BÖRJAN PÅ SLUTET - SLUTET PÅ BÖRJAN? AVSLUTNING PÅ APPELLKURSEN

 
 
NU HAR SISTA GÅNGEN PÅ APPELLKURSEN VARIT, TYVÄRR.
 
Nu är det alltså frågan om jag och Ginnis kan eller kommer att kunna tillräckligt för att tävla ännu en gång i appellen.
 
Förra gången blev vi godkända men inte uppflyttade.
Vi fick 209 poäng och det behövs 224 för att bli uppflyttad till nästa klass.
 
Jag skulle vilja bli uppflyttad till Lägre klass.
 
MEN - DET ÄR FRÅGAN OM VI LYCKAS NÅGON GÅNG.
 
Nu säger säkert Ninni och Janne som varit våra instruktörer att jag ska lägga av med mina negativa tankar.
 
MEN ALLT HÄNGER FAKTISKT PÅ EN BRA LINFÖRIGHET OCH ETT BRA FRITT FÖLJ.
I ALLA MOMENT!
 
OCH DET ÄR LITE SI OCH SÅ MED DET.
 
FORTFARANDE!


VI HADE I ALLA FALL EN UNDERBART TREVLIG OCH LÄRORIK TRÄNINGSSÖNDAG.
 
Vi tränade allt mellan himmel och jord.
 
Uppletande
Spår
Budföring
Linförighet
Inkallning
Framförgående
Platsläggande
 
Vi lade såklart spåren åt varandra först av allt eftersom spåret ska ligga i ca 1 timme..
 
Och sedan körde vi uppletande.
Rutan på 50x50 meter med fyra apporter.
Vi var inte så många med denna sista gång.
 
Ninni såklart men Janne jobbade
 
Christina och Bosse var först ut.
 
 Lise-Lotte,

Marie och jag tittade på.

Lise-Lotte var glad att det gick så bra för Wilma.

Det gick bra för Ville också.

Det gick faktiskt bra för alla hundarna.
 
Inklusive Ginnis.
Så fort det gäller något där han inte behöver gå Fot så fungerar han bra.  
 
Ninni visade också med sin hund.
    
 
 DUKTIGA VOVVAR!
 
 Några bilder på spårandet blev det inte eftersom vi var på olika ställen. 
 
Jag vet i alla fall att Ginnis fixade sitt spår perfekt.
 
Då blir matte nöjd!
 
 Matte var också nöjd när Nilla bjöd på äppelkaka och vaniljsås till fikat.
 
 
Sedan till Sternöplanen för att träna lydnad.
 
Och då är Ginnis matte mindre nöjd.
 
I alla fall när vi tränar vissa moment.
 
Budföringen brukar gå bra men denna gång gjorde Ginnis en lite utflykt åt sidan innan han kom tillbaka till mig.
 
Först iväg och hälsa på hjälpföraren.
 
Av med kopplet
 
March!
 
Full fart till Ninni.

Och här står jag och väntar!
Vart tog du vägen buse?
Men andra gången gick det perfekt!
 
Lite paus när det var dags för de andra att träna Budföring.
 
Jag har glömt att tala om att både Lise-Lotte och Christina har hjälpt till att fotografera.
 
De har såklart tagit bilderna där jag är med.
Men det har ni säkert redan räknat ut.
Såklart!
   
 
Här är det Christinas och Bosses tur.
    
 

Lise-Lotte och Wilma tittar på.

Dags att jobba Wilma!
Inte bara sitta där och lata sig.
 
 

SNACKA OM LYDNAD PÅ DESSA TVÅ EKIPAGE!
 
Så himla duktiga.
 
Marie och Ville hade åkt hem så det var bara för mig och Ginnis att göra oss beredda och visa vad vi lärt oss.

Egentligen är det inte mycket att visa.
 
Ginnis ÄR duktig på inkallning.
 
Det är väl det jag kan säga om hans lydnad.
 
Han kan gå riktigt snyggt i flera sekunder också.
 
Framförgåendet går bra så länge som Ninni står framför honom.
 
Men annars är det pest!
 
Läggande under gång fungerar.
Alltså han lägger sig på kommando men har går alldeles för långt fram i det fria följet.
 
Pust och stön!

VI STRUNTAR I LYDNADEN OCH HAR LITE KUL I STÄLLET.
 
Ninni tar sig an Ginnis för att lära honom vad "LOSS" betyder.
 
Han vet såklart vad det betyder men han har sällan lust att lyssna.
Ni ska inte tro att jag aldrig har jobbat med "byteshandel" förut med Ginnis.
Men bara ca 1095 gånger sådär.
   
Han fattar galoppen ganska snabbt och släpper självmant bollen.
 
DUKTIG GINNIS! 
 
Så bra!
NINNI OCH JANNE SKA HA STORT TACK FÖR SITT TÅLAMOD
OCH FÖR EN BRA KURS ÖVER HUVUD TAGET. 

NU KAN GINNIS DET DÄR MED "LOSS"
 
Eller inte!
 
Igår var jag ute i skogen och fixade en uppletarruta.
 
Han släppte apporterna ganska bra.
 
ÄNDA TILL HAN KOM TILLBAKA MED EN PLASTBURK!
 
DEN GICK INTE ATT FÅ UR KÄFTE PÅ HONOM!
 
KAN MAN INTE SMÖRJA I HANS KÄKAR MED OLJA SÅ ATT GÅNGJÄRNEN GÅR UPP???