VI LEKER MATTE!

 

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.

 
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.

Onsdag går jag ut och vankar.

Torsdag sitter jag i tankar.

Fredag gör jag vad jag vill.

 

Lördag stundar helgen till.

 
FULLT SÅ ÄR DET VÄL KANSKE INTE!
MEN SOM PENSIONÄR TAR JAG DET LITE LUGNARE OCH NJUTER OCKSÅ AV ATT LATA MIG.
 
JAG ÄR INTE SÅ VÄLDIGT SÄKER PÅ ATT DET STÄMMER ATT VI PENSIONÄRER HAR SÅ MYCKET ATT GÖRA SÅ VI INTE HINNER MED.
 
JAG TROR ATT VI GÖR ALLT I MYCKET LUGNARE TAKT.
 
 INTE FÖR ATT VI ÄR GAMLA!
 
FÖR DET BLIR VI MYCKET SENARE I LIVET ÄN FÖRR!
SÅ DET SÅ!
 
UTAN FÖR ATT VI HAR TID!
 
TÄNK BARA!
NÄR JAG JOBBADE ÅKTE JAG HEMIFRÅN 7.30 OCH DÅ HADE JAG FIXAT ALLT HEMMA MED DJUR, MAT, BÄDDNING. YOU NAME IT!
 
IDAG STIGER JAG UPP 7.30 UNGEFÄR!
SEDAN - GÖR JAG ALLT JAG SKA PÅ MORGONEN OCH SITTER LÄNGE MED FRUKOSTEN.
 
INTE KONSTIGT ATT DAGARNA GÅR FORT!
 
JAG HAR HÖR DOM SOM SÄGER ATT DE INTE HINNER NÅGOT MER EN DAG ÄN ATT GÅ OCH KLIPPA SIG. DET KÄNNS SOM DET TOG HELA DAGEN.
DET GÖR DET JU INTE MEN DET TAR EN STOR DEL AV PENSIONEN.
 
 IGÅR, OCH I MÅNDAGS, RÖJDE JAG UNDAR EFTER ALLA HELGER. ALLA LJUSSTAKAR OCH STÄRNOR ÄR BORTA OCH ERSATTA MED ANDRA BELYSNINGAR.
FÖR DET ÄR JU FORTFARANDE GANSKA GRÅTT OCH MÖRKT.
 
 
FAST IDAG ÄR DET ONSDAG OCH IDAG HAR JAG VARIT UTE EN LÅÅÅNG RUNDA MED GINNIS!
OCH TRÄNAT UPPLETANDE, FRITT FÖLJ, INKALLING, KVARSITTANDE, PLATSLIGGANDE
OCH EN MASSA ANNAT!
OCH LEKT!
 
GINNIS HAR OCKSÅ KOMMIT PÅ EN NY INOMHUSLEK!
 
DAMMSUGARLEKEN!
HAN TYCKER DEN ÄR VÄLDIGT KUL.
DET TYCKER INTE JAG!
BARA SKITJOBB!
 
MEN!
IDAG BLIR DET INTE MER LEK!
 
JAG HAR SUTTIT OCH STÄMLPAT 400 KUVERT MED "PORTO BETALT" OCH "PRO KARLSHAMN".
INTE SÄRKILT ROLIGT PRECIS.
 
SNART SKA JAG ÅKA TILL BRUKSHUNDSKLUBBEN FÖR ATT GÅ PÅ INTRODUKTIONEN TILL DEN UTBILDNING SOM JAG DELTAR I.
 
RALLYSKRIVARUTBILDNING.
 
HAR PRECIS LÄST "ETISK POLICY" FÖR ATT KUNNA GÖRA PROVET VIA NÄTET.
GANSKA KUL FAKTISKT!
 
I MORGON ÄR DET TORSDAG OCH DÅ SKA JAG SITTA I TANKAR OCH FUNDERA ÖVER MIN FÖRTRÄFFLIGHET!
 
KAN INTE LÅTA BLI ATT TÄNKA PÅ MIN UNDERBARA GINNISUPPFÖDARE!
 
TÄNK ATT HON VÅGADE SÄLJA EN PERROHULIGAN TILL EN GAMMAL TANT!
 
ATT BLI GINNISÄGARE HAR VERKLIGEN BERIKAT MITT LIV PÅ MÅNGA OLIKA SÄTT!
 
SUSANNE OCH JAG VI SAMARBETAR SÅ BRA IHOP!
 
