PERROPROMENADEN I SOLIGA VETTEKULLA 20 JANUARI - DEL 1

 
 
JAG KAN INTE LÅTA BLI ATT BÖRJA MITT INLÄGG MED ATT VISA EN BILD SOM EGENTLIGEN INGEN HAR TAGIT!
JAG RÅKADE KOMMA ÅT AVTRYCKAREN!
NI FATTAR VÄL?
BLÅ, BLÅ, BLÅ ÄR HIMLEN!
VI HADE ALLTSÅ TILL OCH MED TUR MED VÄDRET!
 
ATT DET VAR TUR ATT DET KOM SÅ MÅNGA TREVLGA MÄNNISKOR OCH HUNDAR VILL JAG DÄREMOT INTE SÄGA!
 
JAG VISSTE ATT DET SKULLE BLI SÅ!

HÄR ÄR NÄSTA HELA GÄNGET (NÅGRA FOTOGRAFERADE SAMTIDIGT SOM JAG).
JAG PRESENTERAR DOM NÄRMARE SEDAN.
Här är jag med också. Röd jacka och mössan nertryckt över halva ansiktet.
Oj då! Det har visst Katarina också, haha!

 VI SAMLADES PÅ VÅR LA´GÅRDSBACKE OCH KÖRDE EN PRESENTATION EFTERSOM ALLA INTE HADE TRÄFFATS TIDIGARE.
VI VAR ALLTSÅ ÅTTA HUNDAR SÅ HÄR DAGS PÅ DAGEN.
DEN NIONDE KOM SENARE AV FÖRKLARLIGA SKÄL.
 DET LILLA KNYTET FÅR ETT NÄSTAN EGET INLÄGG SENARE.
 
HÄR HAR NI DOM!
Maggan/Maggis från Alvesta och Dragsö, Ronneby med Avve.
Vi träffades också dagen innan på Aktivitetskursen.
Ann-Christine och Peter med sönerna Simon med sin "tjej" och Albin och såklart Neo från Listerby, Ronneby.
 Neo var nyklippt med min trimmer och han hade blivit så fin men behövde täcke på sig nu utan en massa lockar.
Låna gärna trimmern igen.
Italienskt rödvin är gott!
Lena, Lenas dotter Meja och Lenas kusin (?) med August från Karlshamn.
Malin kom ända från Hässleholm med sin Viggo. De var ganska nya för varandra men Viggo var väldigt uppmärksam på Malin och höll sig gärna nära henne.
En Aberloursvovve minsann!
Nya bekantskaper men vi kommer att träffas på kurs i februari också.
Helene (till höger) kom med en kompis och med Gucci. Dom bor i Asarum, Karlshamn
Det var så roligt att de kom!
Vi har träffats som hastigast men jag hade missat anmälan trots att det stod mycket tydligt att de tänkte komma!
Tack för den fina blomman!
Tina och Magnus kom från Nättraby, Karlskrona med Milo.
De var också nya bekantskaper.
Tänk så roligt att vi blir flera och flera på våra träffar.
 Det här är inga nya bekantskaper utan Katarina och Jan-Ove med Balder. De bor i Hörvik, Sölvesborg.
Katarina var upptagen med att klappa Gucci.
Tack för hundälskares adressbok! Mycket läsvärt i också!
NU VILL JAG DIREKT SÄGA ATT DET INTE ALLS ÄR MENINGEN ATT KOMMA MED PRESENTER.
TRO INTE DET!
MEN VÄLDIGT GLAD BLEV JAG SÅKLART!
 
Några som saknades som brukar vara med är Kina med Abbe, Ronneby som hade fått förhinder.
Hardy och och Gunilla med Dixie, Sölvesborg var bortresta.
Den enda tiken som skulle varit med fick förhinder. Det var Marit med lilla Penny GB från Karlshamn.
 
MEN DET FINNS FLER PERROSAR I VÅR NÄRHET SÅ JAG HOPPAS ATT VI KAN VARA ÄNNU FLERA NÄSTA GÅNG!
MEN HALLÅ DÄR!
DET VAR JU ÅTTA HUNDAR SOM VAR MED!
VISST SJUTTON!
GINNIS OCH JAG SOM BOR I VETTEKULLA, KARLSHAMN!
DÄR BOR SÅKLART MAKEN INGMAR OCKSÅ.
MEN DEN NIONDE DÅ?
HAN VAR INTE MED FRÅN BÖRJAN SÅ NI FÅR LUGNA ER LITE SÅ FÅR NI VETA.
 
