INGA BADKRUKOR

INGA BADKRUKOR

Nu har Ginnis och jag dammsugit!

Ja, det vill saga - JAG försöker få undan skiten och Ginnis står framför dammsugaren och viftar på svansen och tror att det är någon konstig lek.
I morgon ska vi på MH dvs att vi ska få en mentalbeskrivning på Ginnis (för er som inte visste vad det betydde).
Det måste ju vara något alvarligt fel på hunden om han tror att det är kul att dammsuga. Eller?

NU ska jag berätta om badpojkarna.


Har du läst förra inlägget och sett sista bilden så såg du bakdelen på lagotton Waldo. I tisdags när jag skulle gå ut med båda hundarna så upptäcvkte Waldo en bäck. Ja, det var inte precis Björn Bäck utan en bäck som är fullständigt osynlig där vi brukar gå på ängen.
Det är massor med gräs och bäcken ligger djupt nedanför. Ginnis har aldrig upptäckt den.
Där sprang i alla fall Waldo ner och han struntade fullständigt i att jag ropade på honom.
När han väl kom upp igen så var huvudet det enda som var skapligt rent på honom.
Men våt om nosen.

Resten av kroppen får ni titta på i förra inslaget.
Det visade sig att bäcken var en fullständig lervälling.
Gyttjebad ska ju vara nyttigt men det är inte kul att ta in en hund som gyttjebadat.

Som tur var så hängde inte Ginnis på galenskapen.
Han hade fullt sjå att leta "pinnar".

VAD VORE LIVET UTAN PINNAR?

Ja, bättre med pinnar än med gyttja. Det tycker i alla fall jag.

Eftersom jag inte hade lust att ta in en lerig lagotto så bestämde jag mig för att gå till Lindenborgssjön så att Waldo fick bada av sig det värsta.

Jag kastade pinnar till honom för att han skulle ge sig ut tillräckligt långt för att bli någorlunda ren.

Ginnis höll jag bunden eftersom jag inte vill ha en våt hund till.
Waldo simmade ut ganska långt ut i sjön där han hittade en sten att stå på.

När jag hade fått två ganska rena hundar så gick vi vidare.
När vi gått ca 100 meter tänkte jag att det var dags att släppa Ginnis igen.

VAD TROR NI HÄNDE DÅ?
Jo, Ginnis satte full karriär tillbaka till vattnet och ut i plurret med en farlig fart för att hämta den pinnen som jag kastat till Waldo och som han inte hämtade.

DET VAR BARA ATT GE UPP.

Det är definitivt inte varmt i vattnet men det struntar två vattenhundar i.
Man kan inte påstå att Waldo hade blivit särskilt renare.
Jag är säker på att matte fick hem en hund som luktade dynga.

Men kul hade dom.
MEN nu måste jag kolla vad Waldo har hittat, tänker säkert Ginnis.

 ETT LIK!
 
 Bäst att kolla.
 
EN ÄCKLIG GÄDDA!

USCH! Vi gå därifrån.

Det var bara att gå hem med TVÅ våta hundar.

Och Waldo hade väl inte precis blivit REN.

MEN RENARE!


SNART SKA JAG BERÄTTA HUR DET GICK PÅ "SPÅRTÄVLINGEN" IGÅR.

JAG ÄLSKAR KOMMENTARER!

#1 - - Lena & Valle:

Dessa härliga vattenhundar!

#2 - - Pia Wennersten:

Kul hade dom nog i alla fall. Ser med spänning fram emot att se hur det gick på spårtävlingen. På söndag skall jag,Thea, Helena o Rosa till Helsingborg på kurs " hundars språk o kommunikation.

för Renné Sjöberg. Skall bli jättekul o spännande.

Ha en härlig helg



Kram Pia,Evita o Thea

#3 - - Helene:

Smutsiga hundar är lyckliga hundar !

Har själv en riktig smuts Fia !

Ha det bra och lycka till!

Helene Ceasar & Cocos