TRÄNING INFÖR RALLYLYDNADSTÄVLING

 
NU VÄNTAR SIG ALLA ATT JAG SKA BÖRJA BERÄTTA HUR DET HAR GÅTT PÅ TRÄNINGEN I RALLYLYDNAD I LÖRDAGS DÅ VI VAR PÅ TRAVBANAN I ASARUM DÄR TÄVLINGEN SKULLE GÅ AV STAPEL IGÅR, SÖNDAG.
 
MEN ICKE!
 
JAG SKA I STÄLLET BERÄTTA VAD SOM HÄNDE IDAG PÅ FÖRMIDDAGEN NÄR GINNIS OCH JAG I GODAN RO TOG EN PROMENAD PÅ EN GRUSVÄG I NÄRHETEN AV VÅRT HUS.
 

 Jag visar bara en liten bild.
 
SNACKA OM ATT JAG HAR ORMFOBI!
JAG MÅR ILLA BARA JAG SER BILDEN!
OCH DÄR LÅG DEN MITT PÅ VÄGEN. RAKLÅNG.
OCH GINNIS VAR LÖS!
HAN SPRANG SÅKLART FRAM TILL ORMEN OCH NOSADE MITT PÅ DEN MEN DÅ RINGLADE DEN IHOP SIG I ANFALLSTÄLLNING MEN DÅ BLEV DET FART PÅ MIG KAN JAG SÄGA.
 
DET FINNS NÄMLIGEN EN MUSKEL SOM ÄR VÄLTRÄNAD PÅ MIG!
 
TUNGAN!
OCH GINNIS BLEV SÅ RÄDD FÖR MITT VRÅL SÅ ATT HAN SPRANG BORT FRÅN ORMEN.
OCH KLARADE SIG UTAN BETT!

OM MAN KAN VARA GLAD ÖVER LITE,

HAR MAN MYCKET ATT VARA GLAD ÖVER!

 

OCH GLÄDJE ÄR ETT AV HONÖRSORDEN I RALLYLYDNAD.

OCH SAMARBETE!

MEN DET ÄR INTE ALLTID LIKA LÄTT ATT ÅSTADKOMMA.

I LÖRDAGS VAR VI I ALLA FALL ETT TAPPERT GÄNG SOM TOG OSS TILL TRAVBANAN I ASARUM FÖR ATT TRÄNA PÅ DEN PLATS DÄR DET SKULLE VARA TÄVLING.

INNAN JAG LÄGGER IN NÅGRA BILDER MÅSTE JAG TALA OM ATT DET BLÅSTE KULING.


JAG HADE FÖRMODLIGEN INTE BEHÖVT BERÄTTA DET EFTERSOM DET SYNS PÅ VÅRA FRISYRER.

I ALLA FALL DE ANDRAS.

MITT HÅR ÄR  SÅ KORT.

VI FICK GÖRA TVÅ OLIKA BANOR OCH DELADES IN I TVÅ GRUPPER.

Banvandring så klart!

Här "den andra gruppen". Alltså den jag inte var med i.

Jennie är med som tränare, Gill, Anki och Christina.


Det var inte bara Jennie som hjälpte Elisabeth med träningen utan också Helene.


"Vår grupp" och några av de andra.

Felicia, Gill, Linda, Anki, Mikael och Kim


 Felicia först ut på banan med sin tollare Jessie.


 Felicia skulle tävla i fortsättningsklassen med Jessie och är väldigt duktig!

Det får ni veta mer när jag skriver om tävlingen.

Här kommer flera småbilder på dem.

Bara att klicka och se!

 Så var det Lindas tur tillsammans med sin Västsibiriska Laika som heter Steffi.

Steffie är jätteduktig. SITT! Pang ner på rumpan. LIGG! Lika snabbt ner.

Men så till slut tycker han att det är väldigt tråkigt med så enkla uppgifter och försöker hitta på något roligaren.

Som att leka med kopplet.

Titta bara på denna vackra hund!

Mikaels tur att sätta igång med Hanna som såklart är en Jack Russel.

Men vänta nu husse!

Hanna måste kissa först förstår du väl!

JÖSSES VAD REKLAM DET BLIR I BLOGGEN! HELA TRAVBANAN FULL.


Då kör vi igång!

Men Mikael!

Av med glasögonen när du ska tävla. Hanna ser bara sin egen spegelbild!

SÅ VAR DET DÅ GINNIS OCH MIN TUR.

FELICIA COACHADE OCH TALADE OM FÖR MIG ATT GINNIS ÄR MYCKET UPPMÄRKSAM OM JAG PRATAR MED HONOM HELA TIDEN.

ELISABETH HADE MED SIG MIN BESTÄLLDA BOK "HUNDra % RALLYLYDNAD" AV IDA LINDGREN OCH CHARLOTTA JOHN

Där står några frågor som man ska besvara innan man börjar tävla.

  1. Kan du skyltarna? -JA!
  2. Kan du och hunden utföra momenten bra? - NEJ!
  3. Har din hund bra kontakt med dig vid fotgående och under annat arbete? - NJAE! Fotgående förresten. Man går väl alltid med fötterna tycker Ginnis och för mig är detta just nu ett problem. JAG HAR ONT I MINA FÖTTER!
  4. Har du miljötränat din hund så att den klarar vanliga störningar som förekommer på tävling såsom applåder, mycket folk och andra hundar? - JAAA! Men vad hjälper det när det är nya dofter på tävlingsplanen?
MEN TRÄNA ÄR VI BRA PÅ!
Helene tog bilderna.

HERE WE GO!
SÅG NI?
GINNIS KLARAR "SITT FRAMFÖR" NU!
MEN DET ÄR TUR ATT DET INTE ÄR LJUD TILL BILDERNA.
HAN SKÄLLER!

MEN MAN SKA JU VARA GLAD FÖR DET LILLA VAR DET!
 
Vem står på tur på banan nu då?
Jo, Christina med sin vita schäfer Acka!
 

Tänk vad duktig hon har blivit, Acka!
Inte alls osäker längre men ibland trött på detta tjat på att sitta framför.
Klicka och kolla!
  
Stackars Kim hade skadat sig men klarade galant träningen med sin chihuahua Wally.


 
 
När jag berättar om tävlingen får ni flera bilder på denna lilla skönhet. Wally alltså!

Men nu träder schäfern Nemo in i leken med matte Gill.
Nemos bästa leksak är en gummiring.
Det finns ingen som kan se så snäll ut som denna schäfer!
 
Och så lite småbilder.
Det gäller att hålla tungan rätt i munnen!
Sist i gruppen men inte alls minst kommer  cocker spanieln Elsa. Anki är matten som håller i kopplet.
Ännu en gång konstaterar jag hur svårt det är att fotografera svarta hundar.
Men Elsa finns där någonstans!
 Klicka på!
 SEDAN AVSLUTADE VI TRÄNINGEN MED FIKA OCH GRUPPARBETE OM TÄVLINGSREGLER.


FÄRDIG FÖR TÄVLING?

FAN TRO´T!


 Så står det i HUNDra % RALLYLYDNAD.

TJUSNING?


 Däremot är det en tjusning att få kommentarer!