VID SALSJÖN MED GÄNGET

Salsjön

Strövområde i delvis kuperat sjö- och skogslandskap 2 km sydost om Bräkne-Hoby. Strövstigar och motionsspår av varierande längd, 1,7 km - 11,0 km. Hobyleden 18,0 km passerar. Grillplats och badmöjlighet. Möjlighet att bada bastu i Salsjögänget Motionsklubbs stuga som ligger vackert i en glänta på sydsluttningen mot Salsjön.

 

IGÅR (LÖRDAG) FÖRMIDDAG VAR VI ETT GÄNG GLADA HUNDÄGARE SOM TILLSAMMANS GAV OSS IVÄG TILL SALSJÖN FÖR GEMENSAMMA AKTIVITETER.

Såklart var det Elisabeth som hade ordnat "Träningen med gänget".

 Vi var en liten men naggande god grupp med mestadels kända hundar och hundägare.

Här är det fv Madde, Gun-Britt och såklart Bengt gift med Elisabeth och sist men inte minst Jörgen gift med Gun-Britt. Alla välkända sedan tidigare.

Åsa kom också med sin lille son. Vi har träffats så många gånger, eftersom Åsa förutom att vara med vid gängträningen (ddet lät nestan hotfullt men är det verkligen inte) också har varit tränare på rallylydnaden.

MEN TROR NI ATT JAG KOMMER IHÅG VAD DEN LILLE GOSSEN HETER!

OCH ÄNDÅ HAR JAG TIDIGARE HAFT LÄTTARE ATT LÄRA KÄNNA BARN.

Men det var tydligen innan jag blev pensionär. Nu är jag glad att jag kommer ihåg mina egna barns och barnbarns namn.

För det gör jag ju såklart!

EN ny bekantskap var med på träffen. Det var Ingemar som kom med sin Bruno som var en riktigt stor hund som såg ut som en lurvig schäfer.

Tiken som var en vit schäfer hade tydligen varit ute på dåligheter så fadern var okänd.

I alla fall var han stor, stark och snäll!

Märk väl att det är BRUNO jag menar. Hur Ingemar är vet jag inget om.

Kul i alla fall när det kommer nya människor och hundar med, tycker jag!

Lite senare än oss andra kom Micke med familj.

Det var så roligt att träffa Micke igen efter hans sjukdom som gjort att han inte har kunnat träna Hubbe.

STOR KRAM TILL MICKE!

Matilda och de två söta döttrarna var också med.

Självklart var det också roligt.

Elisabet hade fixat en promenad med en massa frågor som alla skulle besvaras med en krydda.

Dessutom hade hon ställt upp tre olika rader  rallylydnadsskyltar med olika svårighetsgrader. Alltså inte hela banor.

Först alltså lite information och indelning i grupper.

Vad bestämd alla ser ut.

Eller är det bara KONCENTRATION?

Så är det nog.

Vi skulle egentligen gå två och två med våra hundar men Gun-Britt och Jörgen som har två hundar ville gå med stort mellanrum i olika grupper och vars en hund.

Ja, ni fattar vad jag menar eller hur?

Det är ju inte så här i alla fall!

Utan bara så att de båda hundarna inte ska sätta full karriär till varandra.

 

Madde och Bosse har också två hundar och fick gå i olika grupper.

Madde och Birka väntar på att få ge sig iväg.

Så då fick Bosse, Jörgen och jag bildare en grupp.

Här är alltså Bosse.

VILKEN HÄRLIG PROMENAD!
Vacker natur - lätt att gå - roliga, kluriga frågor - trevligt sällskap.
 
OCH TRE HUNDAR SOM VAR VÄLDIGT VILLIGA ATT DRA OSS FRAM HELA VÄGEN.
 
Först och främst Ginnis förstås.
Han går bara fint när jag vill att han ska gå in i skogen och bajsa. Då går han snällt vid min sida och tittar oavbrutet på mig.
Men annars......
Äldst med sina 2 år och så ohyfsad!
Men han är söt!
Jörgen hade med sig NamNam och hon är bara 15 månader.

 Trots att matte hade gått iväg med Tootsie långt tidigare så kände såklart Namam det och drog iväg.

Bosses Diesel var allra yngst av de tre hundarna som skulle gå med oss. Han är inte ens året. Har precis gått valpkursen klar.

Bråttom, bråttom!

Diesel och NamNam hade aldrig träffats tidigare så dom fick bekanta sig med varandra innan vi gick iväg.

 Paus för ett fotografi på gruppen.

Frågorna får ni inte veta för dom kan vara bra att ha vid ett annat tillfälle.

Vi klarade alla utom EN.

 

Efter promenade blev det träning på alla rallyskyltarna.

Med tanke på tävlingen på perroträffen i Gränna så har jag definitivt inga förhoppningar att Ginnis ska bry sig om mig ett dugg när det är så mycket ovant runt omkring.

Vi var och tränade rally på klubben i onsdags och det Ginnis var mest intresserad av Var Stefan, en av tränarna i appellklassen, som tränade med sin egen hund i andra änden av planen.

Ginnis höll på att slita fingrarna av mig med världens ryck i kopplet för att komma bort till dom.

Men som sagt.

HAN ÄR VÄLDIGT UPPMÄRKSAM PÅ MIG NÄR HAN BEHÖVER BAJSA!

Vad säger man?

 

Han är i alla fall bra på platsliggande.

Här är det Åsa med Texas som tränar rally.

Och Matilda med Hubbe.

 DET VAR SOM SAGT VÄLDIGT VACKERT VID SALSJÖN MED BADPLATS OCH GRILLPLATS.

JAG TROR ATT JAG SKA ORDNA NÄSTA PERROPROMEND HÄR!

VAD SÄGS OM SÖNDAGEN DEN 16 SEPTEMBER?

 

Där sitter dom och fixar elden för grillning.

Mysigt!

Men tyvärr så blev vi invaderade av getinger.

Dom är av förklarliga skäl inte mina vänner.

Men alla andra som var där är väldigt trevliga vänner!

 

 

 

OCH SÅ SNABBT HEM FÖR ATT FIXA INNAN VI FICK BESÖK AV SUSANNE H MED TRE PERROS OCH KATARINA G MED EN PERRO.

Det skulle övernatta för att köra vidare till Ronnebyutställningen idag (söndag).

MEN DETTA BERÄTTAR JAG OM I MORGON ELLER PÅ TISDAG.

Bilderna är alla tagna med min mobil eftersom kameran är på lagning.

Skriv väldigt gärna en kommentar!

 

#1 - - Maggan:

Härlig promenad! Ginnis måste vara färdigutbildad snart ;))
16 sept bokad;) hoppas vi syns i Gränna!

Svar: Jag hoppas verkligen vi ses i Gränna! Jag behöver sällskap!KRAM
Margareta