INTERNATIONELLA HUNDUTSTÄLLNINGEN RONNEBY 10-11 AUGUSTI 2013

 
Så mycket hundar och hundägare!
Så väldigt många hundraser!
 
Såklart ägnade jag mig mest åt Ginnis perrokompisar.
 
Alltså Perro de Agua Español som ställdes ut i ring 5.
 
Det var så roligt att se att det var betydligt fler perrosar som ställdes ut i år jämfört med förra året.
 
Och kändisar!
 
Katarina och Balder (Aqualines Rio Grande) såklart!

 Husse Jan-Ove var också med.
 
Några av deltagarna. Åsa, Magnus och Smilla.
 
Marita och Ramita de Palma Judie m.fl.

Så var där ett par kennelkompisar.
Aberlours förstås. Uppfödare Susanne Hall.
Ing Marie med Igor (Aberlours Yesterday)
 

Och Åsa med Smilla (Aberlours Ooh Baby)  
Hon är så söt lilla Smilla.

Nu är det förstås så att jag tycker alla perrosar är söta!
 
Jag kan inte bedöma vilken som är finare än den andra.
 
Och skönt är väl det eftersom domarna dömer så olika.
Så hur de olika hundarna placerade sig det får ni fråga varje hundägare om.
 
Jag fattar inte mycket.
 
Excellent, CK, CACIB, RESERV CACIB, C.I.B., BIR, BIS
1:A, 2:A 3:A............
Vem som blev vad vet jag alltså inte.
Jag hade också ett antal sådana rosetter när min bluemerle-collie ställdes ut.
Men det var drygt 20 år sedan.
Hampus är såklart död och rosetterna borta.
 
Strunt samma.
I alla fall gillar jag de flesta hundar och det är roligt att träffa människor som man känner igen.
 
Även om de inte är Aberloursperros.
Man kan träffa dom på kennelträffar i alla fall.
 
Eller hur Louise?
Här med söta Lily (La Sirenita´s Bonnie).

Uppfödaren Marita Palmqvist hade många hundar med.
Här tillsammans med Ramita de Palma Judie.
Vi ses i Gränna!
 
 
Innan jag visar alla bilderna som jag tog på själva utställningen måste jag visa några andra hundar och människor som Ginnis och jag gillar.
 
Kina kom men Abbe var på annat ställe tillsammans med hundkompisen Doris och lillmatte Emilia.
Men Ginnis blev jätteglad.
 
Fanny kom också och hälsade men utan sin dvärgschnauzer Cosmec men vi träffas snart i appellkursen.
Ni vet väl att Ginnis älskar människor?
 
Men titta vem som kom sedan!
Milo!

Milo med husse och matte.
Dom var bara och tittade precis som Ginnis och jag.
Vi ses snart på perropromenad i Blekinge någonstans!
 
Vi träffade också flera vänner från Brukshundsklubben som skulle ställa ut sina tollare.
Men dom kommer jag att berätta om på slutet.

Nu får ni klicka igång de perrosar som jag fotograferade.
Tyvärr är det inte alla men de som jag tog kort på blev många av samma hund.

Klicka!
       
                 
Följa John med Balder och Igor. 
 
Ginnis och jag gick en runda för att se var alla tollarna fanns.
Vi gjorde först en avstickare till Sara som ställde ut sin lilla cockerspaniel.

Och viss Sara var din tös den allra finaste?

Jag hann bli bjuden på kaffe av Katarina och Jan-Ove innan jag hittade tollarna i andra änden av Brunnsparken.
 
Ginnis hittade kompisar där också.
Bengt

och Michelle

Michelle har hittat stilen i en regissörstol eller hur?

 
Här några vänner till.
Mor Ursula med Mille och dotter Sanne med Alice.
 
 
Elisabeth och Bengt föder upp tollare i kenneln Hjälmsatösen.
 
Flera av deras hundar ställde ut.
Och framgång blev det!
 
Tyvärr var jag inte kvar så länge så att jag hann se detta.
Jag har därför "snott" några bilder från deras framgång.
 
STORT GRATTIS!
 
Springer Novás Hjälmsatösens Tyson och Helene Netterberg
ÖKL excellent 1:a, bästa hane 2:a plats, Cert och reserv CACIB 
 
Hjälmsatösens Cassie och Johanna Rannebjer
ÖKL Excellent 1:a och 2:a plats
 
Hjälmsatösens Diesel och Bo Karlsson  Unghundsklass Excellent 1:a, bästa hane 4:e plats och CK
 
Inte kunde jag ställa ut min perro.
Jag tror inte att han skulle klarat sig i konkurrensen.
 
MEN HAN ÄR FINAST I ALLA FALL!
OCH VAD KUL HAN HADE PÅ UTSTÄLLNINGEN.
 Han är också värd lite rosetter.
Kanske inte på utställning förstås.
Trädgårdsrosetter eller vad det kan heta.
#1 - - Katarina:

Oj, så fick vi vara med i Ginnisbloggen!!! Alltid trevligt i Brunnsparken! (Om man inte kör sök och hittar pistoler förståss!!!) extra trevligt att träffa er och att Baldis fick rosetter med hem!
Vi ses i Gränna, ska bli sååååå kul!

#2 - - Louise:

Vilka härliga bilder!/Louise & Co

#3 - - Lisa:

Ni ser ut att ha haft en härlig dag!Kan det bli bättre än att tillbringa en hel dag med massa fina hundar och trevligt sällskap ? Brukar vara roligt på utställning och dessutom i vackra brunnsparken !!! Sämre kan man ha det. Dessutom fantastiskt fina bilder som vanligt. Kram från Lisa och pojkarna

#4 - - Åsa :

Tack för helt underbara bilder.
Eftersom vi aldrig får för oss att fotografera är det så roligt s få se hur man ser ut in action.
Visst är hon söt vår lilla Smilla
Åsa m familj