RISIG

 
 
 
IGÅR KÄNDE JAG ATT EN FÖRKYLNING VAR PÅ VÄG.
JAG HADE ONT I HALSEN OCH DEN DÄR OROSKÄNSLAN I KROPPEN SOM VARNAR FÖR NÅGOT.
 
DET GÄLLDE ATT HANDLA I TID!
 
ALLTSÅ TOG JAG GINNIS OCH ÅKTE IN TILL CENTRUM FÖR ATT HANDLA VÄRKTABLETTER, NÄSSPRAY OCH HALSTABLETTER.
Det var ett strålande väder så Ginnis och jag tog en ordentlig runda på stadens gator och hamnade dessutom i pensionärsföreningens lokaler och tog en kopp kaffe.
Ja, det var bara jag som fick kaffe.
Ginnis fick bara bli omklappad av alla som var där.
 
Vi fortsatte vår vandring bort mot Näsviken.
Det finns så många gamla fina hus i den delen av sta´n.
 
OCH VILKEN VÄXTKRAFT BLAND STEN OCH ASFALT!
TROTS ATT HUNDARNA PINKAR PÅ EN!
I DETTA FALLET VAR DET GINNIS SOM SPÄDDE PÅ TIDIGARE HUNDARS VISITKORT.
Det är psykofarmaka att promenera längst med havet i solskenet.
 
 
 
Men det inte hjälper tydligen inte mot förkylning!
IDAG ÄR JAG KANONRISIG!
 
OCH DESSUTOM REGNAR DET!
"Att regndroppar faller som tårarna gör. Rår inte stjärnorna för......."
SNYFT!
 
Det får väl bli TV-tittande på någon tråkig serie som jag inte tidigare följt!
 
 
INGEN TRÄNING I RALLYLYDNAD FÖR MIG OCH GINNIS IKVÄLL!
 
TACK STEFAN FÖR DIN GIVMILDHET!
HOPPAS ATT DU SJÄLV HAR KRYAT PÅ DIG!
HÄLSNINGAR SYRRAN
 
#1 - - Stefan:

Nä jag är inte bra snuvvig som fasen

Svar: Skitförkylning med andra ord. Bara att härda ut. Jag preparerar mig med näsdroppar och värktabletter när jag ska ut med Ginnis. När jag kommer hem är det bara att falla rakt ner i sängen.
Margareta

#2 - - Susanne:

Krya på dig! Kram!