SPÅR - OCH LYDNADSTRÄNING PÅ KLUBBLÄGER

 
 
JAG SÄGER BARA DET!
VILKET LYCKAT LÄGER SOM ORDNADES PÅ KARLSHAMNS BRUKSHUNDSKLUBB FREDAG - LÖRDAG - SÖNDAG!
 
OCH VEM VAR SPINDELN I NÄTET?
 
ELISABETH AREBARK, ORDFÖRANDEN, SÅ KLART!
 
TUSEN TACK!
Inte nog med att man kunde träna både SPÅR, SÖK, (APPELL)LYDNAD och RALLYLYDNAD utan
vi fick också MASSOR MED GOD MAT!
 
Jag valde att spåra med Ginnis vid två tillfällen.
Dessutom tränade vi lydnad och rallylydnad.
 
För spårträningen ansvarade Bengt Svensson och det gjorde han på ett kanonbra sätt!
Han är dessutom Ginnis favorit.
För lydnadsträningen ansvarade Carina Lundin från Karlskrona.
SÅÅ DUKTIG!
OCH TREVLIG!
Det var såklart Elisabeth som tränade oss i rallylydnad.
Tyvärr har jag ingen bild eller något namn på mannen från Olofström som höll i sökträningen eftersom Ginnis och jag inte var med på den träninge.
Vi valde att spåra två gånger i stället.
 
I detta inlägg kommer jag att berätta om spårtäningen och lydnadsträningen.
 
FESTEN PÅ LÖRDAGSDKVÄLLEN
(Här så gott som hela gänget som var med på festen och lägret.)
OCH TRÄNINGEN I RALLYLYDNAD BERÄTTAR JAG OM I NÄSTA INLÄGG.
 
I fredags när lägret började var det strålande solsken och varmt.
Det roliga var att spårgruppen som Ginnis och tillhörde fick åka för att lägga spåren nästan hemma hos oss.
 
Både Kicki och Gill är ägare till vars en schäfer. Bengt har en tollare.
Här berättar och ritar Bengt för att vi ska veta hur vi ska lägga spåren.
Ginnis var jätteduktig och låg obunden en bit ifrån.
När vi hade lagt spåren passade vi på att låta hundarna bada och leka.
 
Klicka på ALLA småbilder i inlägget så blir de stora!
 
Det var fyra lika badglada hundar.
Nemo har halsband på sig medan Sonia är utan men jag har svårt att se skillnad på dom. Nico och Ginnis är det ju inga problem att se skillnad på.
 
Vi hann fika också innan det var dags att spåra med hundarna.
Ginnis var liten frusen efter badet och ville vara hos matte.
Riktigt kelsjuk.
 Och sedan vandrade Ginnis "laget runt".
 NU SKA NI INTE TRO ATT VI SATT OCH FIKADE HALVA DAGEN. VI SPÅRADE VERKLIGEN OCKSÅ.
Ni får bara se en bild på Kicki och Sonia när de förberedee sig.
Gill och jag fortsatte att spårträna på lördagsmorgonen
och då var också Ann-Mari med med sin stabyhoun som jag tyvärr glömt namnet på. 
Per-Ola, van spårare, lade ett eget spå till sin groenendael (belgisk vallhund).
Var det Hendrix som är hundens namn?
Vädret var inte så strålande på lördagen.
SKYFALL!
Precis när vi hade lagt spåren och skulle fika.
In under träden och fram med fikat.
Dags att ge sig ut i skogen och som tur var så slutade det att regna.
Men det var vått!
Per-Ola hade lagt ett spår både till Ginnis och mig och till Bengt och Nico.
 
Vårt spår var LÅNGT och jag kan bara tala om dett det inte var platt mark.
VÄLDIGT LÅNGT DÄRIFRÅN.
MEN GINNIS ÄLSKAR ATT SPÅRA.
OCH HAN VAR SÅÅ DUKTIG!
Till och ned jag fick beröm!
Det ni!
Men vi var trötta båda två efter avslutad spårning.
MEN SÅ ROLIGT!
 
lördagseftermiddagen var det dags för lydnadsträningen.
Fanny med Cosmec, Ann-Mari med sin vovve (VAD HETER HUNDEN? DETTA ÄR JU PINSAMT!)
och så  Anki med Leva.
Carina är en toppentränare och till och med Ginnis skötte sig skapligt.
Anki visade hur man tränar in "rutan". Vi tränade också linförighet, apportering, (jag på appellvis) hoppa (jag på appellvis), inkallning, sittande och liggande.
Egentligen hela Lydnadsklass 1 om jag förstod saken rätt.
Kul var det i alla fall.
VILKEN INTENSIV OCH HÄRLIG DAG!
 
OCH PÅ KVÄLLEN BLEV DET FEST!
OCH SIST MEN ALLS INTE MINST - RALLYLYDNAD.
VAD GÖR VI?
Det får ni veta mer om senare.
 
JAG ÄLSKAR KOMMENTARER PÅ INLÄGGEN!
SKRIV NÅGOT NEDAN!
#1 - - Anita:

Va roligt ni ser ut att ha.Duktiga dessutom, båda två. Lycka till.

#2 - - Carina:

VILKA BILDER du tar. Inte bara på med tanke på lägret i helgen utan annars åxå.
Alla de fina blommorna, så vackra.
Såg att Helene var med och hennes tollare Tyson, hennes man heter Thomas.
Trevligt att träffa dig i helgen Margareta.
Hälsningar

/Carina

#3 - - marina och bettan:

Och jag älskar att läsa dina underbara kommentarer om bilderna! :-)