SKRIVA - HUR SVÅRT KAN DET VARA

KAN NI FATTA DETTA!
 
GÅ PÅ UTBILDNING FÖR ATT LÄRA SIG SKRIVA NÄR MAN NÄRMAR SIG 70 ÅR!
 
Jag har kunnat skriva sedan jag var liten.
Kanske inte när jag var så här liten förstås.
Men jag var i alla fall så ung att vi skrev med ett stift som vi doppade i ett bläckhorn.
Inte riktigt fjäderpenna alltså.
 
Lösa stift och sedan med reservoarpenna!
Smaka på det ordet.

Det vet ingen vad det är nu för tiden.
Och tur är väl det.
Jag har visserligen alltid sagt att jag är dålig på att skriva.
Innan jag utbildade mig till lärare trodde jag inte att jag kunde någonting egentligen.
Det var säkert rätt.
Men jag har lärt mig under mina arbetsår.
 
Jag var tvungen att skriva många texter med god svenska begripligt för de "oinvigda".
 
Det var skrivelser till politiker.
Det var kvalitetsredovisningar.
Det var budgeteskande.
Ja, det var massor med skrivande.
 
Men vad hjälper det nu?
 
Nu bloggar jag och struntar fullständigt i om mina texter är grammatiskt korrekta.
Jag bara kluddar på.
 
Jag skriver dom i stället för dem.
Jag börjar meningar med binder orden "och, eller, men, utan, ty, för".
Tycker jag något är SKIT så skriver jag det.
 
Men jag skriver!
Fortfarande stavar jag som en kråka.
 
 
Men inte sjutton hjälper mitt tidigare skrivande nu, när jag går skrivarutbildning för att kunna skriva på tävlingar i rallylydnad.
 
INTE ETT DYFT!
 
 OCH DET BLIR INTE BÄTTRE NÄR SAMMA VANSINNIGA HÄNDELSE PÅ RALLYBANAN
KAN BESKRIVAS PÅ MASSOR MED OLIKA SÄTT.
OCH BEDÖMAS.
 
POS - UR POSSITION
BRIS - BRISTANDE SAMARBETE
SK - STRÄCKT KOPPEL
SNED - SITTER ELLER STÅR SNETT
FYS - ÖVERDRIVEN FYSISK KONTAKT
FF - FÖRARFEL
FELÖ - FEL UTFÖRT MOMENT
 
GÄRNA ALLA PÅ EN GÅNG!
JA, DET STÅR JU OCKSÅ "PROVAR IGEN" SÅ DÅ BIR DET
EJ MEDD OM - OMTAG UTAN ATT MEDDELA I FÖRVÄG
RÖR - RÖR SIG I SIN POSITION
 
JA, JAG SKULLE SÄKER KUNNA SKRIVA VARENDA FELFÖRKORTINING.
PUH!
DET ÄR INTE LÄTT DET HÄR!
FAST EGENTLIGEN SÅ ÄR DET VÄL DISKVALIFIKTATION SOM GÄLLER I DETTA LÄGE.
TRE HUNDAR PÅ EN GÅNG! 
 DET GÅR INTE AN!
 
ELLER KANSKE DETTA ÄR RALLYMIX?
 
I FREDAGS STARTADE VI KURSEN FÖR BLIVANDE DOMARE OCH SKRIVARE I RALLYLYDNAD
 MED "TORRSKRIVNING".
TÄNK VAD MÅNGA ROLIGA ORD DET FINNS I HUNDVÄRLDEN.
 
TORRSKRIVNING!
 
DET LÅTER TORRT MEN JAG ÄR SÄKER PÅ ATT ALLA FATTAR VAD DET INNEBÄR.
 
DET ÄR SOM TORRSIM.
ALLTSÅ, VI SITTER PÅ "TORRA LAND" UTAN BÅDE HUND, BANA DOMARE ELLER SKRIVARE.
 
ELLER EGENTLIGEN EN MASSA DOMMARE OCH SKRIVARE.
 
Moa till vänster ska bli domare. Monique är domare och den som skulle lära oss hur allt ska vara.
Moas hund var också med.
HAN SKA INTE BLI DOMARE.
Jennie och Sara ska bli domare.
Dom är också mor och dotter.
Enligt Jennie är det hon som är dottern.
Det stämmer såklart men hon är dotter till en helt annan kvinna än Sara.
Så det så!
Mor och dotter hade också hundar med sig.
Det var hundar av varierande storlek.
Elva veckor!
Man smälter direkt!
Eller hur?
 
 Och så en av de lite större.
Hur många som skulle bli skrivare vet jag egentligen inte men denna helg var vi sju stycken lite olika lång tid av helgen.
 
JA, JAG OCH GINNIS VAR JU DÄR SÅKLART MEN SOM TUR VAR SÅ BLEV DET INTE SÅ MYCKET BILDER PÅ VÅRA MER ELLER MINDRE DRÅPLIGA BRAVADER.
DET ÄR BARA JAG SOM SKA BLI SKRIVARE.
GINNIS ÄR MED SOM TESTOBJEKT.
 
ETT VÄLDIGT BRA EXEMPLAR I DETTA LÄGE.
DET BLIR NÄMLIGEN MÅNGA FEL ATT NOTERA FÖR BLIVANDE DOMARE OCH SKRIVARE.
 
 TITTA BARA HÄR!
(Detta är ett gammal Ginnis-protokoll!)
SEDAN LYCKADES GINNIS OCKSÅ FÅR DOMARE OCH SKRIVARE ATT ANVÄNDA FÖRKORTNINGEN
SKALL - ÖVERDRIVET SKÄLLANDE.
 
