URSÄKTA SÅ MYCKET DÅ NEO OCH BOZZE

 

DE ÄR SANT!
DET HAR HÄNT!
DET ÄR VERKLIGHET NU!
 
Nu har han kommit hem så liten och ny.
 
Fast vi märker mest bara skällande och gny.
 
Oj vilket liv på en så L I T E N valp!
 
Denna marodör som snor alla blommor, telefoner, BH:ar, tröjor, koppel, 50 bajspåsar
(oanvända och nu oanvändbara).

Men såklart Neo och Bozze kom ni inte på besök för att titta på detta underverk!
 
Det var dumt av mig att tro det.
 
Ni kom såklart för att hälsa på Ginnis!
 
Inte samtidigt förstås.
Eftersom ni inte är så  väldigt goda kompisar.
 
Men Ginnis var nöjd med att ni kom en i taget.

Eller var det så att matte och husse var fikasugna?
 
Maken var det i alla fall.
 
Eller var det för att fotografera?


För min del spelar det ingen roll vilken anledningen var.
 
Jag är bara glad att ni kom!
 
Och det var maken och hundarna också.
 
Glada alltså.

Dom enda som inte gillar besök är katterna.
Men dom visar sig aldrig när vi har gäster i alla fall inte.
 
Ginnis blev verkligen hellycklig när vi fick besök.
Han är särskilt glad för människobesök.

Peter är en av favoriterna.
Och Ginnis behövde inte vara avundsjuk på Tazzo när det gäller klappar.

Eller bara lite då.
 
Tur att Ann-Christine också gillade att kela med Ginnis.
Eller Ginnis gillade i alla fall att bli klappad av Ann-Christine.
 
Vad säger du Neo?
Avundsjuk?
 
Men Neo och Ginnis roade sig ganska bra tillsammans.

Men tröttsamt var det.

Medan Ginnis och Neo "härjade runt" så sysselsatte sig Tazzo på egen hand.
 
Han försökte äta upp underredet på skottkärran.
Eller så var det fortfarande kogödsel kvar på kärran.
 
 Att försöka fotografera hundar är inte lätt.
Att fotografera en valp är ännu svårare.
Fråga Ann-Christine.
 

Men en bild på Tazzo och Neo tillsammans ville jag ha.
Sno dig på att fota nu!
Är du färdigt någon gång?

Tazzo tyckte jag var så tröttsam så han ville gå in.
 
Kom nu matte!
Jag kan inte sitta här på trappan och vänta hur länge som helst.
 
 Du behövde inte vänta så länge Tazzo för vi åkte till bryggan för att ta ett dopp - eller två - eller tre.....

TRÖTTA HUNDAR ÄR VÄLDIGT MYSIGA.
Dom är ganska tysta då.
 
 
Dagen därpå kom Swalorna och Bozze på besök.
 
Då blev det full fart på Tazzo igen.
 
Valpen min tycker om att ha skoj, Bozze.
Man får ha tålamod oj, oj, oj, Bozze.

Men Bozze tyckte valpen var ganska äcklig.
Det var mycket bättre att stanna hos husse och matte.

Men Tazzo är inte den som är den.
Han gör allt för att ställa sig in hos Ann-Marie och Mats när han misslyckades med Bozze.

Kanske lockade fikat också.
Det var kanske därför hundarna svassade omkring oss tvåbenta.
Vad vet jag.

Men Bozze!
Vilken tur att du gillar Ginnis!
För han gillar dig också.
 

Men Tazzo kan hålla sig på altanen så att man får vara ifred.
 
Fast ännu bättre är det om Ginnis och jag kan vara på altanen för då kan jag vara nära matte och husse.
 
Och det gillar jag!
Så gå ner med dig Tazzo!
 
 Men nu börjar det här bli tråkigt.
Har ni inte fikat färdigt ännu så vi kan åka hem?
 
Ja, ja husse. 
Det blir bättre när jag märker att du inte har glömt mig i alla fall.
 
 Måste ni prata så mycket?
Fast den där Margareta är värst, tror jag.
I alla fall är hon värst på att ta bilder.
 
 NU ÅKER VI HEM!
 
Javisst ja!
Margareta skulle få böcker så att hon lär sig att sköta så´na där moster som Tazzo.
Det kan hon verkligen behöva.
Det är ju ingen ordning på honom alls. 
Får väl vänta lite till då.
 
 ÄNTLIGEN! 

HÖR DU BOZZE!
Jag hoppas ändå att du kan komma tillbaka tillsammans med matte och husse.
 
Jag lovar att läsa alla böckerna och att träna med Tazzo.
Han kanske blir riktigt trevlig se´n.
 Den boken kom med posten.
Inte bara jag som är glömsk alltså.
  Den här hade jag redan.
 
 Oj vad jag ska läsa.
Vet i sjutton om jag hinner med att träna eller leka med Tazzo också.
 
#1 - - Bozze & Swalorna:

Haja, vilka härliga bilder och kommentarer. Bozze hälsar att du fick med allt helt korrekt. Du verkar förstå hur hundar tänker :-)
Vi hade det jättebra hos er och blev bortskämda med supergod fika.

Kram :-)

#2 - - Brandy den Bruna Blixten:

Jösses, vad mycket besök du får, Ginnis! Här springer det inte så mycket hundar heller... fast en del människor har kommit och gått de senaste 14 dagarna. Men flera av dem var allergiska och kunde inte leka med mig. Men vi kommer till er om en månad!! Slickisar, Brandy