VARMT OCH ROLIGT - SVETTIGT MEN TREVLIGT

 
 
 
HÄR ÅKER MAN IVÄG FÖR ATT TRÄNA FÄLTSPÅR MED AKTIVITETSGÄNGET
MED REGNKLÄDER I PACKNINGEN.
 
Vad händer?
DET BLIR VÄRMEBÖLJA!
 
Jag hade plockat på mig jeans och långärmad tröja och kängor.
IDIOTISKT!
 
Det skulle bli mulet med regnskurar idag.
Inte katten blev det det!
Det gällde att kavla upp så mycket som det någonsin gick.
 
Men strunt i det.
Vi hade väldigt trevligt i alla fall.
 
Det var alltså fältspår det skulle tränas idag.
Här kollar Karin, Maj-Lis, Bengt, Gunilla och Lise-Lotte när Lotta lägger sitt spår. Ja, Elisabeth också såklart men hon är skymd. 
Här är Elisabeth när hon instruerar.
Nej visst ja! Hon är skymd av Karin här också.
Här då!

Men vart tog Kicki vägen?
Glömde sina apportpinnar i bilen.
Det är tydligen inte bara jag som gör så´nt, haha.
Spåren ska ligga minst en timme.
Under tiden fikade vi och Elisabeth pratade om spårarbetet.
Gunilla, Bengt och Kicki.
 
Lotta med sin Zimba.
 
Elisabeth hade också hund med sig men bara på bild.
 
Lotta med Zimba, Maj-Lis och Karin
 
Lise-Lotte med Lelle

Men titta där vem som har blivit utsläppt från bilen.
Som tur var hittade vi ordentlig skugga för bilarna så att hundarna kunde ligga svala och vänta medan vi lade spåren.
 
Men Ginnis fick vara med när vi fikade.
Han vaktar min stol.

Kicki ser fundersam ut. Sonia fick ligga kvar i bilen.

Men Kicki fotade mig och Ginnis. Och så Elisabeth förstås.

Jag vet inte om hon vill visa ut oss.
Säkert något annat men inte kommer jag ihåg vad.

Dags att börja spåra med våra hundar.
En i taget så att vi alla kunde titta på.
Det är nyttigt att se andra i aktion.

Lite hundrastning först bara, som för Barney.

KLICKA PÅ ALLA SMÅBILDER FÖR ATT FÅ EN STOR BILD.
 
Lotta och Zimba var först ut.
 
Gunilla och Barney

Karin och Malte
 
Maj-Lis och Kim
 
Lise-Lotte har varit och rastat Lelle och tar sällskap med Lotta för att göra sig redo för spårandet.

Dags att sätta igång.
 
Bengt står med Rex och väntar på sin tur.
 
Nu var det dags för mig och Kicki att hämta våra hundar så Lotta tog över fotograferaandet från och med nu.
Tack för hjälpen Lotta!
 
Bent och Rex i spåret.
 
Kicki och jag hade lagt långa spår och bytte.
Ginnis blir taggad så fort han får på sig selen.

Kickis Sonia är också van att spåra.
 
Full fart till spåret.

Och iväg.

Sonia på fältet bredvid där jag hade lagt spåret
 
Det var ju bara det att jag hade gått tillbaka längst med dikeskanten intill det spår Ginnis och jag skulle spåra.
Ginnis var på väg över till andra sidan av diket.
Han följde alltså fört "mina fotsteg".
Det gjorde att han missade första apportpinnen.
 Men sedan följde han spåret perfekt.
Jag vet för jag såg att gräset var nertrampat där Kicki hade gått.

Åskådare hade vi såklart.
Ginnis fick sin leksak.
Jag förklarade för "publiken" vad som hände före första vinkeln.
 
Och vilken tur Ginnis hade som fick falukorv vid slutapporten!

Sedan var det vatten som gällde.

På vägen hem fick Ginnis ta sig ett dopp i havet.

VARM OCH ROLIGT - SVETTIGT MEN TREVLIGT!
 
SÅ VAR DET IDAG!
 
TACK FÖR ETT HÄRLIGT TRÄNINGSTILLFÄLLE!