MIDSOMMAR AVSLUTADES MED FÄLTSPÅR

 
 
Igår skrev jag ett långt inlägg om vår "TRÄNING MED GÄNGET" och hur vi hade tränat fältspår.
Nu är det fortfarande så att man på blogg.se håller på att fixa ett nytt bloggverktyg så det mesta går åt skogen just nu. När jag skrivit färdigt mitt inlägg så kom det upp TIO inlägg med olika delar av det jag skrivit.
 
NU!
NU SKA JAG GÖRA ETT NYTT FÖRSÖK ATT BERÄTTA OM VÅR TRÄNINGSTRÄFF.
OM det ser konstigt ut när ni läser så skriv en kommentar och berätta.
JA, jag hoppas att ni skriver en kommentar även om det verkar vara inlagt på rätt sätt.
 
I alla fall träffades vi igår på förmiddagen vid ST1-macken i Bräkne Hoby som ligger mellan Ronneby och Karlshamn.
Nu kan jag inte heller förändra bildernas storlek.
Jag blir så trött!
Bilden på Bräkne Hoby är stor men orten är liten skulle man kunna säga.
Stor var i stället gruppen som träffades så vi delades in i två grupper.
Den ena gruppen  som var mer nybörjare på spår följde med Elisabeth och vi andra som hade spårat tidigare följde med Bengt.
Kiki, Bengt och Kristina har tränat appellklassen/spår tillsammans med mig. Det var såklart Bengt som var tränaren. Håkan har jag träffat flera gånger vid just tillfällen med "Träning med gänget".
Vi skulle lägga appelspår som jag berättat om tidigare.
Alltså 3 x 100 meter med två 90-gradersvinklar efter varje 100-meter. På första och andra 100-meterna ska man lägga en apportpinne på mitten och efter de sista 100 meterna lägger man en slutapport.
Fattar ni?
Det gjorde i alla fall inte alla av oss!
Jag säger inte VEM men någon tyckte det var bättre att lägga apportpinnarna vid varje vinkel.
Det kan hända den bästa!
Nu var det faktiskt inte jag som gjorde denna blunder.
Och jag tror inte heller, föresten, att jag är den bästa.
Ja, jag vet att jag inte äer det.
 
Spåren skulle sedan ligga i 50 min.
Elisabeth frågade senare om vi hade tränat hundarna under tiden.
Det hade vi inte!
Men vi hade tränat!
Nu var det kanske så att vi tränade den muskel som hos mig är den mest vältränade.
TUNGAN!
Vi pratade alltså.
 
Vad Bengt och Kerstin pratade om har jag ingen aning. Kanske om Kerstins nya fina bil.
Håkan ser lite ensam ut men bilden ljuger.
Kikki fick skynda sig på med regnskydd för såklart började det regna. Det stod Svenska Kennelklubben på ryggen.
Och hundarna då?
Dom förde en fängslande tillvaro.
INBURADE ALLTSÅ.
De var mer eller mindre roade av att sitta i buren.
Sonia, Kikkis hund
Chilli (den ljusaste) och Leia, Håkans hundar
Och titta här på den här stackaren.
Undrar vad han heter och vem som behandlar honom så illa?
Släpp fångarna loss det är vår...(eller sommar)
Maia Kerstins hund var den enda som fick friheten med vi babblade på.
Babblade på förresten.
Varför bildades en dam och herrsida med en bil emellan?
Är det typiskt tro?
DET BLEV SEDAN DAGS ATT SPÅRA MED VÅRA HUNDAR.
Vi hade lagt spår åt varandra så att vi inte skulle kunna styra våra hundar. Det gäller att lita på dom.
Eftersom vi spårade samtidigt allihop så kunde jag inte ta bilder.
Bara på Håkan som spårade med båda sina hundar. Inte samtidigt såklart så när han gick ut med nummer två så fick jag en liten bild.
När vi alla var färdiga med våra spår så gick också Bengt ut med sin Nico.
Hur gick det då?
BRA!
Ingen kissade i spåret och ingen tuggade särskilt mycket på apportpinnarna. Bara lite i alla fall.
GINNIS VAR RIKTIGT DUKTIG!
Så fort han får spårselen på sig blir han så ivrig så det knappt går att hålla honom.
Maia som alltid gjort perfekta spår tidigare blev för intresserad/distraherad av kor och hästar. Tänk vad det kan hända mycket.
Vad tror ni vi gjorde efter spårandet?
JUST DET - PRATADE!
Och kelade med hundarna. Våra egna
och andras.
Leia och Chilli kollade läget medan husse klappade Maia.
Och Ginnis som fått supergodis av Kikki satt snyggt och hoppades på mer.
KAFFESUGNA!
Vi körde hem till Elisabeth och Bengt i Hemsan för att fika hela gruppen tillsammans.
Kerstin och jag kom först.
Håklan strax efter.
Och titta där vem som dök upp!
När det vankas fika går det att locka maken att delta.
VAD GÖR DU BENGT?
Ska du lära oss nya simtag?
Här kommer den andra gruppen.
Madde och Bosse som förutom sin tidigare tollare Birka nu också har lilla (inte så liten längre) Diesel. Tyvärr blev det inga bilder på andra gruppens hundar vid denna träff. Av förklarliga skäl eftersom vi var ganska långt ifrån varandra vid träningen.
Så roligt med nya bekantskaper! Efter Bosse kommer Fanny och sist men inte minst Helene (känd från tidigare träning).
Ä*nnu en ny bekantskap är Karin.
Men underbara Elisabeth känner vi alla!
Eftersom det regnade flyttade vi in under tak!
Fattar ni?
DET REGNADE!
Men Kikki! Kan du inte hålla armarna i styr så att alla syns!
Elsiabeth, Fanny, Helene, Bosse, Madde, Karin (ser ni inte det?) och Kikki.
Jag gör ett nytt försök.
Nej! Inte blev det bättre.
Men här ser ni karin - och Kikki.
I alla fall blev det ett trevligt slut på en trevlig - och lyckad träning.
När vi kom hem så öppnade sig himlen ordentligt så det slappa som gällde.
 
IKVÄLL BLIR DET AVSLUTNING PÅ RALLYKURSEN!
Undrar vad Elisabeth har hittat på för djävulskap då?
 
 
En ros från Elisabeths och Bengt trädgård för bli avslutningen på inlägget och ett tack till dom båda!
 
 
#1 - - Margareta och Ginnis:

Kikki skrev i fb:
Kristina skrev: Ohh Margareta vad bra du skriver, vilka goa skratt jag fick. Och jag kan ju erkänna att det var jag som la pinnen i vinkeln :) Hoppas vi ses snart igen, och ha en fortsatt trevlig sommar! ♥

#2 - - Kerstin:

Nu fick jag uppleva söndagens träning och fika en gång till. Säger som Kikki -Vad bra du skriver! Mycket fniss under läsningen.



#3 - - fijit friends:

Thanks for finally writing about >GINNIS och ANNAT - <Loved it!