PERROPROMENAD VID LISTERSHUVUD BADDAGS del 4



NU SKA NI INTE TRO ATT NÅGRA TVÅBENTA BADADE.
NEJ, DET VAR BARA DE FYRBENTA SOM GJORDE OCH DET MED BESKED KAN JAG BERÄTTA.

SNACKA OM ATT HAVET ÄR BLÅTT!
OCH VEM VAR FÖRT NER I VATTNET TROR NI?

Ni har rätt! Ginnis var först men tätt följd av Abbe.

Det var lite svårt att komma i vattnet från berghällarna som dessutm så småningom blev riktigt hala.
Kina och Emilia håller koll på hundarna men Balder har varit här förr och vet precis hur han ska kunna komma i.

Ni behöver inte passa mig! Jag klarar mig själv, säger Balder.
Ni vet väl att perros är ganska pratiga av sig?

Peter håller koll på Neo - eller är det kanske Ginnis som håller koll på Neo. Eller båda?

Vad tycker ni om Ginnis benföring? Inget som skulle uppskattas på en hundutställning i alla fall men säkert bra för att inte halka på berget.

Malin fick tag på Nico så att han taggade ner lite grann. Ivriga vattenhundar finns det gott om.

Men vad gör Dixie? Eller jag skulle kanske fråga vad Hardy gör i stället.
Jag kan berätta att Hardy blev ganska våt innan vi gick ifrån badviken.

Som ni ser hade Dioxie leksaker med sig och inte bara den som guppar till höger på bilden ovan.
Han hade också en frisbee med sig.
DEN SJÖNK!
Men titta på ordet - SJÖNK - det ser lite löjligt ut tycker jag.
Strunt i det!

NU FÅR NI KLICKA PÅ DE TVÅ BILDERNA NEDAN SÅ BLIR DE STÖRRE!
Dixie går längre och längre ut i vattnet men når inte frisbeen.
 
OM NI NU TITTAR MITT PÅ BILDEN SÅ KANSKE NI UPPTÄCKER ATT HARDY FIXAR DET DIXIE INTE GJORDE.
MEN HAVET ÄR DJUPT....
OCH VÅTT...

Och jag är säker på att havet dessutom är väldigt kallt fortfarande.
Men det struntar hundarna i.
SHAKE - SHAKE NEO!

Vi bestämde till slut att vi skulle gå vidare in till Hörvik för att låta hundarna bada från sandstranden.
Hardy, Gunilla och Dixie bestämde sig för att åka hem.
Hoppas vi ses igen!
Kina, Jonas, Emilia skulle vidare till annat ställe så de tog Abbe med sig och skulle åkte också.
Sorgligt nog fick Abbe spelet och flög på Balder precis innan de gav sig av.
Väldigt tråkigt!
Abbe och Ginnis har alltid kommit väl överens så jag vet inte vad som flög i honom. Jag tror inte ens Balder tittade på honom.
TUR ATT DET FINNS KOPPEL SÅ ATT DET GÅR ATT UNDVIKA ATT DET HÄNDER IGEN!

Balder verkade i alla fall väldigt badglad när vi kom ner till stranden.

MEN HAN ÄR SMART OCKSÅ!
Om Ginnis simmar ut och hämtar leksaken så kan man stå på stranden och vänta och ta den när Ginnis kommer iland.


Till saken hör att det dessutom är Neos grej som Ginnis har så han i sin tur har snott den för honom.
Jag måste köpa en lika dan. Den är lättare att se än en massa pinnar.

Balder fick i alla fall känna sig blåst på konfekten för Ginnis släpper inget han har i munnen i första taget.

Simma ut själv du!


Men oj då. BÅDE en pinne och en "batong"!
Hur ska man gör nu då?
KLICKA PÅ BILDERNA!
 

Men här är en till som är smart.
Är det bara Ginnis som tror att han måste fixa allt sjärl?
Nico står på stranden och väntar.
RÅ FÖRSTA BILDEN KAN MAN ANA nEO LÅNGT UTE TILL HAVS.
Ja, ni fattar att ni måste klicka på bilderna, vá?

En till som blev blåst.
Ginnis struntar fullständigt i Nicos tankar och sticker med Neos leksak.

MEN NEO!
vAD GÖR DU?
HAR DU INGET ATT LEKA MED?

SÅ SKÖNT ATT DU HAR FLERA LEKSAKER!
För titta på Ginnis och Nico!
Dom vill att vi kastar din leksak igen!
MEN URBAN FATTAR DU INTE VAD DU SKA GÖRA?

MEN VAD ÄR DETTA FÖR AKROBATER?

DENNA SKÖNA BILD PÅ uRBAN MED nICO OCH pETER MED nEO FÅR AVSLUTA ALLT BLOGGANDE OM VÅR PERROPROMENAD.
DET BLEV LÅNGA OCH MÅNGA INLÄGG MEN JAG HOPPAS ATT NI SOM VAR MED UPPSKATTAR ATT TITTA PÅ DOM OCH KOMMER ATT MINNAS DAGEN SOM EN UNDERBART HÄRLIG DAG.

TACK KATARINA FÖR ATT DU FIXADE DENNA HÄRLIGA DAG!


#1 - - Katarina:

Tack Tack Tack till alla som kom - och speciellt till dig Margareta som skrivit så kul till alla bilderna.

Vi ses snart igen! Puss på Nosen så länge!

Balder & Co