ÄNTLIGEN DAGS FÖR EN NY PERROPROMENAD

 
DET ÄR SÅ FANTASTISKT ROLIGT ATT TRÄFFA PERROÄGARE OCH DERAS HUNDAR
HÄR NERE I BLEKINGE.
PLATSEN VAR LÅNGASJÖNÄS UTANFÖR KARLSHAMN.
 
FÅR JAG LOV ATT PRESENTERA ALLA SOM VAR MED!
 
Lena och August.
Lena hade också med sin dotter och en kompis till henne.
 
Maggan och Avve.
Hardy och Dixie
Magga kom tillsammans med sin man Ojan och Hardy med sin fru Gunilla.
Så kom Peter och Neo
Och Ann-Christine var såklart också med.
Men Ann-Christine!
Jag vet inte varför jag alltid tar bilder på dig i profil.
Här är en bild från "arkivet".
HUR MÅNGA HUNDAR VAR DET?
DET VERKAR FATTAS NÅGON.
 
LÄMNAD ATT LIGGA STILLA I VANLIG ORDNING.
Kul var också att Lena från Bromölla kom.
Lenas hund hade tragiskt avlidit för ett par månader sedan.
Nu var hon nyfiken på rasen perro för att eventuellt köpa en senare.
Lena kom alltså utan hund men var med under hela promenade.
VÄLKOMMEN TILLBAKA LENA NÄR DU KÖPT EN PERRO!
NÅGON ANNAN PERSON SOM FANNS MED?
Ja, jag var faktiskt med!
Ginnis ser förvånad ut.
MEN JAG HÖLL PÅ ATT GLÖMMA MANNEN SOM FIXADE GRILLEN ÅT OSS!
Men vad göör han??

 NU VET NI VILKA SOM VAR MED PÅ PERROPROMENADEN DENNA GÅNG SÅ NU ÄR PRESENTATIONEN SLUT.
 
MEN NEJ!
 
DET ÄR DEN INTE ALLS!
 
EFTER ATT HA VALSAT RUNT LITE EXTRA I BLEKINGES VACKRA LANDSKAP KOM SÅ ALLRA SIST MEN ALLS INTE MINST KATARINA MED BALDER!
OCH MED JAN OVE!
 
 
FÖRSTA DELEN AV VÅR PROMENAD HADE JAG SATT UPP FRÅGOR SOM JAG FÅTT AV ELISABETH.
 
SVAREN SKA BLI NÅGOT SOM SÄTTER KRYDDA PÅ MAT!

1. Inte lika    2.  Kännetecknar elektriker 3.  Manlig fröken ur  4.  Gör laget före matchen

5.  Säger mor till gråtande barn  6.Det som båten lägger till och från

7.Lösenord för rövare  8.Är alltid Bill Clinton  9.Dialektsvar för knackning

10.  Duktig trafikant  11.  Har många fäder

KUNDE DU DOM?


 
NU MÅSTE JAG BERÄTTA ATT FOTOGRAFEN VAR URURSEL!

HUUR KAN MAN SLÄPPA HUNDAR BLAND BRUNA LÖV UTAN ATT STÄLLA IN KAMERAN PÅ RÄTT SÄTT?
 
ELLER FOTOGRAFERA BADANDE HUNDAR SÅ DET BARA BLIR ETT MÖRKER?
 
INGA PROBLEM NÄR DET GÄLLER MIG!
JAG LYCKAS MED ALLA KNASIGHETER.
 
Vi stannade nämligen i bokskogen och släppte hundarna ett tag.
Det flesta bilderna blev totalt obrukbara, tyvärr.
Här är några av de minst dåliga.
 Vart tog hundarna vägen?
Här är i alla fall en - Balder - som står stilla en stund.
 Balder är alltid lite avvaktande i början. De andra for som galningar.
OMÖJLIGT ATT FOTOGRAFERA!
I ALLA FALL FÖR MIG.
Klicka!
 DET ÄR UNDERBAR NATUR VID LÅNGASJÖNÄS OCH VI GICK GANSKA MYCKET NÄRA VATTNET I LÅNGASJÖN.
Neo och Ginnis tjuvstartade med badandet.
 August är inte särskilt glad vid bad.
Eller i alla fall inte glad för att simma.
Men när Ginnis fick en väldigt konstig "pinne" av sin matte ville August gärna vara med och dra lite.
Ann-Christine fotade och Lena kollade.

 VÄL FRAMME VID GRILLPLATSEN VAR DET BARA ATT LÄGGA PÅ SINA KORVAR PÅ ELDEN EFTERSOM MAKEN VARIT DÄR OCH SATT FYR.
PÅ GRILLEN ALLTSÅ!
FLICKORNA HITTADE EN PERFEKT PLATS ATT FIKA PÅ.
ETT HÄRLIGT GÄNG!




NU BLIR DET EN DEL SMÅBILDER PÅ FIKANDE MÄNNISKOR OCH FÄNGSLADE HUNDAR.
 
KLICKA FRAM STOORA BILDER!
Första bilden är på Dixie.
        
TITTA PÅ DEN HÄR TIGGUSEN!
HAN HETER NEO.
OCH SÅ BADDAGS FÖR HUNDARNA.
I ALLA FALL FÖR DE FLESTA.
August var satt i karantän.
Men LITE sugen i alla fall på att vara med i vattnet.

Dixie fick också vila en stund.
 Och Avve.
 Men alla mer eller mindre våta.
Neo är minsann ingen badkruka.
Här kommer bilder på vattenhundarna.
Klicka!
    
MEN HUR JAG LETADE SÅ HITTADE JAG INGEN BILD PÅ NÅGON BADANDE AVVE!
Miss från min sida?
 I VILKET FALL SOM HELST SÅ TYCKER JAG ATT VI HADE EN HÄRLIG DAG!
TACK ALLA TREVLIGA MÄNNISKOR OCH HUNDAR!
OCH PÅ ÅTERSEENDE!
önskar
Margareta och Ginnis
OCH VI ÄLSKAR KOMMENTARER!
#1 - - lena johansson:

Åhh vilka härliga bilder, tack för en trevlig promenad och fö all "perroinformation"
Kram Lena

#2 - - Ann-Christine:

Tack för en härlig promenad, god kaka och trevlig samvaro. Så fint det var i Långasjönäs. Dit åker vi gärna igen. Neo var helt slut hela eftermiddagen igår, dessutom foglig som ett litet lamm hela kvällen. Det gör gott med de där promenaderna. Han har förresten badat idag också. Han får inte nog. :)
Kram till er från Tofftarna

#3 - - Katarina:

Tack för ännu en trevlig promenad! Nu när vi hittar dit (!) åker vi såklart tillbaka till Långasjönäs och promenerar igen. Det var ett kanonfint naturområde.
Kram Kram
Lidalarna