TREVLIGT BESÖK - MEN GLASSEN ÄR SLUT

 
Så fantastiskt att man kan möte människor via nätet.
 
Alltså personer som läser min blogg och vars blogg jag läser.
Så träffas man och det känns som om man känner varandra väl.
Trots att man inte ens har pratat med varandra tidigare. 
Men pratade gjorde vi i söndags!
Om allt möjligt.
 
Lisa och Tommy från Malmö kom på besök i söndags tillsammans med sina två hundar
Collien Aiki och Shettisen Sammy.
Lisa hade hittat min blogg eftersom hon var lite nyfiken på hur en perro var.
Vilken tur att hon blev så förtjust i Ginnis!
 
Och jag blev nyfiken på Lisas blogg eftersom hon har en collie, Aiki
 
Och en Shetland sheepdog som ser ut som en minicollie utan att vara det, Sammy.

Men vad hände med Ginnis när dom kom?

Han vågade inte gå fram till hundarna!
Såg ni honom?

Visst ser han lite tveksam ut.
 
När Ginnis kom till oss var Othello 14 år och han fick "trycka till" vilda Ginnis ett par gånger för att få vara ifred.
Men dom var ju kompisar!
 
Innan vi gick på promenad fikade vi.

Lisa och Tommy hade köpt choklad och glass.
 
KOM TILLBAKA SNART FÖR GLASSEN ÄR SLUT!
 
 Jag hade gjort en kaka med vinbär och till den vaniljvisp.
 
MEN VINBÄRSKAKA HINNER VÄL ATT MÖGLA INNAN DEN TAR SLUT. 
 Ginnis älskar alla människor så när vi skulle gå ut och gå väntade han troget på att Lisa skulle komma tillbaka från bilen. 
Kom med kopplen snart Lisa så vi kan gå!
Vi väntar!
 Äntligen!
 
Sedan gick vi en liten runda i värmen.
 
Och såklart hittade Ginnis en "liten" pinne.
 
Nu får ni leka med mig lite, tycker jag.
 
Men jag vill ha pinnen för mig själv!
 
Ska du vara med Aiki så vill inte jag vara med så det så. 

Men stå inte där och gnäll, säger Sammy.
Nu går vi!

Ner till badviken och bryggan i stället.
 
Det här collaget har Lisa skickat till mig.
Det var bara Ginnis som ville bada. 
Ginnis stack ner till bryggan och stod och väntade.
Men tji fick han.
Aiki och Sammy ville gå hem.
 
Så hem igen för mera prat i trädgården.
Maken hade också kommit hem från Listerlandet.
Jag undrarar vad dom pratar om?

Så måste förstås hundarna få mera kel.
 
 
Ginnis snor förstås finaste platsen.

Aiki tröttnar på vårt prat och tar en runda inomhus.

Och Sammy vill nog åka hem nu.

Och hemresa blev det så småningom.
 
MEN!
VILKEN TREVLIG DAG VI FICK TILLSAMMANS MED NYA VÄNNER!
 
Jag hoppas att vi kan ses igen någon gång.
 
OM NI VÅGAR!
 
Men kom gärna innan bigarråerna har mognat.
 
Ni har väl sett vilken vit och fin blus Lisa hade på sig!
 
Den var inte lika fin efter att Lisa skulle gå in ett tag.
 
Och bigarråer bombaderade henne på väg in.
 
Tur att det gick att få den ren!
 
Kanske ses vi stället näst sommar i en hyrd sommarstuga i Blekinge?
 
 
Ginnis hade hittat hammocken denna dag.
Han har aldrig legat i den tidigare.
 
Vilken läraktig gosse han är!
SKÖNT ATT OCKSÅ MÖTA MÄNNISKOR FACE TO FACE OCH INTE BARA I CYBERSPACE SÅKLART! 
 
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Åh så underbart! Jag vill också träffa er! Men det är långt att åka. Mamma hälsar att hon ska försöka komma till Gränna på lördagen

#2 - - Lisa:

Tack själv för att vi fick komma och hälsa på i ert underbara hem. Åhh vad jag skulle vilja vara där nu när jag ser bilderna. Klart jag gillar Ginnis skarpt men också hans matte och husse !! Vad fin Othello var och lite lik Aiki också det ser jag.Sammy och Aiki gör sig väldigt bra på bild men deras matte ser hon verkligen ut såå ?? Ja jag ser fram emot att hälsa på fler gånger och är ni i Malmö så hör av er, dörren står alltid öppen:-) Kram Lisa och pojkarna

#3 - - Pelle:

Som vanligt en otroligt underhållande bloggning! Klockren underhållning att läsa alla träffande bildtexter. Jag är också väldigt imponerad av din kamera, väldigt bra skärpedjup på alla bilder. Må gott, hälsa Ginnis ;-)

Svar: Tack för det berömmet. Kul att du besöker bloggen hälsar Ginnis och jag.
Margareta