SKOSKYDD

 
SKOSKYDD ÄR EN SMART UPPFINNING!
 Det är inte tal om annat.
De håller golven rena och snygga.
Dessutom är det enklare för alla att dra på ett skoskydd istället för att böja rygg och försöka få av sig skorna eller kängorna stående.

Istället drar man på sig ett par blå skoskydd över de leriga skorna och klampar glad i hågen in.

Problemet med skoskydden är att de har en förmåga att försvinna ur minnet.
 
Plötsligt sitter man på bussen eller i bilen med världens snyggaste skoskydd på. 
 
För nog är det så att du någon gång har glömt att ta av dig skoskydden när du lämnat lokalen eller sett någon annan med skoskydd på på helt fel ställe.

Det har i alla fall jag gjort.

Alltså glömt skoskydden på när jag gick från tandläkaren.

 

Och jag såg personer lämna lokalen där vi var i söndags.

 

VAR TILLBRINGADE JAG DÅ FÖRMIDDAGEN I SÖNDAGS? 

JO, PÅ ADVENTSRALLY!

Om du har läst mina blogginlägg tidigare så vet du vid det här laget att jag gillar att träna med Ginnis på massor av olika sätt.

 
Däremot är jag inte särskilt sugen på att tävla.
 
 TÄNK VAD VIST DET DÅ ÄR ATT VI KAN VARA MED PÅ TÄVLINGAR SOM FUNKTIONÄRER.
 
Det vill säga.
 
JAG är funktionär.
Ginnis bara hänger med.

GINNIS var inburad.
Han var så duktig där han låg i kafeterian med människor runt sig.
Inte ett ljud!
Bara lugnt och stilla.
 
Första advent var det alltså officiella tävlingar i rallylydnad på Naturbruksgymnasiet i Bräkne Hoby.
 
Det var Karlshams BK som arrangerade tävlingarna.
 
Jag var skrivare i Nybörjarklassen som genomfördes i hundhallen.
 
OCH DÄR FÅR MAN INTE GÅ IN MED UTESKORNA PÅ!
Inneskor alltså.
 
Eller skoskydd.
Man kan inte beskylla skoskydden för att vara vackra.

Tur att hundarna slapp att sätta på sig dessa tingest!
Då kanske det inte hade gått så bra för Saras hundar som det gjorde.
Ni såg väl att jag skrev HUNDAR?
 
Men vi tar det från börjad.
 
Jag skulle skriva åt domare Beatrice Palm som kommer från Lund.
Eftersom hon hade långt att köra så skulle jag och Jennie lägga banan.

Men när jag kom till hundhallen fick jag först en adventskram av Ninni.
 
Sedan talade Jennie om att hon lagt hela banen klart!
 
VILKA UNDERBARA MÄNNISKOR!
 
Elisabeth hade laddat upp för 113 tävlingsekipage som alla blev bjudna på just glögg och pepparkakor.
 
GOTT!
 
Maddes mackor var inte heller fy skam.
Även om det ser ut som det när det inte var någon som kom och köpte.
 
Men det blev verkligen ändring på det under dagen.
 
Korv, mackor, kakor, godis........
 
Det gick att äta sig mätt på både det ena och det andra.


När Beatrice kom fick vi flytta lite på banan eftersom måtten på hundhallen inte stämde med den yta banan behövde.

Ninni fick mäta.

Det blev bra till slut.
 
Och banvandringen kunde starta.
 
Kommer ni ihåg den här tösen?
Sara Ahlén
 
Hon tävlade med FYRA hundar.
TRE i nybörjarklassen och EN i fortsättningsklassen.
 
Man skulle lätt kunna säga att hon sopade banan i nybörjarklassen.
 
Först ut på banan var Sara med Mulle.
 
Dom kom en delade tredjeplats!
 
MEN VARFÖR HADE INGEN TALAT OM FÖR BOSSE ATT MAN INTE FÅR TÄVLA MED HUNDEN I SELE???
Inte på rallykursen och inte före start i tävlingen.
Han och Diesel var SÅÅ duktiga på deras första tävling.
 
Och så blev dom diskade!
 
Tur att Bosse tog det men jämnmod.
 
 Lika bra Sara att du inte går tillbaka utan stannar hos Beatrice och Elisabeth.

För vem norpade andra platsen?
 
Jo, Sara med Pilsner (hunden heter alltså så).

Det blir tjatigt men Sara tog också förstaplatsen med Ellie på 97 poäng.
 
STORT GRATTIS TILL DENNA DUKTIGA TÖS!
 
Det var säkert för att hon tävlade i strumlästen i stället för dessa vämjeliga blå skoskydd.
 
Eller kanske inte ändå??

 
Men det fanns andra som inte hade förstått att skoskydd var påbjudet.
 
STORA SKYLTA VID ENTRÉN.
 
Men maken och Elisabeths man har kanske dålig syn?
 
HEJA CONNY!

Förresten så lyckades Sara med en fin bedrift även i Fortsättningsklassen.
 
Med lilla Flisan som är världens sötaste Cocker spaniel.
94 poäng på första tävlingen i Fortsättningsklassen.
 
Men det missade jag eftersom jag hade befriat Ginnis från sitt fängelse.
 
HAN VAR SÅÅ DUKTIG!
VI KÖRDE DIREKT VIDARE TILL KALMAR MED ETT UPPEHÅLL FÖR FÖDELSEDAGSKALAS I HAGBY.
 
Söta goa barnbarnet Hanna fyllde 22 år.
 
#1 - - Ann-Marie Swala:

Vilken härlig dag. Och vad duktig Ginnis är som kan ligga lugnt i buren. Blå skoskydd har jag gått ut med flera gånger. De är väldigt hala i kombination med snö :-)