HUKA ER GUBBAR OCH KÄRINGAR FÖR NU LADDAR VI OM






 BYT BATTERI!
 

Det var inte så att jag kunde byta batteri på Ginnis igår på träningstävlingen även om det hade varit bra med en mindre effektiv laddning på honom.
Turbomotorn var i full gång så fort vi kom till Brukshundsklubben.

Nej det var ett meddelande i kameran!
Den var i princip alldeles urladdad så det blev inte många bilder.

Och lika bra är väl det!
FÖR GINNIS VAR VERKLIGEN LADDAD!
HÄR BLIR DET LAJBANS!
SÅÅ MYCKET FOLK OCH HUNDAR!

Det första han gjorde var att sticka iväg till en golden som tränades av matte en bit bort.
Han var verkligen på bettet!

DÅ SKA NI VETA ATT JAG VARIT OCH TRÄNAT HONOM PÅ KLUBBEN PÅ FÖRMIDDAGEN, BESÖKT PRO:S FÖRENINGSLOKAL MED HONOM, GÅTT EN RUNDA PÅ STA´N, TRÄNAT PLATSLIGGANDE PÅ TORGET OCH GÅTT EN TIMMES PROMENAD INNAN VI ÅKTE TILL KLUBBEN PÅ KVÄLLEN.

Han borde varit lugn kan man tänka.

GINNIS OCH JAG STARTADE FÖRST

LINFÖRIGHET               5,5                  koeff 4
Där gjorde JAG bort mig ordentligt och förvillade Ginnis. Jag gjorde helt om marsch till vänster två gånger. Men Ginnis spädde på med tokigheter. Gick inte ordentligt fot, satte sig inte, gick långt före och följde inte med på helt om (på det rätta sättet). Gick långt före….

FRAMFÖRGÅENDE        0                      koeff 2
Nu började de riktiga tokigheterna! De påstod att jag följde Ginnis! Det var kanske inte så konstigt eftersom han gick fram till en plastpinne och hamnade på fel sida. Han gjorde inte en enda sak rätt.
Den här pinnen var intressantare än att lyssna på mig.
   

PLATSLÄGGENDE        9                      koeff 2
Ginnis långt fram, bra läggande. Det ni!

 INKALLNING                   9                      koeff 2
Ginnis sätter sig med luft mellan.
Kommer i alla fall som ett skott utan omväger åt något håll. Det gäller att vara nöjd med det lilla.

 APPORTERING                6                      koeff 4
Ginnis nosar på apportbocken innan han griper den. Tuggar också på den när jag säger loss.

 HOPP ÖVER HINDER      0                      koeff 4
Vet ni vad han gör? Jo, han hoppar fint över, sätter sig – OCH GÅR RUNT HINDRET TILLBAKA TILL MIG!
Det börjar ganska bra.

Men ni ser att han är högervriden!

Han sätter sig men alldeles för mycket åt höger.

Klart att man inte kan hoppa igen härifrån.

Det enda som är på rätt plats fortfarande är hindret - men ganska öde!


 PLATSLIGGANDE                      10                      koeff 5
JIPPI!
Detta som jag mest orolig för gick ju finemang!

 BUDFÖRING                      0                      koeff 2
Här blev det riktigt lajbans.           
I alla fall tyckte Ginnis det. När han var på väg till hjälpföraren så stack han iväg mot åskådarna men Stefan kunde kalla honom till sig. Sedan skulle han då tillbaka till mig. Han började i rätt riktning men tvärvände – mot åskådarna – OCH mot en leksak som han visste låg borta på en låda. Sedan var det kört!

 SPÅRNING                       9                      koeff 7
Vilken tur att Ginnis gillar att spåra . Han tuggade på apportpinnarna men annars gick han fint.

Tack vara att spårandet har så hög koeff. Så klarade vi GODKÄNT 195 POÄNG
För godkänt måste man ha 160 p och för att bli uppflyttad gäller 224 p.

Tyvärr missade Ginnis moment med hög koeff. trots att han klarat det så fint dagen innan.

IDAG ÄR BÅDE KAMERAN, MOBILEN OCH JAG LADDAD IGEN!
Och jag tror minsann att Ginnis är det också.

På förmiddagen var vi på Brukshundsklubben för träning.
OCH TITTA HÄR!
Nu gick det minsanna bra att hoppa både fram, sitta och hoppa tillbaka.



OCH APPORTBOCKEN GICK FINT ATT HÅLLA UTAN ATT TUGGA.


OCH FRAMFÖRGÅENDET FUNGERADE UTMÄRKT!!!!

JAG HAR LÄST I LITTERATUREN ATT HUNDEN ALDRIG GÖR FEL. DOM ÄR SOM DOM ÄR BEROENDE PÅ OM DE MÅR PSYKIST BRA, VILKEN ÅLDER DOM HAR, HUR VI UPPFOSTRAR DOM, HUR VI TRÄNAR DOM.

DU ÄR EN GULLEGODING GINNIS!
Men ibland blir jag så trött på dig.

Men det går över snabbt.

Vi ska banne mig fixa ett uppflyttande så småningom.
FRÅGAN ÄR BARA NÄR.....

Tack Bengt, Tobbe och Stefan som står ut med mig!
Och tack domare och tävlingsledare för allt ni gjorde!

FÖRRESTEN DET ÄR VÄL INTE SÅ ILLA PINKAT ATT KOMMA 3:A?
Eller jag skulle kanske i stället berätta att vi kom näst sist..........

#1 - - Petra (utan hund just nu):

Ni hade några riktigt höga poäng, var glad för dem och tänk positivt till nästa gång. Jag tyckte ni var jätteduktiga! Jag tänker på när jag själv ska börja tävla så småningom och jag förstår att det är riktigt svårt. Ha det bra!

#2 - - Bengt:

Bra jobbat Margareta!

Vi sitter på "Mallis" och följer er!

Ha dé gott!



Elisabet o Bengt

#3 - - Annemoo från mail:

Hej

Det verkar vara ett riktigt energiknippe du har skaffat dig, det är riktigt roligt att läsa om er.

Hoppas Ginnis förstår vilken tur han har som fick dig som matte.

Ha en trevlig helg.

Hälsningar Annemoo





#4 - - Anna:

Jag hoppas att du inte svimmade när du nu fick en 10:a på platsläggandet? ;-)

Grattis till att ha kommit igång med tävlandet - det är ju extremt nervöst tyckte i alla fall jag när jag gjorde ett försök med lydnad. Buster blev också som en helt förbytt hund då.

#5 - - Ursula via mail:

Hej!

Vad kul att läsa din blogg! Du och Ginnis är verkligen underhållande.

Min mailadress börjar med ussan, allt du har skickat till mej har jag fått.

Visst hade det väl varit lite kul om vi hade tagit en apelltävling tillsammans!

Jag ska försöka få till det till tidig höst. Vi kan ju hålla kontakten!

Må gott, vi hörs!

Ursula!



#6 - - Åse via mail:

Hej Margareta!

Måste sända dig en hälsning. Jag var inne på din blogg och kollade från er träningstävning.

Vad ni skänkte mig glädje och skratt för mig själv. Måste säga att ni är SÅ duktiga.

Vad ni har legat i och tränat.

hälsningar

Åse