STACKARS MAKEN FICK TRÄNINGSVÄRK! AKTIVITETSPROMENAD PÅ TROMTÖ

   
 
 
 HÄR KOMMER KÄRA MAKEN HÅHÅ JAJA!
BÄRANDE PÅ EN KASSE HÅHÅ JAJA!
 HÄR KOMMER MAKENS HUSTRU HÅHÅ JAJA!
INTE ALLS BÄRANDES PÅ DETSAMMA UTAN BARA HÅLLA KOLL PÅ EN PERRO.
FÖRSTA MAJ VAR DET DAGS FÖR ÄNNU EN TRÄFF MED GÄNGET.
PROMENAD MED OLIKA AKTIVITETER PÅ TROMTÖ VAR INPLANERAT.
 
MAKEN SOM HATAR ATT PROMENERA BESTÄMDE SIG FÖR ATT FÖLJA MED!
INTE VET JAG VAD SOM FICK HONOM TILL DET.
 
DET KAN HAR VARIT JUST PLATSEN.
UNDERBART VACKRA TROMTÖ!
 Tromtö naturreservat
 
Tromtö naturreservat ligger på en udde vid Tromtöfjärden mellan vägen mot Hasslö och Nättraby i Ronneby kommun.
Naturreservatet består av gammal ek- och bokskog och är på 1242 ha, varav 374 ha landareal.

Vid den yttersta udden, Tromtö nabb, finns en vackert belägen naturhamn med flytbryggor och plats för över 40 fritidsbåtar. Hamnen drivs av Karlskrona Navigationssällskap.

NÄR VI SAMLADES FICK VI VETA ATT RUNDAN VAR CA 5 KM.
MAKEN BLEKNADE NÅGOT.
HAN HAR EN LUNGSJUKDOM OCH ENDAST 50 % LUNGKAPACITET.
 
DET BLEV EN TRÄNING SOM HETER DUGA.
 
MAKEN TRÖSTADE SIG MED ATT VI SKULLE GÖRA PAUS HALVVÄGS FÖR ATT GRILLA.
 
JAG KAN NOG MED LÄTTHET SÄGA ATT ÖVRIGA DELTAGARE NJÖT I FULLA DRAG!
IVÄG MED EN MASSA HUNDAR OCH GOA HUNDMÄNNISKOR I STRÅLANDE SOLSKEN!
VAD KAN MAN MER BEGÄRA?
INTE VET JAG OM ELISABET HADE BESTÄMT I FÖRVÄG ATT VI SKULLE STANNA EFTER EN STUND FÖR ATT TRÄNA PASSERINGAR OCH KONTAKT MED VÅRA HUNDAR.
VI SPRED OSS RUNT OMKRING I BOKSKOGEN.
(Ni vet väl att ni ska klicka på alla småbilder för att få dom stora? Vill du spara någon bild så måste du göra det i stor storlek annars får du en lytteliten bild!)
   
 KANSKE VAR DET SÅ ATT VI SKULLE VÄNTA IN MAKEN SOM SACKAT EFTER ORDENTLIGT.
NÄR HAN VÄL VAR IFATT SÅ FORTSATTE HAN ATT GÅ DIREKT.
 
MAKEN HANN FAKTIST FRAM FÖRT TILL GRILLPLATSEN!
HAN PIGGNADE TILL NÄR DET BLEV FART PÅ ELDEN SÅ ATT VI KUNDE BÖRJA GRILLA.
JAG PASSADE PÅ ATT FOTOGRAFERA ALLA HUNDARNA MEDAN MAKEN SKÖTTE GRILLNINGEN.
HELENES ESSIE
JOHANS JUDITH 
GUNILLAS BARNEY 
ANNIKAS SVANTE 
ELISABETHS NELLIE 
BENGTS REX 
GUNNS TOSCA 
LENAS KITTA är en lagottodam. alltså inte en perro. 
INGEMARS BRUNOKICKIS SONIAKARINS MALTE HÅKANS TVÅ VACKRA HUNDAR SOM JAG BARA KAN NAMNET PÅ LEIA. DEN ANDRA?OCH SÅ GINNIS FÖRSTÅ

ALLA HUNDARNA FICK VARA UPPBUNDNA JÄR VI GRILLADE.

