BRUNT GÅR OCKSÅ BRA TYCKER GINNIS - VINST FRÅN TIPSPROMENADEN

 
 
NU SKA NI FÅ VETA VAD BOSSE OCH JAG FICK FÖR VINSTER NÄR VI VANN TIPSPROMENADEN.
 
NI MINNS VÄL ATT JAG SKREV OM TIPSPROMENADEN NÄR VI GICK RUNT BOÖN MED GÄNGET?
 
HÄR ÄR VINSTEN!
 
Ni som har läst mina blogginlägg tidigare vet säkert att Ginnis har avverkat TRE röda filtar som han har fått av "uppfödar-Susanne".

Den tredje röda filten är snart ett minne blott.
 
Knappast större än ett frimärke.
 
Eller i alla fall bara litestörre.
 
Så det var tur att vi lyckades så bra med tipsfrågorna.
 
Lite kunde Bosse, lite kunde jag och vissa frågor gissade vi på och lyckades gissa rätt.
 
Men jag tror fortfarande att vi faktiskt gissade fel på EN fråga men som blev RÄTT.
 
Vad är detta för hundras?
 
Svara nu inte som jag, att det är en stövare för så långt är vi överens.
 
Men vilken?

Jag tror fortfarande att vi svarade fel men filten behåller vi i alla fall.
 
Den är inte lätt att få Ginnis att släppa nämligen.

Om det inte är så att han väntar på att jag ska kasta den förstås.
Jag menar förstås inte att han väntar på att jag ska slänga den i soptunnan.
 
Nej, det ska jagas!
 
Mycket långt och länge om Ginnis får bestämma.

Väldigt kul att jaga en filt så att mattorna ryker.
 
Det tycker i alla fall hunden.
Matte tycker inte det är lika kul.

I övrigt följer filten med till matrummet.

Till köket
 
Men när han ville ta med den så blev det stopp.
Då sa´matte nej!
 
Då fick den följa med upp till mattes säng i stället.
 
Brun filt är tydligen en bra ersättare till de röda.
 
Den har suttit i munnen på Ginnis mesta delen av tiden inne sedan jag plockade fram den.
 
MEN!
 
Jag började städa i lådorna i hallen.
Hur jag nu kom på en så´n dum idé, när det finns så mycket roligare saker att göra.
 
Men Ginnis blev glad!
 
Igen!
 
Trots att han nu har blivit av med pälsen på något konstigt sätt.
 
Man kan ju skämmas för mindre!
En fuskpälskant eller vad man nu ska kalla det för.
Har i alla fall suttit på en kapuschong på en jacka som inte är i bruk.
 
VILKEN LYCKA! 
Nu när filten börjar bli perforerad. 
 
NU FÖRSÖKER HAN FÅ MED SIG BÅDE FILTEN OCH FUSKPÄLSKANTEN NÄR HAN FÖRFLYTTAR SIG MELLAN VÅNINGARNA.
 
Med varierat resultat.
 
Tur att mattes säng passar som lekplats. 
 
För Julle har snott Ginnis plats i sovrummet.

Ginnis försöker kasta "onda ögat" på honom.
 
DET HAR JU VARIT HALLOWEEN! 
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Jag har inga filtar. Nå, jag har mammas vita som hon fick från Auntie Julie i julklapp för ett år sedan, men den får jag inte leka med. Men fuskpälskragar är jättebra! Speciellt om de har lekts med av det vilda nakna peruanska gänget i fleraår! Då kan man även klippa av en bit och använda den som frestelse i Attans Frestelse när vi lekar rally.
Slickisar! Vi ses till våren, säger Matte.

Svar: Hoppas ni kommer hit till våren. Nu öser regnet ner och det är i och för sig bra eftersom det är lite vatten i brunnen. Men Ginnis gillar inte allt att gå ut i detta väder. Och inte hans matte heller förresten.
Margareta

#2 - - Bozze & Swalorna:

Härliga bilder och text. Har man vunnit en filt så ska den användas ordentligt. Det verkar Ginnis ha förstått.