SÄRSKILT NÄR GINNIS BEHÖVER KLIPPAS!
JAG KLIPPER SOM EN KRATTA OCH GÖR HACK OCH STORA HÅL I PÄLSEN PÅ ALLDELES FEL STÄLLEN.
 
OCH TAR BORT HANS TESTIKLAR!
 
OCH SUSANNE FIXAR TILL ALLT EFTERÅT MED TRIMMERN.
 
OCH KLIPPER BORT ALLT!
 
ÄVEN TOMMA PUNGPÅSEN!
 
VAD VORE LIVET UTAN EN GLAD OCH HUMORISTISK HUNDUPPFÖDARE!
 
DET ÄR DAGS IGEN ATT FÅ EN HELRENOVERING AV GINNIS!
 
SYND SUSANNE ATT DU INTE KAN FIXA EN RENOVERING PÅ MIG OCKSÅ!
 
SEDAN KOMMER FREDAGEN NÄR JAG GÖR VAD JAG VILL!
DÅ LÄSER JAG!
 
 TREDJE ANN ROSMAN-BOKEN ÄR SNART SLUT!
MEN NYA BÖCKER ÄR PÅ VÄG FRÅN BONNIERS BOKKLUBB.
 
OCH OM NI KOLLAR NOGA SÅ SER NI ATT SBK:S ETISKA REGLER LIGGER UNDER BOKEN.
 
MEN DET ÄR INTE KLOKT VAD VECKORNA GÅR FORT!
 
DET ÄR SVÅRT ATT HINNA MED ALLT JAG VILL!
 
HMMMMMMM!!!
KONSTIGT ATT PENSIONÄRSLIVET KAN VARA SÅ JÄKTIGT!
 
 
#1 - - Anita:

Tack för ännu ett trevligt inlägg. Har skrattat gott. Känner igen mej i mycket. Har varit hos frissan idag och fikat hos dottern. Har jag hunnit med mer??? Som statligt anställd efter 65 har jag slopat väckar klocka och en massa måsten. Tar gärna dagen som den kommer och är mormor en em. i veckan. Underbart. Lycka till med träningen.

#2 - - Katarina:

Ha, ha, ha - du är rolig du! Men VAD tyckte Ginnis om att få Brazilianare på pungen då??? Du får virka en fin pungvärmare till honom så han inte fryser!!! Ha, ha, ha!
Vi ses snart!
Kram från oss i Hörvik

#3 - - Anonym:

Åh, härliga dagar ni har! Nog piggar perrosar upp alltid. Och ser till att det blir fart på en :)
Blev lite orolig för Ginnis familjelycka, men jag förtod sen att det inte var helt sant det du skrev ;)

Agneta & Ninka

#4 - - Petra Merci & Ester:

Härligt ! Varför stressa när man inte behöver.
Ni verkar ha det så bra du & Ginnis..
Sköt om er .

#5 - - Susanne:

Hahahahahahaha! Är du en gammal tant? Det visste inte jag, då hade jag ju aldrig sålt Ginnis till dig! Hahahahahahaha! Du berikar verkligen livet för många, inte minst för mig. När ses vi? Saknar dig. KRAM!

#6 - - Gunn o Tosca:

Du är fantastisk. Är man inte på gott humör så blir man när man läser din blogg. Är inte pensionär utan arbetslös, men känner igen mig i mycket. Eftersom jag är "ledig" hela dagarna så blir det så att jag utför veckans arbetsuppgifter lite varje dag för att de ska räcka länge. Vi ses till nästa helg. Kramar!!

#7 - - Margareta och Ginnis:

Sanna skrev så här fint i facebook!
Sanna Brandt TACK Margareta Engstrand Wallin för att du förgyller vår gråa trist januaridag! Om fler var lika generösa som du skulle världen vara en vackrare plats!

#8 - - Lisa:

Det bästa med att va pensionär måste ju vara att göra precis vad man vill, när man vill och framför allt så får det väl ta den tid som man själv bestämmer......
Jag ser att du dessutom är engagerad i PRO så jag tror inte att du ligger på soffelocket direkt.
Håller med att det förgyller dagen att kika in hos er.
Ahh vet du pälsen växer väl ut igen, tror inte Ginnis bekymrar sig (Ok jag vet att man inte får säga det så uppfödaren hör det så jag viskar hehe)
Ha det bäst, Kram Lisa och pojkarna

#9 - - Petra & Timja:

Det är ju nästan så att man längtar till pensionen! Jag tror du kommer bli riktigt proffsig på att klippa Ginnis rätt så snart!