IDIOM - ATT UTTRYCKA SIG OBEGRIPLIGT


 
 

 
Grabbar ni vet väl att nu är det jul igen? Samling här vi granen ta en sväng med mig. Det går så väldigt lätt, som ingenting. Dudidlidej och Dingeling.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jazza lilla bjällra och skapa juleswing.
 
För vi är musikanter allt ifrån Skaraborg.
Muntra musikanter allt ifrån Skaraborg.
Didlidoj.
Vi sjunger glatt och förnöjt till basfiol och flöjt.
 

Du tycker du är vacker?  
 
 Det tycker också jag.
 
Du tycker du är vacker.
Men det tycker också jag.
 
Hallå där! Nu blev det väl fel?
 
Du lilla tomtekryp du är helt enkelt alldeles min typ.
 
 Ja ja!
Ni har såklart inte en aning om vad jag sysslar med.
Men det får ni veta om ni köper skivan.
 
Vilken?
En med Povel Ramel och Alice Babs till exempel.
Om den nu finns.
Kanske i antikaffären.
 
Ibland är det alldeles omöjligt att fatta vad det är man sjunger vid juletid.
Men det fina i kråksången är att det inte gör något.

 
Det är ingen ko på isen alltså.
 
 
Det är bara att låtsas att jag begriper även om det sjungs på ett annat språk än svenska.
 
Det är bara att bita i det sura äpplet och härma så gott det går.
 
Nej!
Nu får jag börja på ny kula.
 
Annars barkar hela blogginlägget åt skogen.
 
Ni tror väl att jag är alldeles bakom flötet.
 
Ni kanske ger mig avsked på grått papper.
 
Nu drar jag ett streck över det som jag skrivit.
 
 
DET ÄR JU JULAFTON OM ETT PAR DAGAR.

Snart kommer vårt hus att fyllas av storfamiljen.
Vi blir 16 personer så nu har jag häcken full.
 
Jag har redan börjat duka bordet för att se om vi får plats.
 
Det får bli lite på en höft.
 
Olika stolar, trädgårdbord som bordsförlängning, överkast som dukar......
 
Blommorna har inte kommit på plats.

 
Det går  i alla fall inte att slappa som Julle och Ginnis gör.

Dra på trisse!

Dom ligger i samma säng.
För första gången!
 
Han är så söt lilla Julle. 
 
Jag undrar om han anar ugglor i mossen
Men Ginnis består eldprovet.
Han sköter sig perfekt.
 
Han ska inte tro att Julle ska dansa efter hans pipa.

Signe hittade en egen säng.
Hon ska helst ligga under täcket.

 
Nej nu går det inte att dra benen efter sig längre.
 
Nu får det bli andra bullar.
 
Hunden behöver rastas.
Nu gäller det att använda apostlahästarna.

Men dra mig baklänges!

Vi mötte ett par flickor som tyckte Ginnis var söt.

DON EFTER PERSON?
 
Jag tror knappast det.
 
Men vi är kanske av samma skrot och korn?
 
Ingen ordning över huvud taget.

Men nu måste jag berätta när ett bud kom som skänk från ovan.
 
Julgrupp från Perroklubben!
Vilken överraskning!
Och så roligt!.

Där är mina blommor som en droppe i havet
 
Vita amaryllis.

Och lite annat mys.
 
Mammas julduk som hon sydde när hon var nyförlovad.
Gammal men jättefin!
 
Och en vit Azalea såklart.

Det gäller att beväpna sig till tänderna MED JULMYS.

MEN VAD HANDLAR DET HÄR BLOGGINLÄGGET OM EGENTLIGEN?
 
INTE NÅ´T!
 
ETT LITET KORN AV SANNING FINNS DÄRTROTS ALLT.
 
 
TRO NU INTE ATT NI HAR HITTAT MIG MED FINGRARNA I SYLTBURKEN.
 
VI FIRAR EN YTTERST NYKTER JUL.
 
SÅ DET SÅ.
 
MEN MED MYCKET SÅNG OCH MUSIK!
 

 JAG HOPPAS INTE NI KÄNNER DRAGNA VID NÄSAN
Vet ni!
Jag tycker det är väldigt roligt med kommentarer!
 
#1 - - Louise:

Vad julfint du har det!! Ha nu en riktig skön jul och hoppas du/ni får ett riktigt fint år 2014!/Louise & Co

#2 - - Heléne:

En riktigt God Jul! Så härligt med hela familjen samlad!
Kram Heléne Ceasar & Cocos

#3 - - Helene o Ezzi:

inte på rak arm o inte på krokig eller något. hur som helst vred jag mig av skratt. :)
God jul o gott nytt på dig kompis