KLIPPHALL I BLEKINGE

 
 
I BLEKINGE FINNS DET MÅNGA KLIPPHALLAR.

Fast jag brukar säga klipphällar men det är samma sak.
 
DET FINNS OCKSÅ EN Ö SOM HETER HALLÖ.

SEDAN FINNS DET SÅKLART EN KLIPPHALL INOM INDUSTRIN.
Om den ligger i Blekinge har jag ingen aning om.
 
MEN VI HADE GLÄDJEN ATT VÄLKOMNA EN "KLIPPHALL" SOM VANLIGTVIS INTE FINNS I BLEKINGE.
 
OCH DET ÄR EN MYCKET FINARE HALL ÄN NÅGON AV BLEKINGESE  KLIPPHALLARNA.
 
Nu hoppas jag verkligen att Susanne inte kände sig alldeles förfärligt utnyttjad.
 
Hon kom på besök tillsammans med ännu en fin Hall, maken Ola.
 
Tanken var inte alls att Susanne skulle klippa båda hundarna.
Det var egentligen Tazzo som skulle ansas.
 
Och "besiktigas".
 
Så stor Tazzo var i jämförelse med Maxine!
SPRATTELGUBBEN!
Såg ni Tazzos tunga?
STOR OCH LÅNG SKULLE MAN KUNNA SÄGA.

Undrar om han blir en stor perro?
Öronen och tassarna är också stora.

Maxine är pytteliten i förhållande till vårt busfrö.
Hon är såklart också yngre - och tik.
OCH SÅ VÄLDIGT SÖT!

Husses flicka?

Fast Ginnis vill också väldigt gärna vara hos Ola.

Jag försökte fotografera Tazzo och Maxine tillsammans.
Inte den lättaste uppgiften jag utsett till mitt uppdrag.
 
Tazzo undrade varför Susanne skulle hålla Maxine under hakan.

Tazzo är väldigt duktig på att posera.
Är det såhär man ska vara på utställningar kanske?

Jag säger det igen.
SPRATTELGUBBE!
Tazzo är inte stilla många sekunder i taget.
Och han är ALLTID våt på minst halva kroppen.

Då är Bella betydligt lugnare.
Lär av henne Tazzo!

Shandi var inte ett dugg intresserad av varken Ginnis eller Tazzo utan ville hellre kolla vad Ingmar hade för sig.

Ginnis blir väldigt "låg" när det kommer andra hundar.
Han känner sig lite "utanför" som jag tolkar det.
 
Bättre då med människor.
Och bäst är alla män.

VI HANN FIKA!
 
VI HANN PRATA!
 
Och jag fick hjälp av Ola att ladda över bilder till dator från min nya mobil.
 
SEDAN VAR DET KLIPPDAGS FÖR TAZZO.
 
Inte precis i någon klipphall utan i trädgården.
Bland myggen.
Dags att sätta igång för att hitta "fram och bak".
Undrar om vi hittar några ögon eller om ett av dem fortfarande är restnoterat.
 
Vilken skillnad!
 
Och det fanns TVÅ ögon under allt lurv!
 
 
Det blev en stilig gosse tycker jag. 
 
Och det tyckte tydligen Shandi också eftersom det efter klippningen blev fart på Tazzos och hennes lek.

Så var det dags för Ginnis.
Jag hade tänkt klippa Ginnis själv före Susannes besök.
Då hade Susanne kunnat fixa finliret.
Nu blev besöket bestämt hastig och lustigt så jag hann inte göra någon klippning.
Det tar tid för mig.
 
Så tack snälla Susanne för att du gjorde Ginnis fin och sval!

På tal om SVAL!
VI HANN OCKSÅ NER TILL BRYGGAN FÖR HUNDBAD MEDAN MAKEN FIXADE MIDDAGSMATEN.
 
Vi hann alltså få i oss lite mat innan paret Hall återvände till Skåneland.
 
HOPPAS NI KOMMER TILLBAKA SNART!
 
JAG LOVAR!!!!
 
DET BEHÖVS INGET BEHOV AV KLIPPNING FÖR ATT KOMMA HITA. 

DET FÅR EMIL FIXA.
 
ELLER KANSKE INTE.....
 
#1 - - Susanne:

Du vet, Margareta, att det inte bekommer mig att klippa lite. Jag tycker t o m att det är rätt kul :-) Fast det är såklart ännu roligare att umgås med er - och kungligt att bli bjuden på mat av Ingmar. Han vet verkligen hur man smörjer kråset på Hallarna.
Tack för att vi fick komma! Kram på er