VI HAR ROLIGT PÅ VÅRA MÖTEN

VI HAR ROLIGT PÅ VÅRA MÖTEN

Tänk så roligt och trevligt det går att ha på kurs!
När vi tränar rallylydnad i fortsättningskursen så har vi lärt klänna varnadra bra eftersom flera av oss gick nybörjarkursen tillsammans.
Några har jag också träffat på träffarna med "Gänget".
När vi nu tränade igår, söndag, så var vi sex deltagare och en tränare.
Birgitta var och tävlade och kunde inte vara med.
Åsa var vår tränare.

Åsa har också varit med sedan nybörjarkursen.
Igår var vi vid Långasjön som är ett mycket vackert naturreservat norr om Karlshamn. Där finns flera vandringsleder, där finns stugby och camping och där finns fina bad vid flera olika sjöar.

Vi skulle börja dagen med att gå tipsrunda två och två med våra hundar.
Men först ett gruppfoto.
OCH TITTA! ALLA TITTAR UPP!
Från vänster är det jag med Ginnis, Eva med med sin andra hund (Folke var inte med idag) och ni ska inte tro att jag minns namnet trots att jag frågade, Lena med Valle, alin med Tessla, nästa Lena med Macy och så Lise-Lotte med Wilma.

Medan Åsa och Lise-Lotte satte ut frågorna på tipsrundan så fixade vi andra två olika rallybanor.
Sedan var det dags att ta ut hundarna från bilarna för att ge oss iväg på promenad.

Mailn och Tessla

Eva med sin labbe. Skriv en kommentar och berätta vad hunden heter så ska jag direkt skriva in det. Det känns så tråkigt att inte veta.
Så var det nästa Lena med Macy.

 Och så Lise-Lotte och Wilma.

Förstås också Ginnis och jag.

Så bar det iväg på tipsrundan. Lena och jag gick tillsammans med våra krulltottar.
De var ivriga som sjutton och slet och drog i kopplet i början.
Det blev bättre1
NÅGOT!
Vi gick längst med vattnet och det var verkligen helt underbart. Trots att det varit minusgrader under natten så blev det varm och härligt.

Hur det gick med tipsfrågorna?
Jag vågar knappast berätta det. Jag hade nämligen haft dessa frågor på en tidigare tipspromenad.
MEN TROR NI ATT JAG KOM IHÅG SVAREN?
Även om en föreläsare uppe i Umeå en gång sade att det gjorde inget att man ställde samma frågor många gånger för att svaren förändras med den vetenskapliga utvecklingen.
HA! Här var svaren desamma men vad hjälpte det.
Vi hade åtta rätt av tolv.
MEN DET VAR EN SKÖN PROMENAD.


Så var det då dags för tränming på rallybanorna som vi skulle gå två gånger.
Vissa hundar var mer taggade än andra.
Tessla fungerade utmärkt utan koppel.

Wilma är alltid så uppmärksam på sin matte.

Hur det gick för Macy och Evas hund vet jag inte eftersom de gick bana samtidigt som jag och därför har jag heller inga bilder.
Men Macy fick vila när matte coachade.

Precis som Evas hund

när hon coachar Lise-Lotte.

Sedan är det Wilmas tur att träna platsliggande.

Tessla slappar lite med matte efter träningen.

MEN VAD HÄNDE MED VALLE?

Titta här Lena!
Han KAN ju vara så uppmärksam. Men matte du måste kolla hur duktig jag är!

Men sedan var Valle inte intresserad varken av matte eller någon annan.
Utan i stället NÅGOT annat.
Det var nosen i backen och helt också liggande på mage. Det var lögn att få honom intresserad av rally.
Så är det ibland.
Fråga mig.

När det gäller Ginnis händer det ofta.
Jag kunde i alla fall träna platsläggande med jämna mellanrum under träningen. Jag coachade andra, jag fotograferade och jag gick och hämtade grejer i bilen och Ginnis fick ligga kvar uppe vid banorna. Det gick faktiskt riktigt bra.

Det gick också bra att sätta honom och stanna kvar.

Jag poserar och ser alldeles knäpp ut när Ginnis ligger på parkeringen.
Eller som min dotter säger. Det är så jag ser ut.
Vi tar en liten bild.

Men hur gick då rallybanan?
Tror ni han skällde något?
Där gick jag och skröt om Ginnis att han slutat att skälla när jag skulle sätta honom framför efter det att jag följt Elisabeths råd.
HAHA!
Här är skylten som triggar igång skällandet.


Åsa sade efteråt att det verkade som om Ginnis for illa när han skulle sätta sig framför och att detta kunde bero på att jag böjde mig ner.
Så nu blir det träning med öppna händer och rak rygg.
Men knäna skulle ju vara mjuka.
Det är inte lätt det där.

Och i övrigt gick det hyfsat när Ginnis äntligen hade lugnat ner sig. Inget långvarigt skällande heller.

OCH DET GICK FAKTISKT BÄTTRE UTAN KOPPEL!

 SLUTET GOTT ALLTID GOTT!
 Det vill säga - VI FIKADE SOM AVSLUTNING.

 
 

Under april månad fyller halva släkten år. Det börjar redan 1 april med äldsta systerdottern sedan följer massor slag i slag.
Idag fyller min syster år.



Så nu Birgitta får du allt skriva en kommentar!

I morgon fyller sonen år och i övermorgon fyller två syskonbarn år. (De har minsann inga celluliter.)
Det finns alltså mycket att fira.

Kul vore också om du vill skriva en kommentar här nedan. Det är många som skriver kommentarer via mail eller via facebook men det skulle vara fint att få kommentarerna här (också)!
Det är så lätt! Klicka på "kommentarer" och skriv namn, mailadress (den syns ALDRIG i bloggen!) och skriv kommentaren - och klicka på "skicka".

#1 - - Malin:

Vilken fin bildserie på dig och Ginnis! Han är ju så duktig! Och hans matte med förstås! Tack för en trevlig träning:)

Malin och Tessla

#2 - - Lena & Valle:

Vilka fina bilder! Ja, nog var Valle galen vid kurstillfället. Var tillbaka på brottsplatsen igår och tränade en stund och som tur var gick det riktigt bra. Man kan undra vad det var som luktade så mycket i söndags. Kram Lena