NU MÅSTE DU FATTA GINNIS!

 
 FATTAR INTE DU GINNIS?
 
VI GÅR PÅ KURS I TÄVLINGSLYDNAD.
 
HÖRDE DU?
 
LYDNAD!
 
Jag ska inte vara orättvis mot dig för du skötte dig stundtals riktigt bra.
 
Men inte hela tiden.
 
Vad är det för kul med koner????
 
Är dom så mycket intressantare än vad jag är?

Asch vi kommunicerar faktiskt med varandra - ibland i alla fall.
 
Nu har vi tränat tävlingslydnad vid två tillfällen.
I söndags och igår, tisdag.
 
I söndags gick det riktigt bra trots att vi inte tränat någonting under denna varma sommar.
 
Det har blivit mycket bad och simmande.
 
Ginnis simmade även igår innan vi skulle till Brukshundsklubben.
 
Lindenborgssjön blev det denna gång.
 
Tazzo var såklart också med.
Han är lika duktig som Ginnis på att hoppa i och simma.
Han tröttnar aldrig utan vill mer och mer.
Precis som Ginnis

Båda hundarna var med till klubben men i tävlingslydnad är det Ginnis som gäller.
 
Vi har haft lite otur eftersom det båda gångerna har satt igång och störtregna.
 
Men också sol.
Märkligt väder denna sommar.
 
I söndags tog jag inte en enda bild men fick några från Lisas dotter.
Ganska god uppmärksamhet på Ginnis.
I alla fall på bilderna.
 
Att jag sedan ser ut som en fisk som håller på att tappa andan får man väl bortse ifrån.
Det ser ut så på varenda bild.
 
Läggandet gick bra. Däremot ställandet fick vi göra om flera gånger.
Konstigt!
När vi tränade själva en bit bort på planen gick det perfekt.
 
Men Ginnis blev väldigt fokuserad på Carina.
Höll koll på henne hela tiden.
 
Det var likadan igår.
Mer fokus på Carina än på mig.
Och fokus på konerna som fanns på planen.
 
Eva hjälpte mig att fotografera.
 
Och som sagt.
Om man struntar i mitt fiskutseende, blev det några bra bilder där Ginnis faktiskt fungerade på rätt sätt.
 

Tjoho!
Sprang gjorde vi också!
 
Men både Carina och jag var tvungna att bli riktigt arga på Ginnis.
Men det blev i alla fall bättre.

Ni ska inte tro att vi var ensamma på träningen.
Flera tränar både för 2:an och 3:an.
Snart blir det väl bara Ginnis och jag som är kvar i 1:an.
 
Lotta tog första pris men Snöa bara tredje.
Hur går det ihop må´n tro?

I pauserna tog jag Tazzo på promenad.
Vilken tur han hade.
Han hittade en valp som en månad yngre men lika stor som honom själv .
Det hade varit kul att leka.

För den delen så kan Tazzo gå väldigt fint i koppel.
Han sätter sig inte heller snett som Ginnis ofta gör.
Det kommer nog bli ordning på honom så småningom skulle jag tro.

Ja,ja!

Det är ofta ordning på Ginnis också.
 
Apportering och hopp fungerar skapligt.
 
 
Och när vi tränar sittande och liggande i hela gruppen.
 
(Några av bilderna har Carina tagit)
 
Ginnis är i alla fall väldigt söt när han ligger där på planen.
 
På tisdag är det dags igen.
 
Och i morgon är det stadsvandring på valpkursen med Tazzo. 
 
#1 - - Anonym:

Vad kul att läsa o titta på alla fina bilder.
Har precis börjat på valpkurs m lilla Enzo som är 4.5 månader.
Ny bliven hundägare som man är.

#2 - - Ann-Marie:

Sluta påstå att du ser ut som en fisk din toka. Hörliga foton.
Bozze hälsar att man är coolast om man sitter lite på sniskan.