GINNIS HADE VÄLDIGT ROLIGT

 
IDAG HAR GINNIS HAFT EN VÄLDIGT ROLIG DAG PÅ APPELLPLANEN!
DET LILLA MONSTRET!
 
ATT JAG INTE TYCKTE DET VAR LIKA ROLIGT ÄR EN ANNAN SAK.
 
ELLER EGENTLIGEN VAR DET GANSKA ROLIGT.
 
MEN RESULTATET KUNDE HAR VARIT BÄTTRE.
 
NU HAR VI I ALLA FALL GENOMFÖRT VÅR ALLRA FÖRSTA TÄVLING I APPELL/SPÅR.
 
TROTS ATT JAG FORTFARANDE INTE ÄR ALLDELES FRISK UTAN GANSKA ORKESLÖS SÅ GAV VI OSS IVÄG I OTTAN FÖR ATT TÄVLA.
FÖRST GENOMFÖRDES "SPECIALEN" , ALLTSÅ SPÅR OCH BUDFÖRING.
 
SPÅREN VAR DET SOM GÄLLDE ALLRA FÖRST OCH ATT SPÅRA ÄR GINNIS SPECIALITET SÅ JAG VAR INTE ETT DUGG OROLIG.
ANDERS VAR SPÅRLÄGGARE OCH BENGT KOM FÖR ATT SE MIG OCH URSULA I SPÅRET MED VÅRA HUNDAR.
(De andra tävlandena hade sina spår på annat ställe.)
ANN-MARIE VAR OCKSÅ SPÅRLÄGGARE OCH URSULAS DOTTER VAR MED FÖR ATT TITTA TILLSAMMANS MED SIN SÖTA LILLA TOLLARETÖS PÅ 14 VECKOR.
KAN MAN ANNAT ÄN SMÄLTA?
JAG VAR SIST UT I TÄVLINGEN.
URSULA STARTADE SOM NR 6 OCH HANN MED EN PRATSTUND MED BENGT.
URSULA OCH MILLE TOG 10 POÄNG!
PERFEKT!
GINNIS SNURRADE ETT VARV VID SISTA VINKELN OCH FICK DÄRFÖR EN 9:A (AV 10) OCH DET GAV 63 POÄNG.
KONSTIGT NOG FICK VI INGET AVDRAG NÄR GINNIS VAR GANSKA OVILLIG ATT SLÄPPA IFRÅN SIG ANDRA APPORTPINNEN.
JAG FICK LIRKA GANSKA LÄNGE MEN INGET TUGG PÅ DE ANDRA TVÅ PINNARNA.
63 POÄNG ÄR ÄNDÅ GANSKA BRA EFTERSOM MAN MÅSTE HA MINST 49 POÄNG FÖR UPPFLYTTANDET OCH DÅ RÄKNAS SPÅRET IHOP MED RESULTATET FRÅN BUDFÖRINGEN.
 
SÅ NU BÖRJAR DET ROLIGA FÖR GINNIS NÄR VI VAR TILLBAKA PÅ KLUBBEN FÖR ATT FÖRST TÄVLA I BUDFÖRINGEN.
 
VAD HÄNDE DÅ TROR NI?
HAN VILLE INTE SPRINGA IFRÅN MIG!
STACK I EN LITEN HALVCIRKEL OCH TILLBAKA SOM EN BUMERANG!
TVÅ GÅNGER!
NOLL POÄNG MED ANDRA ORD.
OCH DETTA SOM HAR GÅTT SÅ BRA PÅ TRÄNINGEN!
 
SEDAN TILL LYDNADSDELEN

 

Koeff

Betyg

Poäng

·        PLATSLIGGANDE                     PERFEKT!

5

10.0

50.0

NU KOMMER DET RIKTIGT ROLIGA - TYCKTE GINNIS!

 

 

 

·        LINFÖRIGHET  -      ELLER VAD MAN NU KAN KALLA DET.. felplacering, dubbelkommando, snett sittande, släpar, nosar, okoncentrerad, piper, långt fram.    

