HUR LUKTAR GAMLA TENNISBOLLAR - ELLER ÄR DET INBYGGD RADAR?

 
 
Kan ni svara på frågan hur en tennisboll luktar eller rent utav doftar?
 
Det kan väl i alla fall inte vara samma lukt på alla tennisbollar?
 
Eller är det så att våra hundar, och då kanske speciellt en perro, har inbyggd radar?
 
Jag kan förstå att Ginnis märker att Julle ligger gömd bland ormbunkarna på tomten trots att han är väl dolt.
Jag märkte ingenting.
Här står Julle väl synlig på trappan.
 
Men i eftermiddags gick jag och Ginnis på en liten stig mitt i skogen.
 
Plötsligt försvinner Ginnis in i vegetationen med en farlig fart.
 
Och försvinner!
 
Han kommer visserligen snabbt tillbaka.
Med något i munnen.
Jag hade inte kameran med mig så det blev dåliga bilder med mobilen.
 
Lycklig var han i alla fall när han kom.
Eller i alla fall uppfattade jag det så.
 
Inte sjutton vet jag om hundar vet hur det är att vara lycklig.
 
HUR KUNDE HAN VETA ATT DET LÅG EN TENNISBOLL DÄR INNE I SKOGEN?

Han vaar lycklig, så det så!
 
Och vad tror ni han ville?
 
Att jag skulle kasta bollen såklart.

Så var det kört med hoppet att Ginnis skulle bajsa.
 
Inte har man tid med så´nt när det har fastnat en tennisboll i käften.

Det får bli en runda till snart.
 
Utan en skitig och äcklig tennisboll, men som jag inte känner luktar på något speciellt sätt.
 
Men något som doftar gott är de blommor som finns vid köksingången och på altanen och som är planterade i krukor och lådor.
 
När JAG ser blommorna blir jag lycklig, så det så.
 
Jag tror det syns!
 
Kanske är det flera som njuter och blir lycklig av blommorna även om det inte går att känna doften?
 
 
Är det någon som tror att jag gillar pelargoner?
 
Och andra blommor.
 
Man är väl trädgårdsmästardotter!
 
Här går nu för tiden en gammal tant och pratar med sina blommor i stället för att bidra till försörjningen.
 
På verandan också!
Huset kräver nästan dessa blommor.
 
Nu är det så att det enda som blommar i vår trädgård och vårt hem är det jag vattnar.
 
Resten har torkat bort!
 OCH SNART SINAR BRUNNEN!
 
VI VILL HA REGN!
 
Och jag ropar detta på bred småländska med skorrande RRRRR.
 
Inte att förväxla med franska "Vive la reine" -  "Leve drottningen"!
 
Ni vet väl att  när Karl XIV Johan fru, Désirée, kom till Sverige åkte den nya kungen

och hans fru runt och folket skriker "Vi vill ha regn! Vi vill ha regn!" vilket drottningen tolkar som
 
"Vive la reine! Vive la reine!".
 
Men i själva verket var det vid denna tiden torka i Sverige och man ville helt enkelt ha regn.

Nu finns det ju ingen fransk drottning i närheten så det kan inte missuppfattas.
 
FÖR TORKA ÄR DET!
VI VILL HA REGN!

 
#1 - - Margareta och Ginnis:

Det kom två olika kommentarer angående upphittande av tennisbollar. Det ena kom från Katarina L och ännu ett men jag har glömt vem det var. I alla fall var det SPAM-varning på båda så jag raderade dem.
Däremot fick jag följande kommentar angående mamma Mezzis inverkan på Ginnis beteende.

Helene Ericsson har kommenterat ditt foto.
Helene skrev: "Kanske ett ärfligt fenomen. Mezzi är en mästare på att hitta golfbollar."