NU ÄR DET KLIPPT


HAR NI SETT NÅGON SÅ FÖRSKRÄCKLIG KLIPPNING?
Om ni tittar riktigt noga så syns HÅL med ingen päls allsd på flera ställen.

Jag hade bestämt mig för att försöka klippa Ginnis själv denna gång. Han var så söt i sin långa päls men det blir mycket bad för Ginnis del så det var dags att få bort en del.

Jag skulle börja med att klippa med sax för att därefter ta trimmern och klippa snyggt och fint och lagom långt.

DET BLEV INGET AV DET KAN JAG BERÄTTA!
VARKEN SNYGG - FINT ELLER LAGOM LÅNGT!

Jag klippte och klippte och Ginnis var så tålmodig.
Men vad var det som dökp upp vid klippningen?

JO, EN PÄLS SOM SÅG UT SOM EN RISIG FILT!

Ginnis såg verkligen uttråkad ut och tyckte att jag skulle lägga av.

Så vad gör man då?

MAN SKICKAR SMS TILL SUSANNE VÅR RÄDDANDE ÄNGEL!

I måndags tog vi bilen till Helsingborg för att få hjälp att återställa förödelsen.

Och för att få lite trevligt sällskap.
Ginnis hamnade hos Annie.

Sedan blev det hundlek för hela slanten.
Shandi och Ginnis i en salig röra.

MEN GINNIS VAD HÅLLER DU PÅ MED? TROR DU ATT DU ÄR KUNG?

Bella är cool. Hon nedlåter sig inte att leka med en raggig kastrerad hane.

Vet ni vad hon gör istället?
HON TIGGER GODIS!
Hon minns att jag alltid har godis i min vänstra ficka.
Om man nu kan kalla torrfoder light för godis.
Men det verkar duga.

Och Shandi gillar också torrfoder.


Men visst är det härligt med lite godis!
Susanne bjöd på kaffe med rabarberpaj och vaniljsås.
MUMS!

OCH TITTA VEM SOM KOMMER DÄR LAGOM TILL FIKAT!
Katarina välkomnas av Shandi och Ginnis.

Det är inte så konstigt att Katarina kommeer.
Zoë bor ju här nu med sina åtta små valpar.
Jag hade inte sett varken Zoë eller valparna eftersom Susanne talat om att Zoë vaktade sina valpar och inte släppte in någon.
Utom Katarina förstås.

Annie var också med och fikade.

Och Susanne blev ivrigt uppvaktad av hundarna som gärna ville vara med också.

MEN INGA HUNDAR I SOFFAN!
Ginnis gjorde tappra försök men efter tidigare missöden med soffor förstår jag varför det är stopp med dom olaterna.
TÄNK OM GINNIS KUNDE FATTA ATT DET GÄLLER ÄVEN HÄR HEMMA!
Hur gör man Susanne?
Behåller du hemligheten med att lyckas?


DAGS FÖR KLIPPNING!
DÅ SPRINGER GINNIS OCH GÖMMER SIG!
Och sÅ började Shandi och Ginnis leka med Katarinas strumpor.
Det var bara att hämta kopplet för att få med sig Ginnis till "Klippstugan".

VILKEN PINA!

Ska detta verkligen vara nödvändgit?
Titta på Shandi! Hon är ju mycket hårigare. Och ingen klipper henne.

Eller Bella - fast hon gömmer sig.

STRAX FÄRDIG.

MEN HUR BLEV JAG? TITTA SÅ YNKLIG JAG SER UT TILLSAMMANS MED DOM ANDRA!
HUR KUNDE NI?
DOM VILL INTE ENS SITTA NÄRA MIG.

Sedan kom Mollie ut (hon har tre valpar att ta hand om) och hon var verkligen misstänksam mot Ginnis.
Det är ju inte lätt att säga om det var för att han var skalad eller för att var där överhuvudtaget.

Bäst att hålla sig lite på avstånd i alla fall.

När Ginnis och jag skulle åka hem så gick jag och hälsade på Zoë.
Hon blev inte alls arg eller vaktade på sina valpar.
Hon lät mig komma in och titta på de små liven.

JAG kunde inte se skillnad på dom men den minsta är också den ljusaste.
HON HAR VUXIT LILLAS RÄKAN!

Och så kom Zoë och regjorde den lilla i rumpan.
OCH SEDAN PUSSADE HON MIG!
Haha!
Man får inte vara kvakkelmagad1

Och lite koll på störst och minst - tror jag.

MEN TITTUT!
FLADDER HAR ÖPPNAT ÖGONEN!
Tänk att jag fick vara med när det upptäcktes.
Vilken ära Zoë!
(Det är Katarinas tår och Susannes fingrar som syns.)

Jag förstå Katarina att det är svårt att slita sig.

Men jag och Ginnis måste slita oss för att köra tillbaka till Karlshamn och Vettekulla.
Försökte först ta en bild på Zoë men det är svårt att se att det är hon.

Väl hemma ganska sen så hamnade Ginnis i sängen.

OCH HAN VAR SKITSUR!


HaNn blir alltid lite knäpp efter en klippning.
MEN LILLA SÖTNOSEN - DET VÄXCER UT IGEN!

Tack för all hjälp och för ett trevligt besök!
Och tack Zoë för att jag fick träffa dina valpar!

#1 - - Katarina:

Fina bilder med roliga kommentarer - som vanligt!!!

Vilka sötisar Zoe's valpar. Man blir käääär!

Kram från en nyklippt Balder!

#2 - - Anna nygårds:

Du är så vacker så Ginnis. Tänk att undet krullet finns så smäckra fina vovvar. Här ryker pälsarna efter helgen.

/Anna ,Rolex &Vinna

#3 - - Anita och Santos:

I nästa vecka är det Santos tur att bli klippt hos Susanne. Vi har lockar i hela huset. Santos kommer att se lika sur ut som Ginnis. Ha det bra och lycka till med all er träning.

#4 - - Sanna & Peppar:

Ginnis ska inte vara sur, han är ju jättesnygg när han är klippt! Passar bättre för en arbetshund som han! OCh så fina bilder på valparna, jätteroligt att se.

/Sanna

#5 - - Hanna:

Åh, vilka söta små!!! :D



Svar på din kommentar på min blogg:

Anledningen var att jag är för ung. Att jag kan få barn när jag vill med någon annan, eller att det inte är jag som är problemet, spelar visst ingen roll... Men egentligen så är det inte att vi fick avslag som gör mig allra ledsnast, utan att dom inte tycker att det är något att ge besked om.

#6 - - Malin J & Nico:

Ni ser ut att ha haft en supermysig dag, fina bilder.. som vanligt :) och han blev ju jätte fin!! Nu ser dom likadana ut Ginnis & Nico, för han klipptes förra veckan. Min stora bruna krulliga björn blev en liten tanig gråbrun sötnos.. :))

Så ingen perrospecial för våran del :(

Hoppas nu detta inlägg får bli kvar för jag vet inte vad jag gör men både hos dig och Susanne har jag problem, de finns inte kvar?!

Ha det så bra, kramar från Halland