PRO även för hundar

Ingen kan påstå att Ginnis är en gammal hund.
Han är ung och alert!
Det är synd att säga att jag är.
Just nu är han dessutom alldeles pinngalen. Jag hinner inte mer än ut i trädgården så kommer han med en pinne som han vill att jag ska kasta.
Det spelar förresten ingen roll var han är.
I torsdags hade PRO ordnat en cykelrunda som avslutades här ute i Vettekulla.
Jag tog Ginnis med mig och gick runt Lindenborgssjön för att så småningom landa för fika med andra pensionärer.
Såklart letade Ginnis upp en pinne.

Jag i min tur letar efter vackra vyer.
Ginnis får vara med på ett hörn.

Vi landade hos Inga Gun och Åke för att dricka kaffe och äta äppelkaka med vaniljsås.

Pensionärer hela högen.
OCH SÅ EN LITEN HUND!

Ett bra tillfälle att träna att ligga kvar.

Har ni tänkt på föresten att man ofta pratar om pensionärer som om det vore en homogen grupp. Trots att man kan var 60 år eller 100 år och har olika erfarenheter, intressen och kunskaper.
Precis som om man tror att bara för att man har slutat arbeta så försvinner alla tidigare upplevelser.

Så gör man aldrig när man pratar om medelålders människor! Eller hur?

ELLER!
TÄNK OM MAN SKULLE DRA ALLA MÄNNISKOR MELLAN 1 OCH 40 ÅR ÖVER EN KAM!

Jag har aldrig hört så mycket dragspelsmusik som jag har gjort de senaste åren.
Jag gillar när min svåger spelar dragspel på midsommarafton. Men det finns väl annan musik också.
Min musiksmak har väl inte förändrats bara för att jag har fyll 65 år (och lite till)?

På PRO-träffen tidigare i veckan hade jag föreslagit att vi skulle bjuda in gymnasieelever som går floristutbildningen.
Skönt med lite unga människor bland alla oss "gamlingar".

De blomarrangemang som de tillverkade lottades sedan ut.



DEN HÄR VANN JAG!

Den pryder sin plats på slagbordet i vardagsrummet.



ÖNSKAR JAG OCH GINNIS!
och restan av familjen.