INNAN VI GAV OSS IVÄG EFTER PRESENTATIONEN SÅ "LEKTE JAG ELISABETH".
DET VILL SÄGA ATT JAG GJORDE SOM ELISABETH BRUKAR GÖRA PÅ OLIKA KURSEN OCH NÄR GÄNGET TRÄFFAS.
KONTAKTÖVNINGAR!
ELLER PASSAGER!
JAG MÅSTE BERÄTTA ATT JAG NORPAT NÅGRA AV KATARINA OCH JAN-OVES BILDER.
DET ÄR SVÅRT ATT FOTOGRAFERA SIG SJÄLV!
 
MINGELBILD!
NU FÅR NI KLICKA PÅ SMÅBILDERNA OCH SE FLERA BILDER PÅ OSS INNAN VI GICK IVÄG.
     
 SEDAN GAV VI OSS IVÄG PÅ EN TIMMES SKOGSPROMENAD.
OCH DET ÄR NU DAGS ATT TALA OM ELIMINERING!
ALLTSÅ ETT SÄTT ATT FÅ GINNIS ATT LÅTA BLI ATT DRA I KOPPLET!
 
JAG TAR AV DET!
DET ÄR DET ENDA SÄTTET SOM FUNGERAR HAHA!
GARANTERAT!
TÄNK ER ÅTTA HANHUNDAR SOM KAN SPRINGA FRITT TILLSAMMANS.
NÅGRA "MUTTLADE" LITE SMÅTT MEN KNAPPAST PÅ ALVAR.
LYSSNADE DESSUTOM PÅ TILLSÄGELSE FRÅN ÄGARNEN.
 
JAG ÄR SÄKER PÅ ATT VI SKRÄMDE ALLA VILDSVIN PÅ FLYKTEN NÄR VI TRAVADE FRAM I GRISRIKA OMRÅDEN.
MASSOR MED MÄNNISKOR SOM PRATADE OCH SKRATTADE.
LITE INSTRUKTIONER TILL GRUPPEN NÄR VI NÄRMADE OSS SANKMARK.
DÄR KOPPLAR JAG ALLTID GINNIS.
JAG BLEV OCKSÅ NÖJD ATT SE ATT GINNIS KOM DIREKT PÅ INKALLNING.
OCH DESSUTOM KOM HAN TILL MIG DÅ OCH DÅ FÖR ATT KOLLA VAR JAG VAR.
DET GJORDE FÖRRESTEN DE ANDRA HUNDARNA OCKSÅ!
ALLTSÅ!
INTE KOLLADE VAR JAG VAR UTAN VAR MATTE OCH HUSSE FANNS.
UNDERBART ATT SE DESSA LYDIGA, SÖTA, VÄNLIGA HUNDAR!
  
FAST GINNIS ÄR MEST SOCIAL!
FRÅGA MAGGAN!
HEMMA IGEN UPPTÄCKTE GINNIS PÅ NYTT ATT HON FANNS MED.
HAN HADE TYDLIGEN GLÖMT DET PÅ PROMENADEN.
MEN SÅG NI?
TILL HÖGER PÅ BILDEN VAR ETT NYTT ANSIKTE!
DET ÄR LINDA FRÅN JÄMSHÖG, OLOFSTRÖM.
HON KOM MED MED MATTIAS, STINA OCH
TEXAS!
MAN BARA SMÄLTER!
 
MEN OM TEXAS
OCH VÅR GRILLSTUND OCH FIKASTUND I VÅR TRÄDGÅRD FÅR NI LÄSA MER I MORGON.
ELLER ÖVERMORGON!
#1 - - Katarina:

Än en gång tack för en härlig dag i Vettekulla! Hoppas ni får det kul på kursen i februari, hade gärna velat vara med men det får bli en annan gång!
Kram till alla två och fyrbenta i Vettekulla,
K & JO & B