RALLY FÖR HELA SLANTEN - TRODDE JAG

IKVÄLL HAR GINNIS OCH JAG VARIT PÅ BRUKSHUNDSKLUBBENS ALLMÄNNA TRÄNING FÖR ATT TRÄNA RALLYLYDNAD.
AV DET BLEV DET INTET!
Ingen som gör rallybana förrän nästa vecka.
 
OCH INTE FANNS DET NÅGRA "GULA VÄSTAR" HELLER FÖR HJÄLP MED ANNAN TRÄNING.
De personerna som stod på schemat för att hjälpa till kanske fanns på planen.
Inte vet jag för jag känner ingen av dom.
 
MEN NÅGRA GULA VÄSTAR VAR DET I ALLA FALL INGEN SOM HADE!

 
Svenne med Toivo och jag tränade lite platsliggande och linförighet.
 
Men det var inte lätt för mitt på planen tränade en grupp "skydd".
VARFÖR MÅSTE DE ALLTID VARA MITT PÅ PLAN?
 
Jag tränade lite rallymoment utan skyltar.
 
SEDAN ÅKTE JAG HEM OCH BLOGGADE OM ANNAT I STÄLLET.
 Utan att ha särskilt mycket att berätta.
 
 
 
SNART STUNDAR DET INOFFICIELL TÄVLING I RALLY OCH MIN ORO ATT JAG KOMMER ATT HA EN HUND SOM SÄTTER NOSEN I BACKEN OCH BLIR KVAR DÄR ÄR STOR.

 
MEN VAD SJUTTON!
NÅGON SKA JU KOMMA SIST.
SO WHAT?
 
Vi startar i alla fall som nummer tre.
REDAN PYTHAGORAS KALLADE TRETALET SOM FULLKOMLIGT!
GINNIS TROR I ALLA FALL ATT HAN ÄR DET!


 
Här är i alla fall lördagens program om någon är intresserad av alla ni som inte har en perro de agua espanol.
TROR NI ATT VI HAR CHANS ATT VINNA "SNABBASTE PERRON"?
Fast jag vet ju att Avve är mycket snabbare förstås.
Jumbo där också?
 
 
FORTFARANDE SOMMARVÄRME!
Och Ginnis har såklart badat men inte vid bryggan idag utan i Vägga.
Han simmade långt ut men vart tog han vägen med sin pinne sedan?
Ser ni honom?

  Sedan måste man bara tugga lite!

     Nu är det dags att kasta igen, matte!
Mern jag måste hela tiden kollas så att du inte förstör min pinne!
 
DET BLEV INTE MYCKET TILL HUNDTRÄNING IDAG SÅ JAG FÅR VÄL TA TILL BILDER PÅ BLOMMOR.
Jag älskar alla blommorna ute i trädgården.
Pelargoner är favoriter!
Dessa har några år på nacken.
 


Dahlior är också favoriter.
Tyvärr käkade mördarsniglarna upp stora delar av plantorna i våras så en del dahlior har inte nes börjat blomma ånnu. Vet inte om de hinner innan det blir kallt.
Dahlior är väldigt känsliga för minusgrader.

Dom här bamsingarna är verkligen något extra!
 
Blomman är ca 30 cm i diameter!
Hela tiden när jag fotade i trädgården följde katterna med mig.
UNDER PLANTORNA!
Här kan man skymta en av sötnosarna.
Det är inget fel på rosor heller!
Denna ros blir alltid prickig strax innan den fäller sina blomblad.
Detta är inga rosor utan rosenhallon.
I våras sådde jag olika rosenskära i pallkragar.
Väldigt tacksamma att ta in och sätta i vas.

SIST MEN INTE MINST FJÄRILARNAS ÄLSKLINGSBUSKE!
Syrenbuddleja
 
 NU ÄR DET SOVDAGS!
NATTI!
 MATTES SÄNG!