 JAG FÅR VÄL SÄGA SOM MIN TYSKALÄRARE SADE TILL MIG NÄR HON LÄMNADE TILLBAKA MIN SKRIVNING: "JAG VISSTE INTE ATT DET GICK ATT GÖRA SÅ MÅNGA FEL!"                   

4

5.0

20.0

  • FRAMFÖRGÅENDE  MEN HAN GJORDE DET I ALLA FALL MEN HUR? Drar, nosar, okoncentrerad och LEKER.

2

5.0

10.0

  • PLATSLÄGGANDE

VAD ÄR DET?  NÄR JAG HAR GÅTT IFRÅN HONOM OCH VÄNDER MIG OM DÅ STÅR HUNDRACKAN!   OCH DETTA HAR SUTTIT SOM EN SMÄCK TIDIGARE. MÖJLIGEN MED NÅGOT LÅNGSAMT LÄGGANDE. MEN HAN STANNADE I ALLA FALL! SUCK OCH PUST! VAR DET FÖR VÅTT?                                                                      

2

0.0

0.0

  • INKALLNING                      BRAVO!

2

9.0/9.5

18.5

  • APPORTERING  - DÅ VAR DET DAGS IGEN! MED LEKEN ALLTSÅ! MEN VADÅ? FÅR HAN INTE SÄTTA FULL FART OCH TVÄRSTANNA FÖR ATT TA APPORTBOCKEN? Leker, tuggar, släpper ej apportbocken, många dubbelkommandon! JAG VAR JU TVUNGEN ATT FÖRSÖKA FÅ HONOM ATT SLÄPPA! DET HAR INTE VARIT NÅGOT PROBLEM PÅ SENARE TID. MEN VAR FÅR VARA GLAD FÖR DET LILLA. HAN TJUVSTARTADE INTE I ALLA FALL! JAG TYCKTE DET VAR HÅRT ATT DEN ENA DOMAREN SATTE NOLL!

                                                                   

4

0.0/5.0

10.0

  • HOPPA ÖVER HINDER – DÄR FATTAR JAG INTE? AVDRAG FÖR SKÄLLANDE FÖRE MOMENTSTARTEN? ATT HAN SATT FÖR LÅNGT BAK ÄR EN ANNAN SAK.

4

7.0

28.0

  • SUMMA LYDNAD

 

 

137.5

  • SUMMA SPECIAL

 

 

63.0

  • TOTALT

 

 

200.5

FÖR GODKÄNT KRÄVS 160 POÄNG SÅ DET KLARADE VI MEN FÖR UPPFLYTTNING TILL NÄSTA KLASS KRÄV 224 POÄNG SÅ DET GICK ÅT SKOGEN MED BULLER OCH BÅNG.

MEN GINNIS HADE ROLIGT I ALLA FALL!
 
 HÄR LITE BILDER FRÅN PRISUTDELNINGEN.
Tävlingsledaren, tävlingssekreteraren, ena domaren och ordföranden i klubben.
FÖRST UT VAR 6:E OCH 7:E PLACERADE.
OCH SÅ 5:E PLACERINGEN
OCH TITTA DÄR!
VEMS RÖDA JACKA ÄR DET SOM SYNS?
GINNIS OCH JAG KOM 4:A!
HAHA!
INTE MYCKET ATT HURRA FÖR PRECIS.
DOM SOM TOG FÖRSTA, ANDRA OCH TREDJE PRISET BLEV UPPFLYTTADE!
OCH SÅ VANSINNIGT ROLIGT ATT URSULA OCH MILLE KAMMADE HEM ANDRAPRISET!
FAST JAG VISSTE DET!
JAG HAR HELA TIDEN VETAT ATT DOM SKULLE BLI UPPFLYTTADE, SÅ DET SÅ.
S T O R T  G R A T T I S!
BENGT VAR GLAD OCH STOLT SOM EN TUPP ATT HAN I ALLA FALL HADE FÅTT EN I APPELLKURSEN ATT LYCKAS!
FAST KICK MED SONIA HAR TRÄNAT VÄLDIGT MYCKET OCKSÅ MEN IDAG VILLE SONIA INTE ALLS IDAG.
JAG VET JU VAD NI KAN SÅ DET ÄR VERKLIGEN BARA ATT KOMMA IGEN!
DU GER DIG VÄL INTE I FÖRSTA TAGET ELLER HUR KICKI?
GINNIS OCH JAG HAR TRÄNAT MYCKET OCKSÅ.
MEN DET MÄRKTES DÅ INTE ALLA IDAG.
VI FÅR SKÄMMAS LITE.
MEN VAD SJUTTOM BENGT!
VI SKA NOG FIXA DET HÄR!
NÄR ÄR NÄSTA TÄVLING?
ELLER I ALLA FALL FIXA DET OM NÅGRA ÅR........
 MEN SPÅRET GICK I ALLA FALL BRA!
GANSKA BRA.....
#1 - - Susanne och Ella:

