LINFÖRIGHET - HUR SVÅRT KAN DET VARA?

 
 
ÄVEN OM VI TRÄNADE HOPP FÖRRA VECKAN SÅ VAR DET INTE ALLT.
 
VI BÖRJAR VARJE TRÄNINGSPASS - EFTER SNACK - MED SITTANDE OCH LIGGANDE.
NI FATTAR VÄL ATT DET ÄR HUNDARNA SOM SKA SITTA OCH LIGGA?
 
OCH SÅ LINFÖRIGHET ELLER FRITT FÖLJ.
 
 
Vän av ordning kanske undrar hur det gick för Ginnis.
Inga bilder av förklarliga skäl.
 
Det skulle se ut om jag försökte med selfies under linförigheten.
Jag har full upp med att försöka hålla ordning på mig själv och Ginnis.
 
MEN DET GÅR BÄTTRE OCH BÄTTRE!
Förutom platliggande så är linförigheten viktigast.
 
OCH SVÅRATS!
FAST DET SER SÅ HIMLA LÄTT UT NÄR MAN TITTAR PÅ ALLA ANDRA.
 
Platsliggande går ganska bra - eller riktigt bra.
Hundarna ligger kortare tid än i appellen som vi har tränat - och tävlat.
 
HÖRDE DU DET NU UPPFÖDAR-SUSANNE!
 
JAG HAR FAKTISKT TÄVLAT!
BÅDE I RALLYLYDNAD OCH APPELL/SPÅR.
 
Bara ingen frågar hur det gick.
 
När det gäller Tävlingslydnad så fungerar flera moment skapligt.
 
Enligt mitt sätt att se.
Men jag är kanske för lite petig.
 
Platsliggande - ok
 
Tandvisning - ok
 
Linförigheten - njae
 
Läggande under gång - sådär
 
Inkallning - ok men lite snett sittande
 
Ställande - han står kvar men jag backar fortfarande ifrån honom även om jag tror att det inte behövs.
 
Apportering - ok men tuggar LITE - han behöver ju inte springa här som i appellen.
 
Hopp över hinder - lätt som en plätt eftersom det inte är något återhopp.
 
Vi tränade hopp i båda riktningarna också.
 
Anna och Annie ska också tävla i appellklassen och tränade hopp - sitt - hopp.
 
Det brukar fungera men denna gång så valde Ginnis att GÅ tillbaka förbi hindret.
I alla fall första gången.
 
DU ÄR LITE KNASIG DU GINNIS!
 
VISA ATT DU KAN!
 
HELHETSINTRYCKET - HUR GICK DET MED DET?
PÅ TOPP FÖR ALLA I KURSEN.
UTOM DÅ GINNIS OCH MIG.
MEN VI KLÄTTRAR SAKTA UPPÅT! 
 
#1 - - Susanne:

Bra. Träna på. Du behöver ju linförigheten även i rallyn. Helene och jag tränade igår. Vi konstaterade att varken Shandi eller Bella har några problem alls. Men jag har en hel del att jobba på...

#2 - - Susanne Hall:

Fast man kan liksom inte tävla i smyg. Du har tävlat officiellt en gång. Och du fick ett godkänt resultat i anlagsklass spår. Alla officiella resultat (utställning, bruks, lydnad, rally, mh, bph - kanske mer?) finns på hunddata. Vad kul det blir när det även ligger ett rallyresultat där :)
Kram

Svar: Inofficiella tävlingar duger så gott för min del. Och det är ju bra att dom inte syns på hunddata eftersom det inte alltid har varit lysande resultat. Tänk bara i Gränna för snart två år sedan. Det vill man inte att någon kan se.
Margareta