TRÄNING, TRÄNING OCH ÅTER TRÄNING

JAG MÅSTE I ALLA FALL LÄGGA IN EN BILD FRÅN FACEBOOK SOM SÄGER PRECIS ALLT!
VAD VAR JAG JAG SKREV FÖR EN TID SEDAN?
CARPE DIEM!
 
ALLA DAGAR BLIR HÄRLIGA OM MAN HAR LYCKAN ATT BESTÄMMA SJÄLV!
 
Nu blir det mycket träning varje kväll så det är bara att spänna på sig träningsskorna och ge sig iväg.
Tur att jag var hos läkaren i förra veckan och fick cortisonsprutor i fötterna!
Mortons syndrom gör det ganska outhärdligt att trava omkring i terrängen men sprutorna gjorde att jag lite mindre ont.

Mortons syndrom (sjukdom)/Mortons neurom

Mortons neurom/Mortons syndrom är ett smärtsamt tillstånd som beror på att nervrötter kläms mellan metatarsaledsbenen på grund av ett kollapsat främre fotvalv. Det innebär att känselnerven mellan 3:e och 4:e tån kommit i kläm och bildar då en ömmande knuta som kan ge svår belastningssmärta i form av värk med en huggande känsla (mortons syndrom), detta ger en skarp smärta vid varje steg.

Orsaker
Något som medför att komprimering eller irritation av foten kan leda till utvecklingen av ett neurom. En av de mest vanliga orsakerna är att man bär skor som har en avsmalnande tå eller högklackade skor som tvingar tår till att trycka ihop de andra tårna.

HAHA! JAG TROR INTE ATT JAG GÅTT I HÖGKLACKADE SKOR SEDAN JAG KONFIRMERADES

VID 14 ÅRS ÅLDER.

DOM SKORNA VAR OCKSÅ SPETSIGA ITALIENSKA TJUSIGA SKOR SOM SATT SOM BÅTAR PÅ MINA FÖTTER.


Personer med vissa missbildningar – hammartå, (NEJ!) plattfot (NEJ!) eller mer överrörliga fötter – löper  högre risk för att utveckla ett neurom.

Andra tänkbara orsaker är aktiviteter som involverar repetitiva irritationer av foten, som löpning.

NI VET VÄL ATT JAG INTE SPRINGER! 

Även om jag borde.


 

En skada eller annan typ av trauma i området kan också leda till ett neurom.

Ska få inlägg till skorna så småningom i alla fall.
 
MEN TRÄNINGEN MED GINNIS FORTSÄTTER TROTS ELÄNDIGA FÖTTER!
 
I FORTSÄTTNINGSKURSEN I RALLYLYDNAD LADE VI IGÅR KORTARE SLINGOR.
Vi byggde banor två och två men vi gick sedan flera olika banor.
Janne informerade om upplägget eftersom Elisabeth kom lite senare.
 Jennie var också med som hjälptränare.
 
Och dessutom Lise-Lotte som var inne och fixade kaffe till oss.
Här är hela gänget.
 
Linda/Steffie                         Gill/Nemo                          Christina/Acka

Gunn/Tosca          Fanny/Cosmic           Malin/Märta

Karin/Nicki                     Anki/Elsa                Mikael/Hanna     

Och så Kim med Wally

VI GJORDE EN MYCKET BRA UPPVÄRMNING MED ATT LÅTA HUNDARNA SITTA KVAR, LIGGA KVAR OCH SÅ INKALLNING.
DET VAR VÄLDIGT BRA ATT GÖRA INKALLNING MED EN "MASSA" MÄNNISKOR MELLA HUNDEN OCH FÖRAREN SOM STÖRNINGSMOMENT!

Ginnis klarade det bra!
 I KVÄLL BLIR DET TRÄNING I ALLAKTIVERINGSGRUPPEN!
VI SKA TRÄNA APPORTERING!
JAG HAR KÖPT NY APPORTBOCK OCH TROR I MIN ENFALD ATT DEN INTE SKA BLI SÖNDERTUGGAD.
OCH ATT GINNIS KOMMER IHÅG VAD "LOSS" BETYDER.
#1 - - Petra Merci & Ester:

Heja heja. Vilken tur att det finns hjälp att få när man har ont. Ni kommer att bli riktiga proffs på rallyplanen till slut.
Kram Petra