DYR I DRIFT

FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN FICK GINNIS EN DUMMIES I GUMMI SOM SKULLE VARA SÅÅ HÅLLBAR.
Den var väldigt bra att kasta ut vid bryggan och Ginnis hoppade glatt i och hämtade den.
OCH TUGGADE SÖNDER DEN!
Först fick han bort snöret.
Sedan hela överdelen.
DÄR RÖK ETT ANTAL 100-LAPPAR!
Jag hade läst på Facebook att man kunde lägga något tungt i dummiesen för att få den att sjunka.
I nuvarande skick var det lätt att fylla den med småsten.
Sedan hivade jag i den fyllda dummiesen från bryggan.
 
OCH GINNIS DÖK NER OCH HÄMTADE DEN.
Jag kastade den inte på djupare vatten än att Ginnis stod på botten.
Men i alla fall fick han dyka ner ordentligt med huvudet för att få tag på den.
 
Försök nummer två gick inte lika bra eftersom vattnet blev grumligt när Ginnis snodde runt för att hitta sin söndertuggade leksak.
 
I förrgår köpte jag en ny leksak till Ginnis som vi skulle använda att kasta ut i vattnet.
Den skulle vara väldigt hållbar!
Tug and Fetch Toy!
NI SER ATT DEN SKA VARA STARK OCH TÅLIG ELLER HUR?
MEN DENNA LEKSAK MÖTTE SNART SIN ÖVERMAN!
GÅR DET ATT SLIPA NER TÄNDERNA LITE?
ELLER KAN MAN SMÖRJA GÅNGJÄRNEN PÅ KÄKARNA MED OLJA SÅ ATT DET GÅR ATT FÅ LOSS LEKSAKERNA FRÅN KÄFTEN?
 
Igår gick vi en riktigt lång runda med målet att stanna till vid Svinarydssjön för att testa den nya leksaken.
Jag kastede ut leksaken långt ut i sjön.
Och Ginnis i som ett skott.
Han älskar verkligen att apportera i vattnet.
Snabbt upp på land.
KASTA IGEN MATTE!
KOLLA DEN KORTA SNUTTEN PÅ GINNIS I VATTNET - OCH PÅ LAND!
Klicka så att du får en helsidesbild!
 
 
 OCH SÅ UPP PÅ LAND IGEN!
OCH VAD HÄNDER DÄR TROR NI?
Ett litet dopp till?
Ginnis kan hålla på hur länge som helst men mellan kasten har han svårt att släppa dummien.
Inga oljade gångjärn alltså.
Hopp i plurret!
SEDAN ÄR DET KÖRT!
På leksaken stod det: TWO HANDLES FOR DOUBLE TUGGING FUN.
Jag tror att Ginnis hade fått för sig att det betydde att man ska TUGGA dubbelt så mycket för att ha kul.
Han är ju spanjor så engelskan är lite knagglig.
Dubble tugging var det!
Vad tror ni hände?
Där rök några hundralappar till. SUCK!
På leksakslappen stod det:
ENDLESS RUN ALL YEAR ROUND!
HAHA!
DET TOG 10 MINUTER FÖR GINNIS ATT PAJA DEN.
Han är snabb det lilla monstret!
 
MEN TUGGBENEN GRÄVER HAN NER!
 
#1 - - Helene:

Ha ha jag har oxå en tuggare! Ceasar förstör alla leksaker, när de badar måste han lämna av föremålet direkt annars är det kört !
Cocos har aldrig bitit i sönder något !
Ser vilket underbart hundliv Ginnis har !
Helene Ceasar & Cocos





Svar: Det är just det där med att "lämna av direkt" som inte fungerar. Han blåhåller! Det enda han släpper på kommando är faktiskt apportbocken, som tur är. Nu har jag börjat ta med en liten vattenflaska och sprutar lite vatten på nosen. DÅ släpper han. Konstig vattenhund men han gillar inte vatten "uppifrn".Margareta
Margareta

#2 - - Margareta och Ginnis:

Ann-Christine skrev denna kommentar i Facebook:
"Känner igen mycket av det där du skriver om. För övrigt tror jag att Ginnis är en av världens sötaste hundar. (Neo är förstås också en av dom, plus alla de andra perrosarna vi känner.) Igår kväll sprang en liten norsk kille ifatt oss på kvällsrundan på campingen vi är just nu, bara för att säga: "Jag tycker dere har en fin hund." Sött, eller hur?"

#3 - - Fanta m flock:

Hahaha....jag vet en till som är mördar hund!
Inte lätt att hitta leksaker som håller. Just nu kör jag med hårdgummi saker, på land . Vattenleksaker som håller är svårare !!
Ha en skön sommar i din nya och snygga kostym!
Önska Fanta m flock