GRATTIS,
vad ni är duktiga. 9 på spåret är suveränt.
poängen är egentligen skit samma, du har gjort det, premiären.
kram
Susanne

#2 - - Bengt:

Bra jobbat Margareta och ni andra! Klart man är "stolt som en tupp" som du påpekar, när man har fått fem av sju i en apellkurs att tävla!Men det är inte min förtjänst allt,hade ni inte varit så energiska till att verkligen träna och ligga i hade det inte gått.Naturligtvis "smäller" Ursulas andra plats gansk högt. Men jag vet att du snart är där du med Margaret.

Hälsn. Bengt

#3 - - Elisabeth :

Att första gången tävlar i appellen och får betyg godkänt är MYCKET bra jobbat!!!
/Elisabeth

#4 - - Anita:

Grattis!! Jag tycker ni är jätte duktiga.

#5 - - Lisa:

Men GODKÄNDA !!! Det är väl gott nog eller hur.
Grattis till det, nästa gång går det bättre.
Finns alltid någonting man inte är nöjd med så är det, huvudsaken är att man har roligt och det har Ginnis ju ;-)
Ser att ni hade en collie som tävlade, kände minsann igen Eva på bilden....

#6 - - Margareta och Ginnis:

Hej Margareta!
Sanna Brandt har kommenterat ditt foto.
Sanna skrev: "9 på spåret är galet bra! och första gången jag tävlade akl med min schäfer (typ 1982) fick jag inte ens godkänt!! Nästa gång klarar ni budföringen och då är ni uppflyttade!"

#7 - - Margareta och Ginnis:

Sara och Jenny har skrivit kommentarer på fb!
Sara Rodin den 12 november 05:56
Kanon! Godkänd är bra. Bara påt igen så fixar ni det :)

Kommentarshistorik Jenny Åström den 11 november 22:09
Bra jobbat!!!

#8 - - Anna & Buster:

Så tråkigt med en tävling där man får avdrag för att hunden leker! Jag kan ju tycka att det borde vara pluspoäng för glada hundar, som visar att de verkligen gillar livet. Men, jag håller med alla övriga - Godkänt på första tävlingen är väl fantastiskt bra!

#9 - - Monica Johansson:

Grattis, ni är på G...Nästa gång blir det uppflytt!

#10 - - Margareta och Ginnis:

Katarina Lidal har kommenterat ditt foto på fb.
Katarina skrev: "Klart det blir bättre Margareta - med din envishet kommer ni att bli upplyttade i ett nafs. Du skulle vara med oss på lydnadsklassen vi går nu... ha, ha, ha! Ett stort skämt med en unghund, inser vi nu för sent. Men vi får se det som social träning! Men du skojar verkligen inte om perronosen, precis så är Balders, i backen HELA tiden..."



#11 - - pi:

grattis till gk på första start i apellen inte många perros blir uppflyttade på första försöket så Du är i gott sällskap. Min hane blev uppflyttad vid andra försöket trots att han sprang runt med apportbocken över hela planen men hade bra poäng på spåret det är det viktigaste