INGEN BAD BOY - UTAN EN BADPOJKE

 
Ginnis är verkligen ingen bad boy
men han älskar att vara badpojke.
Igår var sommarens varmaste dag och termometern visade på 29,7 grader.
Enda svalkan var nere vid bryggan.
 
Brygga och brygga förresten.
 
Det är inte mer än halva bryggan kvar.
Andra hälften gav sig iväg till sjöss förra vintern.
 
Det är egentligen grannens brygga och den har inte blivit fixad.
Stockarna ligger ovanpå bryggan.

Däremot vårt soldäck intill har maken reparerat.
 
Men bada går det att göra i vilket fall som helst.
Även om det har blåst västlig vind några dagar och det har fört med sig tång och sjögräs in till strandkanten.
Men det bryr sig inte Ginnis om!
Det är i alla fall inga giftalger i antågan ännu.
 
En dummy åker iväg eftersom Ginnis helst apporterar i vattnet.
 
Och Ginnis efter.
Han hoppar alltid från bryggan.
 
Och simmar iland vid strandkanten.
Det är för högt upp till bryggan.
 
Konstigt nog vill han inte hoppa i när jag badar.
Jag ska vara på land och kasta dummiesen (förmodligen ett nytt svenskt ord hmmm).
 
Sno dig på nu matte!
 
Men jag passar på att fotografera annat än Ginnis.
 
  En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker. En liten båt den styr hitåt.
Jag undrar vad den tänker?
Den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar.
Den tänker att i böljan blå det simmar små små fiskar.
Men det är bara en dummy - ingen fisk!
 
Jag undrar vad de viskar?
De viskar att det finns en skatt långt ner på havets botten.
De viskar att det finns en skatt långt ner på havets botten.
Jag undrar vem som fått den?
 
Ja, vem har fått skatten?
Någon försvann!
 Jo det var jag när jag fick dig, för du var lilla skatten.
Jo det var jag när jag fick dig, för du var lilla skatten och jag blev glad som katten. 
 
Det var ju du Ginnis!
Vilken tur att du dök upp igen! 
Bäst att vila lite.
Och försöka käka upp fisken,
eller skatten
eller dummiesen.
Men man kan inte vila för länge.
 
Det gäller att hålla koll på allt som händer runt omkring.
 
Nu är det dags att bada igen matte!
 
Ett litet, litet hopp först för att kolla om jag hittar något på botten.
Sedan tar jag några svanhopp.
 
Men nu är jag trött!
 
HOPPAS DET BLIR BADVÄDER I MORGON OCKSÅ!
VI VILL INTE HA BAD WEATHER!
Eller kanske det skulle vara bra med regn i alla fall.......
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Det finns nog ingen glädje som matchar glädjen när en perro hoppar lå-å-ångt ut i vattnet och simmar tillbaks i land. Man kan inte låta bli att le.

#2 - - Ulrika:

Vilken härlig hund du har!!! Härliga bilder! Såg att du vill ha min mail: [email protected]

Svar: Tack Ulrika! Jag återkommer med information om perropromenad. Det blir troligen någon gång i september eftersom jag själv är upptagen i slutet av augusti.
Margareta

#3 - - Susanne:

Vad härligt att det äntligen blev varmt där hemma. Det var väl omtänksamt av oss att åka iväg så att det fina vädret vågade sig till Sverige... Här har vi 10 grader till och över 80% luftfuktighet. Igår badade vi, men mitt på Manhattan får man hålla sig till poolen. Shandi badar däremot för fullt hos Helene.
Kram S