NU FÅR DET VARA NOG

INNAN JAG SKAFFADE GINNIS SÅ HADE JAG HAFT FYRA COLLIES.
OTHELLO FANNS I HUSET NÄR GINNIS KOM.
ATT JAG BYTTE HUNDRAS HADE FLERA SKÄL.
 
DELS VILLE JAG HA EN MINDRE HUND SOM JAG KLARADE ATT BÄRA EFTERSOM BADRUMMET OCH DUSCHEN FINNS PÅ ANDRA VÅNINGEN.
SEDAN VAR JAG TRÖTT PÅ ALLT BORSTANDE AV PÄLS.
 
OCH -
 
JAG VAR TRÖTT PÅ ALL PÄLS SOM HAMNADE ÖVERALLT I HUSET NÄR HUNDARNA FÄLLDE.
(JAG HAR FÖR DET MESTA HAFT TVÅ COLLIES SAMTIDIGT.)
 
 
VAD TROR NI HAR HÄNT DOM SENASTE DAGARNA DÅ?
 
PRECIS SOM ANITA BERÄTTADE OM SANTOS SÅ HADE GINNIS BÖRJAT SLÄPPA AV SIG EN LITE LOCK HÄR OCH DÄR-
 
INGET ATT GNÄLLA ÖVER!
 
MEN NU!
 
HÄR HAR JAG JAGAT RUNT MED SAXEN I HÖGSTA HUGG VART ÄN GINNIS HAR BEGETT SIG.
KLIPPT LITE HÄR OCH LITE DÄR.
 
I TVÅ DAGAR!
 
I SÄNGEN, I KÖKSSOFFAN, I KÖKET, I TV-RUMMET, I HALLEN..........
 
SNACKA OM HÅR! SOM HAR YRT RUNT I SNART HELA HUSET.
 
MEN NU FÅR DET RÄCKA!!!!!!!
 
GINNIS BLIR DARRIG SOM FORT JAG NÄRMAR MIG - MED SAXEN I NÄVEN FÖRSTÅS.
 
NU FÅR DU LÄGGA AV MATTE!
MEN JAG MÅSTE NOG KLIPPA LITE MER I ANSIKTET, PÅ BENEN OCH RUNT SNOPPEN.
 
MEN SEDAN FÅR DET VARA!
KANSKE LITE PÅ SIDORNA OCKSÅ?
MEN TJOCK?
INTE SÄRSKILT!
HAN ÄR 46 CM I MANKHÖJD OCH VÄGER 15,7 KG PRECIS IDAG.
 
MEN LITE MOTION SKADAR ALDRIG.
IVÄG TILL LINDENBORGSSJÖN.
VAD VÄNTAR DU PÅ MATTE?
NU STICKER VI NER TILL VATTNET!
SNO DIG PÅ!
SIMMA DET ÄR LIVET FÖR EN VATTENHUND.
TUR ATT HAN INTE HAR SÅ MYCKET PÄLS.
 
KASTA MATTE!
NEJ DU!
NU GÅR VI VIDARE RUNT SJÖN SÅ VI KOMMER HEM TILL FIKAT.
OCH KANSKE LITE MER KLIPPNING?
 
NU FÅR DU SKÄRPA DIG MATTE!!!!!!
DET ÄR VÄL INGEN SKÖNHETSTÄVLING HÄR HEMMA?
 
 

                                                     
FÖR DÅ PLATSAR INTE DU HELLER SÅ DET SÅ!
NU TRÄNAR VI I STÄLLET TILL TÄVLINGEN I APPELLKLASSEN/SPÅR 11 NOVEMBER!
DÄR FÅR MAN SE UT HUR SOM HELST!
HELA EKIPAGET!
JAG ÄLSKAR KOMMENTARER!
#1 - - Linnéa:

Jag älskar att läsa din blogg, den piggar verkligen upp mellan allt pluggande! Fortsätt så! =)

#2 - - Susanne:

Han är ju jättefin! Vad duktig du är :)
Kram!

#3 - - Petra & timja:

Han ser ju jättefin ut och vilket härligt väder för promenad och bad! Kram

#4 - - Monica Johansson:

Går du med håven eller vad? Han är ju jättefint klippt och lagom i hullet, vad gnäller du om! Jättefina bilder - vilken vacker sjö ni har! Nu har det varit mycket regn och dis här (Enköping) den sista tiden! Skitiga hundar, blöta kläder och handukar, nej nu vill vi ha lite SOL!!! Går träningen bra inför appellen? Lycka till då! Ska bli spännande att läsa om det. Jag tränar ju Ila för appellspår också! Men det blir ju inte förrän till våren-sommaren,som vi kan tävla. Hon är ju bara 5 1/2 månad.

#5 - - Lisa:

Hej på er !
Tänkte lämna ett litet tassavtryck och erkänna att vi brukar tjuvkika här inne på er helt underbara sida, Ginnis har det bra han...
Ska försöka bli bättre på att kommentera och dessutom blogga ;-)
Nu tar vi nya tag minsann.
Vill bara tillägga att själv har jag en Collie och en sheltie så jag känner till det där med borstning ibland kan man undra hur det kan finnas så mycket päls kvar hur mycket man än borstar.
Ha en härlig dag, Hälsningar Lisa och pojkarna

#6 - - Lisa:

Vet inte om min bloggadress kommer med nu ?

#7 - - Lisa:

Ok verkar inte gå så bra så jag får väl skriva den här om ni är nyfikna på vem som lämnat avtryck:
http://lisa-saiki.blogspot.se/

Svar: Lisa! Din bloggadress finns med och jag har skrivit en kommentar i din blogg efter att läst och tittat på dina fina bilder. Jag kommer att fortsätta att läsa din blogg. Kul att hitta dina kommentarer!
Margareta

#8 - - Petra Merci & Ester:

Han är jättefin pojken och du kan vara nöjd med din klippning tycker jag. Lycka till på nästa tävling :)
Kramar från ett regnigt Örebro