INSTÄLLT

(Detta inlägg skrev jag igår, måndagen den 10 dec.)
 
 NU HAR DET SNÖAT I ETT DYGN OCH DET VERKAR INTE VARA NÅGOT SLUT PÅ DET SOM UPPFÖDAR-SUSANNE KALLAR VITMÖGEL FRÅN NORRLAND.
 
MEN VACKERT ÄR DET!
 
 
ALLT BLIR INSTÄLLT PÅ GRUND AV SNÖN.
INGEN TRÄNING I ALLAKTIVITETSKURSEN IGÅR.
OCH JAG SOM INTE GICK SÅ LÅNGT PÅ FÖRMIDDAGEN EFTERSOM VI SKULLE TRAVA RONNEBY RUNT PÅ EFTERMIDDAGEN.
BLÅST OCH GISSA VAD!
IDAG SKULLE JAG HA ÅKT TILL KALMAR FÖR ATT VARA MED PÅ ANHÖRIGTRÄFF HOS MIN MAMMA.
DÅ HADE DET KOMMIT TVÅ DECIMETER SNÖ UNDER NATTEN OCH DET GICK INTE ENS ATT TA SIG UPP PÅ VÄGEN.
 
DET VAR BARA ATT GE SIG UT OCH SKOTTA!
 
 
 GINNIS FICK NÖJA SIG MED ATT SPRINGA OMKRING I TRÄDGÅRDEN NÄR JAG SKOTTADE SNÖN.
 
HUNDPROMENADEN BLEV
 MEN DET GICK ALLDELES UTMÄRKT ATT MOTIONERA PÅ TOMTEN!
BARA MAN HAR NÅGOT ATT KASTA....
SNÖ....
SNÖ....
MERA SNÖ!
GINNIS LIKNADE MER OCH MER EN SNÖGUBBE!
 MEN TITTA!
HÄR ÄR EN TRÄDGÅRDSNATTVIOL SOM STÄLL IN VINTERVILAN!
DAGS ATT GÅ IN OCH TORKA TILL LITE GRANN?
KÖKET FULLT MED HANDDUKAR.
JAG SADE TILL GINNIS ATT LÄGGA SIG NER.
DET GICK INTE SÅ BRA.
STORA SNÖBOLLAR UNDER MAGEN.
 LIKA BRA ATT LÅTA HONOM STÅ.
DET BLEV VÅTT I KÖKET KAN JAG BERÄTTA.
MEN VAD SJUTTON!
GOLVET BEHÖVE ÄNDÅ TVÄTTAS!
 VAD JAG DÄREMOT INTE HADE TÄNKT ATT STÄDA IDAG VAR MITT SOVRUM!
 
MEN DET FICK JAG GÖRA I ALLA FALL!
 
RÄTT SOM DET VAR NÄR JAG SATT VID DATORN SÅ BÖRJADE GINNIS KISSA!
HAN GICK OMKRING!
OCH DET BARA RANN HONOM!
 
JAG FÅR SKYLLA MIG SJÄLV FÖR HAN HADE KOMMIT OCH SATT SIG VÄLDIGT NÄRA MIG OCH SÅG GANSKA OLYCKLIG UT (ENLIGT MITT SÄTT ATT SE!).
PRECIS SOM NÄR HAN HADE FÅTT MASSAGE OCH INTE KUNDE HÅLLA TÄTT EFTERÅT.
 
GINNIS HADE ÄTIT EN MASSA SNÖ NÄR HAN PLOCKADE BORT ALLA SNÖBOLLAR SOM SATT PÅ HONOM.
 
SÅKLART ATT HAN INTE KUNDE HÅLLA SIG.
 
BARA UT MED HONOM IGEN!
 
DÄREMOT VÅRA KATTER HADE INGEN LUST ATT GÅ UT.
 
UTEVISTELSEN VAR
SOVA, SOVA, SOVA.....
JULLE
SOVA, SOVA, SOVA....
SIGNE
KOM INTE OCH STÖR OSS!
KANSKE VI SKULLE GÅ UT I ALLA FALL????
NEJ DET FÅR VARA.
 DET RÄCKER ATT KOLLA FRÅN VERANDABORDET.
IN IGEN!
VID KAKELUGNET ÄR DET MYCKET SKÖNARE.
OCH KISSA KAN MAN JU GÖRA PÅ LÅDA.
DET VAR SYND ATT GINNIS INTE GJORDE DET!
 
