UNDERBARA VÅR

Dottern brukar säga att det inte blir någon sommar om man inte kommer till Öland. Jag är villig att hålla med om det men allra bästa tiden att komma till Öland är ändå våren.
Ginnis och jag åkte för att hälsa på mamma (99) i Kalmar och då passade vi på att åka över till Öland. Brorsan var också med.
Det var underbart väder och marken var täckt med vitsippor.
SÅÅ VACKERT!
Det blir inte mindre vackert när man lägger en söt perro mitt i havet.

Man kan sitta i vitsippehavet också och försöka överträffa det vackra runt omkring.

HAVET SYNS LÅNGT IDAG - OCH VATTNET MINST ETT PAR MIL, SJÖNG KARL-ANTON.
Jag tror inte han menade vitsippehav men vattnet syntes i alla fall säkert ett par mil. Det är en speciell känsla att köra över Ölandsbron.
Nu blommar dessutom körsbärsträden och björkar och bokar (finns inga i Kalmar eller på Öland utan här hemma) och fåglarna kvittrar. Då är det svårt att inte njuta.
Vi äkte runt på Öland och försökte hitta utslagna gullvivor men vi hittade bara ett fåtal. Lite för tidigt alltså.
De blommar bättre hemma i trädgården som ni såg i förra inslagt.

Mamma och Ginnis och jag kunde också ta en ordentlig "rullstolsrunda" på Skälby som är ett härligt att ställe att gå på. Massor med djur och fin natur. Dessutom ligger det alldeles intäll Oxhagshemmet där mamma bor.
"GINNIS SÄTT DIG BREDVID MIG OCH SE GLAD UT!"

"SÅ DÄR JA!"

PÅ SKÄLBY FICK GINNIS EN RIKTIG KYSS MITT PÅ NOSEN!
Jag skulle fotografera de söta små killingarna.

DÅ FICK GINNIS EN KYSS.
INTE AV GETTERNA UTAN AV
ELSTÄNGSLET!

När vi kom tillbaka till Oxhagshemmet låg SIXTEN som dörrvakt.
Sixten bor på Oxhagshemmet.
Tänk om flera äldreboenden kunde ha husdjur. Sixten äter för tillfället både inne och ute och det är kanske inte alltid så populärt.
Han kommer nämligen in med kaninungar - utan huvuden!
MEN SÖT ÄR HAN - BARBAREN!

Ginnis är också väldigt populär bland alla boenden på Backsippan (mammas våningsplan) men när vi hade varit ute så gällde "sovläge" för honom i mammas lägenhet.

Innan Ginnis och jag vänder åter till Blekinge passade vi på att träffa våra LEKKAMRATER.
BRITT OCH JAG ÄR BARNDOMSKAMRETER. Vi leker väl inte så mycket mer än i tanken.
Mer leker Ginnis  och Alice. Ja, Hugo hänger väl med ibland.

Så märkligt det är!
Britt har varit collieuppfödare och jag har haft fyra collier.
MEN INTE EN COLLIE I SIKTE.
Alice har labrador och border collie (LITE collie i alla fall men ändå inte) och kanske någt mer i sig.
EN RYSLIGT TREVLIG HUND OCH GINNIS BÄSTA LEKKOMPIS!

Hugo är också en ordentlig blandning. Kanske rottis? Han gillar i alla fall godis.

KUL HAR DOM I ALLA FALL!
OCH ALICE FÖRSÖKER LOCKA MED PINNE.




OCH SÅ EN LITEN KISSPAUS.

OCH SÅ FULL RULLE IGEN.

Så åkte vi och köpte nya pelargoner (trots att det finns massor här hemma).

Och sedan åkte vi hem.
Jag hade packat ner tjock tröja, regnjacka, regnbyxor och regnmössa när vi skulle till Kalmar/Öland.
OCH SÅ BLIR DET 17 GR OCH SOLSKEN!

Idag däremot när vi skulle träna på VILTSPÅR regnade det hela tiden.

UNDERBARA VÅR!

Gun och Bertil som vi var hos för att träna med gänget sade att de inte hade beställt det vädret.
Jag undra det??
BILDER FRÅN SPÅRTRÄNINGEN KOMMER DE NÄRMASTE DAGARNA!