SÅ MYCKET BÄTTRE

 
 TYCKER NI ATT GINNIS SER LIDANDE UT?
Inte så konstigt i så fall när matte försöker sig på konsten att klippa honom.
INNAN PÄLSEN BLEV SÅ LÅNG SÅ ATT JAG INTE KLARADE DET!
 
HAHA!
 
"Nu för tiden var person håller på med suggestion
och själv man avgör nu sitt väl och ve.
........................
Jag lärt att hur åt helsike den hela än må gå
ska man bara hålla huvu't upp och säga så:

Bättre och bättre dag för dag,
bättre och bättre dag för dag.
Bara glädje hjärtat rymmer,
strunt i sorgerna och alla bekymmer!
Om än ställningen är svag, så sjung med välbehag:
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah!
Det går bättre och bättre dag för dag."
 
INTE SJUTTON HJÄLPTE DET MED SUGGESTION!
Jag fick bort lite päls på sidan men uppe på ryggen hjälpte det inte på något sätt att använda mitt skär "Buttercut".
Pälsen skulle av som att skära i smör!
 
VAD GÖR MAN DÅ?
JUST DET!
Man åker till Helsingborg och till Susanne.
 
Det visade sig att Buttercut nr 4 inte alls passade Ginnis ulliga päls.
Att han är kastrerad har förmodligen ändrat kvaliteten på hans päls.
 
Susanne fick prova med en massa olika skär med dåligt resultat trots att Ginnis inte alls var långhårig egentligen.
Jag ville bara korta ner lite så att pälsen höll sig någorlunda kort hela sommaren.
 
De' e' enkelt att vara kritisk
Och slå ner på det som finns
Men ibland kan man vara nitisk
Även om man e' klädd i jeans"
Till slut hittade Susanne ett skär som fungerade alldeles utmärkt!

OCH DÅ KUNDE JAG OCKSÅ KLIPPA!
HURRA!
  "Det blir bättre om vi e' tillsammans
Så mycket bättre för oss allesammans
Så mycket bättre, för o o o ooh oss"
 
Vi hjälptes åt (Susanne gjorde det mesta) och klippningen gick ganska fort.
Fast Ginnis som blir ganska stressad när han klipps hoppade ner från bordet med klorna på tre tassar klippta.
Det sista fick ske på marken.
OCH JAG FICK SKÄRET MED MIG HEM!
 
 
Under tiden som Ginnis klipptes fick Bella och Shandi vars ett tuggben.
Shandi ville inte att jag var i närheten när hon skulle äta upp tuggbenet.
Bella slukade dock sitt med en farlig fart.
Sedan var bollen roligare.
Såg ni vart Shandi tog vägen?
Just det!
Det gäller att hitta ett säkert ställen.
Susanne hade skickat Ola att köpa fikabröd.
Kaffe smakar alltid gott men Ginnis var stressad och ville inte kännas vid varken mig eller Susanne.
 
MOBBARNA!
 
 Första husse var mycket bättre!
 Och nuvarande husse.
 Det är alltid roligt att besöka Ginnis uppfödarfamilj så även om jag har fått med mig ett skär hem så att jag kan klippa själv så får nog Susanne hjälpa mig i fortsättningen också.
 
OCH VÄLKOMMEN HIT EFTER SEMESTERN!
 
Och snart är det uppfödarträff med massor av Aberloursperros!
Inte bara Ginnis kommer till Råå då utan också i alla fall EN kullbror.
 
Men det går bra att leka med Shandi också.
Och när Bella väl har satt Ginnis på plats så fungerar det ocvkså.
Sötnosar alla tre.
OCH DENNA GÅNG ÄR GINNIS KLIPPT "LAGOM" MYCKET.
Vi valde att åka en anna väg hem än den vi körde till Helsingborg.
Vi stannade också och åt.
Pommes frites!
Det var länge sedan!
 
Ginnis var trött när vi kom hem.
DETTA ÄR FAVORITSTÄLLNINGEN!
Inga fel på höfterna där inte!
Och favoritfilten måste fram.
Han hoppas nog att slippa bli klippt på ett tag nu.
HAN VERKAR ÄNDÅ GANSKA NÖJD MED SIN NYA FRISYR!
"Min älskling du är som en ros , en nyutsprungen skär....."
 
 
#1 - - Petra Merci & Ester:

Så fin han blev . Vad bra att du kan få hjälp när det kör i hop sej. Och att sedan bli bjuden på fika också. Mums.. Petra

#2 - - Susanne:

Det är alltid lika roligt att träffas! Kul att Ingemar följde med också. Vi ses den 5:e - och helgen efter! Kram

#3 - - Petra & Timja:

Så fin Ginnis blev, alldeles lagom kort! Tack för tipset med byteshandel!