GRÅTT OCH TRIST

TRIST - Det är grått och disigt ute!
TRÅKIGT- Det har inte hänt ett dyft att berätta denna vecka!
 
LEDSAMT - Det är så ledsamt att mörkret lägrar sig över landet.
 
SORGLIGT - Det är så sorgligt att mitt idoga tränande av Ginnis inte ger något resultat!
BEDRÖVLIGT - Det är bedrövligt att Ginnis inte kan få upp nosen från backen!
 
TRÖSTLÖST - Det känns så meningslöst att lägga ner tid och arbete till ingen nytta!
LÅNGTRÅKIGT - Ingen lydnadsträning, ingen allaktiveringskurs och ingen rallylydnadskurs.
Bara latat oss, läst och kollat på TV.
Och städat!
 
ENFORMIGT - Det blir väligt tjatigt att berätta samma saker om och om igen!
                     
  OINTRESSANT - Hur orkar ni läsa?    
 
MONOTON - Samma rutiner dag ut ocvh dag in!
 
HÄNDELSELÖST- Denna årstid ger inte mycket utrymme till kul grejer.
 
DYSTERT - Mörkt, dimmigt, regnigt och inte går det att sola precis.
 
NEDSTÄMD - pest och pina!
 
SORGSEN - Njae - kanske inte.
BEDRÖVAD - A sjutton! Inte särkilt egentligen.
SVÅRMODIG - Inte min stil!
 
 
 MOTSATSORD: ROLIGT!
 
TROTS ALLT GÅR DET ATT HITTA GULDKORN!
SÅKLART!!!!!
 
TÄNK BARA!

Nalle Puh filosofi;

"Underskatta inte värdet av att göra Ingenting,

av att bara ströva omkring alldeles ensam,

lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."

 
MIN MAGINFLUENSA HAR FÖRSVUNNIT.
 
 VI HAR FÅTT HJÄLP ATT GRÄVA UPP TRÄDGÅRDEN SÅ JAG SLIPPER.
 
 
 
IDAG HAR JAG OCKSÅ BESIKTIGAT BILEN UTAN ATT DET VAR NÅGRA ANMÄRKNINGAR.
OCH DESSUTOM TRODDE BESIKTNINGSMANNEN ATT JAG FORTFARANDE ARBETADE.
HAN FÅR EN GULDSTJÄRNA I BOKEN!
 
FAST DET ÄR JU KLART.
KAN MAN KANDIDERA TILL PRESIDEN PÅ 4 ÅR VID 65 ÅR, SÅ KAN MAN VÄL ARBETA VID 68 OCKSÅ!
 
MEN DET ÄR MYCKET ROLIGARE ATT HJÄLPA TILL PÅ BRUKSHUNDSKLUBBEN ÄN ATT ARBETA!
IGÅR VAR DET ALLMÄN TRÄNING OCH JAG TILLSAMMANS MED HELENE ANSVARADE FÖR RALLYLYDNADEN.
Här är några av dom som var där och tränade.
Behöver jag säga - KLICKA?
IDAG PÅ FÖRMIDDAGEN NÄR JAG GICK UT MED GINNIS VAR DET GRÅTT OCH TRIST.
 MEDAN JAG FOTOGRAFERADE SÅ BET GINNIS SÖNDER SIN SENASTE LEKSAK.
DEN HAR HÅLLIT I FLERA VECKOR!
REKORD!
SEDAN BRÖT SOLEN FRAM!
 
TJOHO!
OCH JAG UPPTÄCKTE ATT DET INTE PÅ NÅGOT SÄTT VARKEN VAR GRÅTT ELLER TRIST!
RÖTT, ORANGE, GULT, GRÖNT, INDIGO OCH VIOLETT!
 
NJUT AV BILDERNA OM NI HAR LUST!
     
 
     
 
ALLA REGNBÅGENS FÄRGER!
 
SÅ VADÅ TRIST?
 
OCH VÅREN HAR REDAN BÖRJAT FÖRBEREDA SIG!
I ALLA FALL PÅ RODODENTRON.
OCH SÅ HAR JAG JU EN HULIGAN ATT NJUTA TILLSAMMANS MED.
 JAG MENAR EN KRULLTOTT SOM HETER GINNIS.
TUR ATT JAG TYCKER ATT HAN ÄR SÖT OCH GULLIG.
TROTS ATT HAN KÄKAR UPP SINA LEKSAKER!
 
