SÅLD PÅ VALPAR

SÅLD PÅ VALPAR

Elisabeth och Bengt som har Hjälmatösens kennel har just nu fyra 7-veckorsvalpar hemma. Det är tollare och hela rasnamnet är lika svårt att komma ihåg som perrorasens.
Jag slog upp det! Nova scotia tolling retriever! Så heter rasen.

Oavsett vilken hundras så är valpar så helt underbara!

Det är två tikar och två hanar och fråga mig inte vilka som är vilka. Hanarna har vit svansspets och man märkte också att dessa två var pigga på att "slåss" med varandra.

Jag tro det heter Dixie, Doris, Diesel och Dino men jag är inte ens säker på att jag fått med alla på bild eller om det är samma valp på de flesta bilderna.
Doris har i alla fall mörka öron.

Sedan vet jag inte så noga. En var blåögd och hade brun nos.

Jag skulle hjälpa Elisabeth att ta fina bilder på valparna. Uppställda så där ni vet.

 Men det gick åt skogen. Antingen var de inte stilla en sekund eller så var de så trötta att de bara ville sova.

De hade busat med mig när jag satt inne i valpburen och jag var ganska naggad i hälarna och på händerna.
VALPTÄNDER! De är inte att leka med.