MEN HAN GJORDE EN MASSA ANDRA KONSTIGA SAKER DENNA DAG!
 
TITTA HÄR!
VÅT OCH ELÄNDIG HAR HAN GÅTT OCH LAGT SIG PÅ MATBORDET!


VA´?
FÅR JAG INTE LIGGA PÅ BORDET?
MEN JAG KAN VÄL FÅ STÅ HÄ?
 
BLEV DU ARG PÅ MIG MATTE?
MEN JAG ÄR JU SÅ SNÄLL!
MEN TITTA MATTE!
NU KOMMER PER OCH PLOGAR LADUGÅRDSBACKEN.

DÅ KAN VI FÅ UT BILEN OCH KÖRA TILL STA´N OCH PROMENERA!
DÅ SLIPPER JAG FÅ EN MASSA SNÖBOLLAR PÅ MIG!

 
 
MEN DET SKA KOMMA MER SNÖ I MORGON (läs idag)

 
#1 - - Anonym:

Haha vilken söt Ginnis på bordet! :) Han är såklart överallt, katterna också! :)
Är du redan trött på snön? Jag blir som ett barn vare gång jag kommer ut och jag älskar snön, trots alla problem den ställt till med! Kram!

#2 - - Anonym:

"Såklart söt överallt" skulle det stå :)

#3 - - Lisa:

Hahaha du förgyller min morgon med ditt inlägg, sitter här och skrattar för mig själv.
nää den där snön ställer till det när det inte bara snöar och sen bara ligger och ser fint ut;-)
Skrattar förstås fortfarnde över Ginnis på bordet fniss.
Ha en bra dag, hoppa sni kan ta er hemifrån
Kram från oss

#4 - - Petra Merci & Ester:

Tråkigt när saker man planerat att göra blir inställda.Men visst är det vackert med snön :)
Klart att han ville ligga på bordet då ser man ju jättebra ut vad som händer ..
Kram Petra

#5 - - Brandy den Bruna Blixten:

Äsch, det är väl inte mycket snö? På Varaslätten hade vi 1 meter förra veckan. Men nu har den sjunkit ner till 40 cm. Matte säger att hon vill inte pulsa upp några längre skogsstigar - vadå? Det är väl bara att hoppa!?! Mesmatte. Jag tycker du ska komma och hälsa på mig någon gång, så kan vi skratta åt minigrisarna tillsammans :-)
Puss, Brandy

#6 - - Gunilla och Frasse:

Åh, vilket underbart inlägg! Du verkar ha hur många fina bilder som helst, det tar ju aldrig slut, bara rullar på med den ena härliga vinterbilden efter den andra!
Stackars Ginnis, först bli förvandlad till snögubbe och sedan så akut kissnödig :-) Men så roligt han verkar ha i snön, Frasse är - inte förvånande! - mer lik Signe och Julle och håller sig helst inomhus på vintern :-)
Kramar och tassklappar

#7 - - Lisa:

Hej igen!
Du undrade över hur man lägger till ljud på filmer.
Vet inte om du vill ladda upp på youtube men det är inte så svårt som man kan tro.
Man skaffar ett konto på den sidan sen är det bara till att ladda upp filmer, man kan läsa sig till hur man gör.
Om det är så att du skulle göra det så är här en länk till en bra film som visar hur man gör. Jag har tittat ett par gånger för jag skulle fatta hihi!!
http://youtu.be/vjbHfQgy8xM
Lycka till

#8 - - Lisa:

Ja det gick inte att klicka på den ser jag men jag sökte på "redigera film youtube" så fick jag fram den.Åsa Kronkvist heter hon som lagt upp den.
Är du insnöad kan du pyssla med det ;-)

#9 - - Gunn o Tosca:

Du skriver alltid lika roligt Margareta. Visst var det tråkigt att träningen blev inställd, men vi försöker ju igen i januari. Tosca älskar också snö till en viss gräns. När snöbollarna i pälsen blir för stora går hon och ställer sig på trappan för att blir insläppt. Jag brukar duscha av henne försiktigt så hon inte äter all snön. Kramar Gunn o Tosca

#10 - - Kjelle Bus:

Hejsan !
Slank in här via Gunilla och Frasse :)
Jisses med snö ni har !!!
Ska genast sluta klaga på dom knappa 2 decimetrarna vi har här :)
Åh att inga snöbolalr fastnar i min päls när jag tassar ut på promenad eftersom det bara är pudersnö :)