PERROPROMENAD VID LISTERSHUVUD ANKOMSTEN del 1




JAG ÄR SÅ LYCKLIG ATT JAG SKAFFADE GINNIS!

OM JAG INTE HADE GJORT DET SÅ HADE JAG INTE LÄRT KÄNNA ALLA DESSA UNDERBARA MÄNNISKOR OCH HUNDAR.

Idag har vi haft en underbart härlig perropromenad vid Listershuvud intill Hörvik där Katarina och Jan Ove med Balder bor.

Ja, härlig och härlig förresten.

Om ni kollar vad som står nedan om Listershuvud så ser ni att det är 80 meter till toppen!

Jag kan berätta att det var bara jag som flåsade som en blåsbälg efter den bestigningen. Det var synd att jag inte hade rullskridskor på mig för jag hade en DRAGHUND med mig.
Det är naturreservat så man släpper inte hundarna hur som helst. Egentligen inte alls men.... lite måste man.

Listershuvud. Stenarna från Litorinatiden har använts till stenmurar.
Foto: Robert Ekholm

Listershuvud är ett av flera berg på Listerlandet som höjer sig över den omgivande jordbruksmarken. För 75-65 miljoner år sedan var dessa restberg öar i ett varmt hav. De kalkhaltiga sedimenten som då avlagrades på havets botten ligger djupt under dagens marknivå men påverkar än idag vegetation och markförhållanden. Toppen ligger ca 80 meter över havet och härifrån har man en vidsträckt utsikt över Hanöbukten och Listerlandet.

Rubriken låter som en rubrik från Bibeln men så är det inte i detta fall.
Det berättar bara att jag kommer att göra inlägg om vår promenad i fyra omgångar!
Ankomsten till Hörvik får ni läsa idag.
Vi släpper hundarna på toppen.
Sedan blir det ett inlägg när vi fikar PÅ TOPPEN.
Och sist ett inlägg med badande hundar.

Jag har så många bilder som jag vill dela med mig av.
Ni som tycker det är tråkigt kan ju göra något annat.

Tänk på att jag alltid berättar om bilden innan den kommer.
Att Ginnis är en mycket social hund vet ni säkert och han är snabb att ta kontakt så fort vi kliver ur bilen.

Emilia, "lillmatte" till Abbe, är en av favoriterna sedan tidigare.

Medan vi väntar på de mest långväga deltarna så fotar vi och pratar.
Från vänster är det Gunilla och Hardy med Dixie. Dom är med för första gången. Så roligt att vi hittade deras adress på perroklubbens hemsida. De bor i Sölvesborg. Sedan har vi Peter och Ann-Christine med Neo. De bor i Listerby och har varit med vid alla träffarna.
 Det låter som om vi har träffats massor med gånger. Det är tredje gången.
MEN DET SKA BLI FLERA!

Katarina vänder ryggen till medan hennes man Jan Ove håller koll på Balder. Det är dom som fixat denna träff.

Kina och Abbe har vi träffat flera gånger men mannen Jonas var med för första gången. Kul!

Här är Jan Ove igen med Balder.
Balder var på utställning i Hässleholm igår. Han varit såklart inte själv där utan Katarina var med (och kanske Jan Ove?).

Sociala Ginnis var tvungen att hälsa på Neo också. De är väldigt bra kompisar. De brukar dansa ihop.
Och gjorde så småningom det också idag.
Ann-Christine håller koll.

Sist men inte minst så kom ett par med likadan ryggsäck som jag har.
DET STOD ABERLOURS PÅ DEN!

Malin och Urban hade också varit på utställning i Hässleholm igår med Nico och stannade var där för att kunna vara med oss idag.
Det var verkligen roligt.
Nico till hör Kisskullen och är alltså bror till Shandi som varit med i bloggen tidigare när Susanne var och hälsade på i Vettekulla.

NU VAR DET DAGS FÖR GRUPPBILDEN INNAN VI TRAVADE IVÄG UPPÅT!
Från vänster.
Kina och Emilia med Abbe (Jonas fotade), Hardy med Dixie (Gunilla fotade), Peter med Neo och Ann-Christine med Ginnis, och Maoln och Urban med Nico.


Så bytta Ann-Christine och jag plats. Sedan slipper ni se mig mer!

Nu gick vi!
Uppåt och uppåt och uppåt!

MEN SÅ VACKERT NÄR VI KOM UPP1
TYVÄRR VAR DET LITE DISIGT SÅ MAN SÅG INTE LIKA LÅNGT SOM MAN BRUKAR.
MEN VILKE NATUR!
SÅ FANTASTISKT VACKERT!

Släpp fångarna lös det är vår........
Neo, Ginnis och Nico leker följa John.


Om ni vill veta mer om vår promenad får ni vänta tills i morgon.

Men jag kan redan nu säga att såg många GULPLISTER!


MEN DET SKA DU VETA KATARINA!
Jag kommer definitivt vara skyldig dig 82 kronor.
För den där "piluttan" (nästan) som låter som en maträtt. (Tacco).
Även om det inte alls handlar om förebyggande syfte precis.
Snarare att bli vän med sina fötter igen.
 

#1 - - Katarina:

Ha, ha, ha - Pelotten heter det ju!!! Tänk vad man kan kränga på folk även på Perropromenaden! Bara skojar hoppas den funkar, det brukar den göra.

Kram och tack för de fina bilderna och roliga texterna.

Katarina & Co

#2 - - Malin, Ubbe & Nico:

Hej!

Vilken fin blogg du har!

Det var jätte trevligt att träffas och så fint det var där i Hörvik, helt underbart.

Hoppas vi ses snart igen!

Kramar från oss i Halland

#3 - - pia wennersten:

Hej ! Vilka härliga bilder och promenaden verkade ju inte helt fel den heller. Tänkte svara dig här, nej det är inte den Mezzie utan Mezzie på bilden är Ingers valp som är efter hennes Wilma o pappan är Uffe. Hon är bara 6 månader. Ikväll blir det bad med hundarna och även jag skall ta mig ett dopp hade jag tänkt. Kram Pia,Evita o Thea