FAST KATTERNA ÄR GLADA

 
 
 
 
NU ÄR DET VÄLDIGT TOMT I HUSET IGEN EFTER ETT FINT OCH MYSIGT JULFIRANDE.

Först ägnade jag en massa tid till att städa och pynta för att det skulle vara fint när alla kommer.
 
Var inte oroliga för jag tycker det är ganska kul.
I alla fall pyntandet.
 
Dessutom jagade jag madrasser till alla övernattare.
 
Men egentligen så fattar jag inte varför jag håller på.
 
JULEN TAR JU SLUT SÅ FORT!
 
OCH DET ÄR TRÅKIGT NÄR ALLA ÅKER HEM IGEN.
 
DET TYCKER GINNIS OCKSÅ SOM VERKLIGEN LEVER UPP NÄR HUSET ÄR FULLT.
 
Ni ser väl hur han slokar. 
 
Men katterna blir inte alls ledsna när alla försvinner.
 
 
Allt vara i alla fall fixat och klart och riktigt fint här hemma när jag dagen före julafton hämtade lillebror vid tåget.
 
Ginnis blev såklart överlycklig.
 
Och snygg i Stefans mössa.
Den lilla knähunden.
 
Det bästa var också att Stefan hade med sig leksaken som Ginnis hade glömt i Kalmar senast vi var där.
ÖRK!
Inte så väldigt fräsch längre.

 
På julaftonsmorgonen hann vi få oss en härligt långrunda med Ginnis innan resten av gänget anlände.
 
Det var väl inte precis något julväder.
Regnigt och skitigt.
Men skönt ändå.
Och halt på berghällarna vid Lindenborgssjön.
 Men motion fick vi i alla fall.
 
 
Sedan ramlade alla andra in i huset.
Barn, barnbarn och deras familjer.
 
VILKET GÄNG VI HAR BLIVIT!
 
KUL ATT ALLA VILL KOMMA HIT.
 
 
Nu finns här inga småbarn längre.
Maja är yngst.
Vilket hockeylag hon håller på?
Jag har ingen aning!
 
 
JULMAT I STORA LASS!
Inte min favoritmat men gemenskapen är härlig.

VILKEN TUR ATT DET FANNS KÖKSPERSONAL!
 
 
 Bilderna blev urdåliga.
Fast det beror inte på vilka som finns med på bilderna.
 
Jag lägger in bilderna i alla fall.
Ingen behöver ju titta på dom om man inte vill.

Det intressanta är att nu för tiden finns också några små rektangulära tingestar med vid alla tillfällen.
 
Även vid matbordet.
 
Vet i sjutton vad det är men jag tror det är något elektroniskt.

Men Maja var i alla fall färdigt med ätandet när hon använde sin.
Ginnis var tacksam för att Maja satte sig i soffan.
Fin kudde han fick!
 
 
Såklart blev det också sång och musik när vi träffades.
 
Till och med jag satt vid pianot och försökte låtsas att jag kunder spela julsånger fint.
 
Tur att Mimmi sjunger vackert i alla fall.
(Magdalenas bilder)

Det lät mycket bättre när Joakim tog fram gitarren.
 
Mimmi, Magdalena, Fredrik och ibland jag sjöng med vid lite olika tillfällen.
 
Inga bilder dock.
 
Jag hade lite annat för mig nämligen.
 
Vad det nu kunder vara.
 
Och vad var det i paketen?

Emil hade önskat sig lussekatter i julklapp och lydig som jag är så fick han det, haha.

HAN OCH DE ANDRA FICK VÄL LITE FLERA JULKLAPPAR EFTERSOM HELA VARDAGSRUMMET FYLLDES AV EN MASSA OPRESENTPAPPER.
 

Det är ju dumt att slå in alla julklapparna.
Det hade varit mycket lättare att bara lämna över dom.
 
Fast kanske inte så kul förstås.
 
Bättre då att följa en tråd genom hela huset innan man hittar sin julklapp.
Vad Hanna fick?
 
Vill ni veta det? 
 
Hampus tog sig julklapparna över huvudet.
Alltså inte vatten.

Det blev lite snurrigt ett tag.
TYDLIGEN.....
 
I alla fall blev det ett traditionellt julfiranden med massor med mat, fika och risgrynsgröt
varvat med sång och musik.
 
MEN!
 
Joakim och Nettan hann också med att gå i julotta.
 
Vi hann också att promenera en hel del tidigt och sent.
 
Vi hann slappa och spela spel.
Maken ser en aning trött ut
Asch!
Han bara blundade för att slippa få blixten mitt i ögonen.
Det fick han ändå.

Maja hittade en ny kompis i makens son.

Vad gjorde katterna då när vi firade jul?
 
Jo!
 
DOM LÅG GÖMDA UNDER SÄNGARNA I TVÅ OCH ETT HALVT DYGN.
 
 
DOM ÄR NÄMLIGEN LIVRÄDDA FÖR ALLA FRÄMLINGAR.
 
OCH FRÄMLINGAR ÄR ALLA TVÅBENTA FÖRUTOM MATTE OCH HUSSE.
MEN SÅ FORT ALLA BILAR FÖRSVANN FRÅN LADUGÅRDSBACKEN SÅ KOM JULLE OCH SIGNE FRAM.

Lite märkligt eftersom båda är "hittekatter" och har vågat sig in här en gång i tiden.
Då var ju vi också främlingar.
 
Nu är i alla fall ordningen återställd.
Eller i alla fall nästan.
 
Signe lyckade sno Julle plats i min säng.
I alla fall ett tag.
 
För här kommer Julle med raska steg.

Och han är kung över min säng.
Tror han i alla fall.
Bort med dig!
Sådär ja!
 
MEN VAD F - N!

KAN MAN INTE FÅ HA SÄNGEN IFRED HELLER!
 
SLUTET GOTT TROTS ALLT! 
NÄSTAN!
 
OM DET INTE VORE FÖR ALLT SOM HAR HAMNAT I MAGEN SOM INTE BORDE VARA DÄR! 
 
Jag få nog städa lite så att några kalorier försvinner.
 
 
#1 - - Susanne:

När Linda var liten undrade hon ofta när vi "skulle ha främlingar". Själv föredrog jag gäster. Det verkar dina katter göra också!
Ginnis gillar såklart alla - både främlingar och gäster :)
Ha det underbart, det förtjänar ni!
Kram, Susanne

#2 - - Magdalena:

Tack för ännu en fin och mysig jul!:) <3