AKUT

Följande rubrik kunde man läsa i vår tidning "Karlshamns allehanda" idag:
 
"PLANERA DITT AKUTBESÖK I GOD TID"
 
Enligt uppslagsverket betyder AKUT "PLÖTSLIGT MYCKET AKTUELLT OCH KRÄVANDE OMEDELBAR ÅTGÄRD"!
 
HUR I HELA FRIDEN SKA MAN KUNNA PLANERA DETTA I GOD TID?????
 
Rubriken syftade dessutom på sjukdom eller skada - alltså AKUTFALL
där det i uppslagsboken står
"SJUKDOM/SKADA SOM MÅSTE BEHANDLAS OMEDELBART"!
KÄRA VÄNNER!
NU ÄR DET DAGS ATT PLANERA BENBROTTEN
OCH HJÄRTINFARKTERNA I GOD TID!
 
Och bor man i Karlshamn ska man helst bli dålig för kl. 18.00.
 
PLANERING ALLTSÅ!
Bäst att se till att hålla sig frisk!
MOTION - MED ELLER UTAN HUND ÄR MODELLEN.
ELLER....
 
Det är  mycket lättare att planera att OM det blir fint väder kan vi lata oss nere vid brygga.
Ginnis vilar i solen och torkar efter simturerna.
 
OMIBLAND HÄNDER DET DOCK ATT NÅGOT BLIR AKUT OCH PLÖTSLIGT MYCKET AKTUELLT SOM KRÄVER OMEDELBARA ÅTGÄRDER!
 
Som till exempel när Maja ska börja ny skola och nytt fritdshem i Växjö.
 Samtidigt som storebror Emil ska börja ny skola i Torsås.
 När då Emil får fjärilar i magen och inte fixar att följa med min syster (som skulle till Kalmar) så får jag omedelbart hitta åtgärder för att lösa detta.
Mamma Magdalena (min dotter) kan knappast klona sig och vara på två ställen.
 
DÅ - GÅR DET FAKTISKT ATT PLANERA ETT AKUT PROBLEM LITE SNABBT FÖR ATT HITTA EN LÖSNING.
MEN INTE PRECIS I GOD TID.
 
Magdalena tar med sig Maja till Ljungfälleskolan.
Och Ginnis och jag kommer ilande tidigt på morgonen (igår) för att köra Emil till Torsås.
Det är pirrigt för en 16-åring att både börja ny skola utan att känna någon och DESSUTOM bo borta och klara sig själv.
 
HOPPAS ATT ALLT GÅR BRA!
 
ÄNNU INGET PERMANENT BOENDE KLART!
 
Ha det så bra i skolan Emil!
Eftersom vi ändå är så nära blir det ett plötsligt beslutast besök hos min mamma i Kalmar.
Hon visste inget om detta så när vi kom fram till Oxhagshemmet sov min mamma sött.
 
Ginnis och jag tog en promenad och hittade andra som sov sött i solskenet.
Men vi skrämde en kaja som satt och pickade på den ena grisen.
Men det är lätt att väcka sömntutor.
Bara prassla lite med en plastpåse fullt med hundgodis.
 
Fast hos mamma släppte jag Ginnis lös och han fram till sängen och agerade väckarklocka.
 
Vi hann äta lunch tillsammans med mamma och Stefan innan vi vände hemåt för att hinna med träning i rallylydnad.
Ni ser väl en sömntuta till längst där borta?
Ginnis alltså.
OCH SÅ RALLYLYDNAD PÅ KVÄLLEN.
 
 MOTION FÖR BÅDE MATTE OCH HUND!
 OCH INGET AKUT HÄNDE!
 
#1 - - Anita:

Vad gör man inte för barnbarnen. Denna veckan var det mjukstart för mina barnbarn. En börja ettan och en fyran. Jag har fritids här denna veckan. Roligt att vara behövd. Santos är nog gladast och pigg på bus.
Gulliga barn barn du har.

Svar: Du förstår nog att Ginnis också blir vild av lycka när han får träffa mina barnbarn. Jag säger alltid att han borde ha bott hos en barnfamilja och inte hos några gamla pensionärer. KRAM! Hoppas vi ses snart igen och hinner prata mer med varandra!
Margareta