Här ligger Ginnis i alla fall lugnt och stilla när vi skulle torrskriva.
GINNIS VAR DUKTIG INOMHUS!
LUGN OCH STILLA.
OCH INGET SKÄLLANDE!
SÅ DET SÅ!
 
Stackars Carla till vänster på bilden fick sitta bredvid sin gamla rektor.
Alltså bredvid mig.
Jag tyckte det var väldigt trevligt i alla fall.
 
Maria var också från Tingsryd.
 
 Carlas hundar var två väldigt söta och vänliga Västgötaspetsar.
Ja, att det var två stycken upptäckte jag inte förrän Carla visade att en hade svans och en var utan.
Så bra är jag på att kolla hundar och hundraser
Mille?.
Marias hund är en Dansk-svensk gårdshund.
Britt-Marie från Olofström hade med sig Sallad.
Hunden alltså.
 Britt-Marie
Här är ännu ett par som är mor och dotter. My och Sandra.
Dom hade tre hundar med sig.
Så vansinnigt söta.

Charlotte kom på söndagen. 
 HELA LÖRDAGEN OCH SÖNDAGEN VÄXLADE VI MED ATT GÅ BANORNA MED VÅRA HUNDAR OCH ATT SKRIVA ÅT DE TRE DOMARNA.
LEIF FILMADE ALLT.
OCH EFTERÅT GICK VI IGENOM FILMERNA OCH DOMARNA FICK BERÄTTA OM SINA BEDÖMNINGAR.
MONIQUE KOMMENTERADE RESULTATEN. 
 DET VAR MYCKET LÄRORIKT!
 
 ELISABETH VAR SÅKLART MED SOM KURSLEDARE HELA TIDEN.
HON FIXADE OCKSÅ ALL GOD MAT I VANLIG ORDNING.
 NU KOMMER JAG ATT VISA EN MASSA BILDER FRÅN RALLYBANORNA.
PÅ VARJE BANA VAR DET TRE DOMARE OCH TRE (MINST) SKRIVARE.
DET INNEBAR ATT JAG INTE KUNDE FOTA ALLA EFTERSOM JAG SKREV.
DET FÅR BLI VID NÄSTA TILLFÄLLE.
 
SOM VANLIGT FÅR NI KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÅ DOM STORA.
 
HÄNG MED I DANSEN!
 
FÖR DET VILL JAG LOVA.
DET BLEV EN DANS IBLAND OCH MYCKET ATT SKRIVA.
 
UNDERBARA HUNDAR OCH HUNDFÖRARE!
Va´? Ska vi gå åt ett annat håll? OK då! Men ha inte så bråttom matte!
 
Jag gillar dig matte! Det ser du väl? Men vadå sätta sig framför? Måste jag?
 
Jag är en ståtlig hund eller hur matte? Jag kan gå fint genom hela banan och kolla allt runt omkring samtidigt. Är det simultankapacitet?
 
 Oj vad mycket goda dofter det var här! Jaså! Vi ska gå iväg nu. OK då. Men jag måste kolla lite till.
                                                                                         Vad vill du matte? Jag sitter ju!
 
VAD VORE LIVET FÖR EN HUND UTAN EN BRA NOS? 
FRÅGA GINNIS! 
 
 
VI HADE EN VOVVE SOM STRUNTADE FULLSTÄNDIGT I RALLYBANORNA.
JA, MINST EN I ALLA FALL.
IBLAND UNDRADE JAG HUR DET VAR MED GINNIS OCH NÅGRA TILL.
 
VÅR LILLE SÖTNOS.
GINNIS FAVORIT.
DET BLEV EN INTENSIV HELG UNDER TRE DAGAR.
 
VÅR SLUTADE MED 20-ÅRSKALAS MEN DET ÄR EN ANNAN HISTORIA.
 
VI VAR I ALLA FALL ORDENTLIGT TRÖTTA GINNIS OCH JAG.
 
SEDAN MÅSTE JAG VARA ÄRLIG OCH BERÄTTA ATT DE RALLYBANOR SOM JAG GICK MED GINNIS GAV OSS I ALLA FALL KVALIFICERANDE RESULTAT.
 
FAST DOMARNA VAR NOG GANSKA SNÄLLA!
FORTSÄTTNING FÖLJER 23 - 24 MARS
BLIR VI CERTIFIERADE DÅ MÅ´N TRO 
JAG ÄLSKAR KOMMENTARER! 
 
#1 - - Britt-Marie Larsson:

Att titta på dina fina foton och läsa din blogg är lika bra som att titta på en utmärkt komedi på TV
Fast där börjar det bli lite tunnsått, så fortsätt med det du gör ,det gläder mej mycket.STORT TACK

Svar: Tack Britt-Marie för de vänliga orden! Det var ett bra kort på både Sallad och på dig tycker jag. Vi ses kanske på Aktivitetskursen på söndag!
Margareta

#2 - - Petra Merci & Ester:

Härligt !! Här händer det alltid något kul.
Lycka till i fortsättningen nu <3

#3 - - Margareta och Ginnis:

Monique skickade ett mail!
Underbar blogg, rolig och massor med fina bilder.

Tack för att jag får ta del.

MoniqueJ

#4 - - Margareta och Ginnis:

Monique skickad ett mail:
Hej M

Underbar blogg, rolig och massor med fina bilder.

Tack för att jag får ta del.

MoniqueJ