SNURRIG I SKALLEN

IDAG PÅ MORGONEN ÅKTE GINNIS OCH JAG ÅTERIGEN TILL LÅNGASJÖNÄS FÖR ATT KOLLA FINA PROMENADVÄGAR TILL VÅR PERROPROMENAD DEN 16 SEPTEMBER.
OCH VAD TROR NI HÄNDE?????
JAG GICK VILSE!
SNURRIGA JAG!
Jag har absolut inget lokalsinne och Ginnis hängde bara med i sitt koppel.
 
Vi gick länge!
Till slut kom vi ut på en stor väg.
OCH SÅDANA BRUKAR INTE FINNAS INNE I ETT NATURRESERVAT!
 
Det var bara att trava på.
Till slut kom vi fram till ett hus där en vänlig dam (med en katt och hund i sällskap) berättade att om vi fortsatte vår färd skulle så småningom hamna i Småland.
 
Ginnis och jag fick vända tillbaka för att komma till bilen som stod vid det gamla pappersbruket som jag berättat om tidigare.
Vi fick i alla fall en vacker bild!
 
OCH DESSUTOM VET JAG NU HUR VI I N T E SKA GÅ PÅ PERROPROMENADEN!
 
Tro nu inte bara att jag var snurrig i huvudet bara för att vi var på fest igår!
 
Eftersom jag inte gillar varken öl, snaps eller starksprit så körde jag bil hem!
Så det så!
Drack bara ett halvt glas champagne när vi kom till "grannfesten".
 
Nu tycker ni såklart att vi borde ha kunnat gå både fram och tillbaka till en GRANNFEST.
 
Men bor man på landet så är det en bra bit till grannarna.
 
I ALLA FALL HADE VI VÄLDIGT TREVLIGT!
SOM VANLIGT!
 
För att inte tala om all god mat förutom kräftorna som värdinnan Mona hade fixat.
Här är Mona med en annan granne, Staffan.
Staffan hade gjort ett fint häfte med roliga snapsvisor.
 Det går bra att sjunga till vatten också!
 
Vi är fem grannpar som brukar träffas med jämna mellanrum.
Ingmar, Harriet och Per
Gösta, Vivianne och maken igen
Per och Brita
DEN ENDA, FÖRUTOM MIG SJÄLV, SOM JAG MISSADE ATT FOTOGRAFERA VAR VÄRDEN, GÖRAN!
Mona hade fixat maten men Göran var en flitig "servitör" och fixare.
 
STORT TACK FÖR EN MYCKET TREVLIG FEST!
Ovan är en bild på KLIPPSTÅNDS!
Det var ingen på festen som visste hur dom såg ut.
Ja, jag visste förstås eftersom jag berättade om växten som finns i vår trädgård.
I Allers Trädgårdstidning står att bladen är upp till 30 centimeter långa och GLÄNSANDE och är en prydnad i sig.
Haha!
Inte om sniglarna har käkat upp bladen.
JAG GLÖMDE TALA OM ATT GINNIS OCH JAG VERKLIGEN FICK EN BAMSERUNDA IDAG NÄR VI GICK VILSE.
FAST GINNIS VAR MINST TRÖTT.
OCH NI SKA INTE TRO ATT HAN ENS BAJSADE PÅ LÅNGPROMENADEN SÅ DET FÅR BLI EN NY RUNDA OM ETT TAG.
PUH!
Men först ett bad och en bok för min del!
SKÖNT!!!!!
 
#1 - - Katarina:

Hmmm - ska vi våga gå på Perropromenad med Er? Tur att ni träffade den snälla damen som kunde dirigera er rätt :)
Ha det riktigt härligt i Gränna. Ser jättemycket fram mot att läsa om det på Bloggen.
Kram,
Balder & Co.