MIDSOMMARHELGEN - INTE RIKTIGT SOM VANLIGT

 
 
 
MIDSOMMARHELGEN BLEV LITE ANNORLUNDA ÄN DE SENASTE ÅREN.
PÅ BILDERNA I FÖRRA INLÄGGET BERÄTTADE JAG HUR MIDSOMMARAFTONEN BRUKAR SE UT.
SÅ BLEV DET INTE I ÅR.
DESSUTOM ÅKTE JAG TILL KALMAR PÅ MIDSOMMARDAGEN FÖR ATT BESÖKA SLÄKTEN OCH FRAMFÖRALLT UPPVAKTA MITT 15-ÅRIGA BARNBARN.
 
Midsommaraftonen började precis som den brukar med att vi satt ute på altanen och åt.
Ingmar åt sill och potatis och en nubbe till. ELLER VAR DET TVÅ?
Jag som varken gillar sill eller nubbe åt min speciella midsommarmat som jag ALDRIG äter annars.
Det är kokt wienerkorv, kaffegrädde med gräslök och potatis. Och till det VATTEN.
 
Sedan åkte vi ner till badviken precis som vanligt
  för att klä midsommarstången tillsammans med grannarna.
Ingmar var "stångmästare" och grävde upp gropen där midsommarstången alltid står.
Sedan blev det inte sig likt!
"Regnet det vara öste ner och jag så våt om både skor och strumpor..."
Dom som inte hade regnkläder eller paraply med sig fick trycka in sig under träden.
 
 
Ginnis var i alla fall lycklig!
Stina satt och kelade med honom hela tiden.
Innan vi gav upp möjligheten att dansa kring midsommarstången och begav oss in i grannträdgården och partytältet för fika så fick vi beskåda en
RIKTIGT VACKER MIDSOMMARBRUD som trotsade regnet.
Ser ni blomkransen som sticker fram under regnmössan?
 
 
Midsommaraftonen slutade inte heller som den brukar.
Vi stannade inte kvar och grillade på kvällen utan åkte hem till oss och satte oss på verandan och åt knäckebröd med ost och drack vin.
JÄTTEGOTT OCH SKÖNT!
 
 
MIDSOMMARDAGEN OCH FÄRDEN TILL KALMAR BLEV INTE MYCKET TORRARE.
Mamma var trött!
Men det var inte Ginnis!
JAG gick två långpromenader och sedan kom Stefan och gick långpromenad med honom.
Men först måste Stefan klia och klappa Ginnis i en halvtimme.
TYP!
 
 
Barnbarnet Hampus fyllde 15 år på midsommardagen. Mina barn och barnbarn var alla där  och vi satt ute och fikade.
EN STUND!
Sedan började det regna igen men Ginnis hann i alla fall leta reda på tennisbollen som han sprungit omkring med när Mimmi tog studenten.
Nu ska ni få se en bild på Hampus. En jättegosig kille!
Jag tror han till och med vuxit förbi sin pappa.
På höjden!
Ni fattar när ni skollar nedåt.