Vill ni göra mig på extra gott humör så skriv en kommentar!
Då blir livet ännu trevligare!
#1 - - Susanne och Ella:

Hallå, höstdepp eller?
Det kan man få vara en kort stund, sedan får man skärpa till sig ;) precis som du gjorde i detta inlägg.
Filmar du någonsin era träningar? I såfall plocka fram en film som är typ 1 år gammal och titta hur Ginnis gjorde då och hur han gör idag. Eller leta bakåt i bloggen,jag kommer ihåg en kvinna som hade en hund som ALDRIG släppte apportbocken. Jag undrar just vad kvinnan hette, något på M var det hunden heter hette iallafall Ginnis. Verkar vara en stor skillnad på det momentet nu, eller???
kram
Susanne

#2 - - lena Nellbring:

Hej.
Vilka fina bilder du tagit. Tyckte om den på Macy och mig. Ja och många fler. Ja grått är det men det kommer kanske snö snart så vi får mer ljus.
Och tända ljus inne, mysigt nu när vi närmar oss advent. Kram till dig å Ginnis han är jätte söt.
Lena, Macy å Agnes

#3 - - pi:

En underbar blogg Du har. Den livar upp höstmörkret hos mig i alla fall.

#4 - - Nacho:

Underbar läsning! Först trodde jag att jag skulle deppa ihop totalt, med dig :(
Men sen vände det ju, och blev härligt färglatt! Så inspirerande! Alla lider vi ju av höstmörkret....Själv stretar jag med att lära mig gå i trappen. USCH det är så LÄSKIGT! Jag är livrädd!! Matte drar och lockar med köttbullar....men vad hjälper det? Hon skulle börjat när jag var pytteliten, den toktanten! Inte vänta tills jag är nästan 6 månader och spökrädd till och med :(

#5 - - Anita:

Din blogg är fantastisk.Jag blir bara glad av att läsa och titta på dina fina bilder.
Ginnis är ju jätte duktig och har en duktig matte.

#6 - - Katarina:

Du kan ju omöjligt ha tråkigt - du bloggar ju! Och det är ju jättekul och dessutom gläder du ju oss andra samtidigt :)
Jättefina bilder var det och Ginnis-ponken är sötare än någonsin - trasig leksak eller inte!
Kram på er!

#7 - - Brandy den Bruna Blixten:

Hurra för positiv tänkande! Du är min idol!!

#8 - - Lisa:

Nu får du se det positivt, ditt hem är nästan rent efter massa städande;-) Rent blir det aldrig när våra goa vänner plockar med skogen in.
Nu är det så att jag känner ju inte dig men min uppfattning om dig är: Ge upp ?? Nä aldrig......
Vi hejar på er i er fortsatta träning.
Ha en underbar helg, Kram Lisa och pojkarna

#9 - - Petra & Timja:

Vilken tur att det kan ändra sig så snabbt! Så många härliga färger du hittade, man blir väl extra glad när solen kommer fram en dyster dag! Kram från oss

#10 - - Margareta och Ginnis:

Kommentarer på fb:
Sanna Brandt den 15 november 21:22
Aldrig, aldrig tråkigt. Det ordet går inte ens ihop med dig och Ginnis!

Katarina Lidal den 15 november 21:40
Håller med Sanna!

#11 - - Gunn o Tosca:

Du o Ginnis är oftast jättepositiva så någon gång får man vara deppig. Vädret är lika trist i dag, men vi ser fram emot dagens träning. Tyvärr är det också avslutning på kursen, men vi fortsätter väl och träffas och tränar ändå. Vi älskar det och hundarna älskar det. Kram från oss

#12 - - Petra Merci & Ester:

Hej på dej !
Du var en av de jag syftade på ang några flitiga bloggare <3
Jag försöker verkligen att hålla i och att aktivera mej och krullisarna trots detta pisseväder :)
Men visst blir man energiskare och gladare när man får lite sol.. Kram på er Petra