VI VAR JU I ETT NATURRESERVAT.

NÅGRA HUNDAR VAR KNÄPP TYSTA MEDAN ANDRA GAV HALS ORDENTLIGT. 

VI LEKTE ORDLEKAR MEDAN VI VÄNTADE PÅ KORVARNA.

       

JAG HAR INTE SOMNAT! DET VAR EN MYCKET VACKER PLATS MEN ACK SÅ BLÅSIGT!

OCH KALLT!

DAGS ATT RÖRA PÅ SIG IGEN.

MAKEN BÖRJADE SIN VANDRING MOT SLUTMÅLET

 
 
 MEDAN VI ANDRA TRÄNADE LITE MED HUNDARNA IGEN.
 
 
 OCH HÖR OCH HÄPNA!
MAKEN VAR FRAMME VID MÅLET FÖRE OSS ANDRA!
 NU HADE VI GÅTT HALVVÄGS OCH JAG TROR ATT DET BLEV MER ÄN 5 KM.
VI VAR FRAMME VID TROMTÖS NATURHAMN.
OCH SEGELSÄLLSKAPETS KLUBBSTUGA.
JA, STUGA OCH STUGA........
 MAKEN VÄNDE GENAST HEMÅT.
 
VI ANDRA FORTSATTE ATT TRÄNA PASSAGER, KONCENTRATION, KONTAKT OCH LITE AV VARJE.
OCH HÄR VAR DET VARMT OCH SKÖNT!
   
OCH TITTA PÅ SVANTE!
HAN LÅG STILLA!
GINNS SKÖTTE SIG OCKSÅ BRA!  
DAGS ATT VANDRA TILLBAKA.
LIKA LÅNGT!
JAG TROR VI ALLA BÅDE FYRBENTA OCH TVÅBENTA VAR GANSKA TRÖTTA.
 MEN TRÖTTAST VAR DEFINITIVT MAKEN!
 
TROTS ATT HAN ÄR VÄLDIGT AKTIV HELA DAGARNA.
 
HAN ÄR BARA INTE VAN ATT GÅ LÅNGT.
 
 MEN HAN GJORDE DET!
 
 
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Ni har så roliga hundträffar, och vilka fina omgivningar. Jag saknar vatten... Men snart får jag bada i Femöringen, får du se!

#2 - - Agneta & Ninka:

Så roligt att se ... och läsa ... och så har jag hittat fram till kommentarsfunktionen igen. Jippi!

#3 - - Gunilla och Barney:

Det är lika roligt att läsa det du skrivit som att vara med på träffarna! Fina bilder också!

#4 - - Ann-Christine Tofft:

Visst är det fint på Tromtö.
Stackars Ingemar, men tappert att traska med.
Söta, söta Ginnis!
Tack Margareta, för ännu en liten mysig lässtund!

#5 - - Bengt Svensson:

Som vanligt kul läsning! Men Ingemar, nästa gång är jag med och då blir det inga "sjumilavandringar" det ska jag se till! Ingen tänker på oss som är "aktiva" hela dagarna i stället för att sitta och skriva framför datorn. Hur mycket av veden ni värmer huset med för året klyver t:ex Margareta?

Svar: Hahaha! Jag skrev ju att Ingmar var väldigt aktiv och visade en bild på vedhögen. Men jag eldar i alla fall i kakelugnarna och vedspisen, tömmer aska osv. Dessutom städar jag med dammsugaren som jag fick i present. En rosa! För veden skitar ner. Ska tala om att du kommer med nästa gång.
Margareta

#6 - - Helene o Ezzi:

Du är underbar.

#7 - - Gunn o Tosca:

Visst var det en härlig dag och vad fint hundarna skötte sig. Tyvärr tror jag att jag drog på mig förkylningen då. Den går väl förhoppningsvis över. Hälsa maken att jag tycker det var riktigt strongt gjort att ta sig runt. Jag var minst lika trött när jag kom hem. Bilderna är underbara.

#8 - - Elisabeth :

Det är veckans höjdpunkt att få läsa din blogg!!
Längta redan till nästa inlägg i bloggen