VALPEN MIN TYCKER OM ATT HA SKOJ

 
Det är inte alltid lätt att ha tålamod när Tazzo går bärsärkargång i hemmet.
 
Det är inte mycket som inte passerar genom Tazzos mun.
 
Jag har inga blommor kvar i rabatterna eller i pallkragarna.
EN säger en dahlia har jag kunnat ta in och sätta i vas.
Mina älsklingsblommar!
Han bara knipsar av själva blomman.

Han nöjer sig inte heller att hålla sig på avstånd.

Värst är ändå när Tazzo äter rent farliga saker för honom.
 
STENAR!
 
HELA TUGGBEN!
 
Han har svalt SMALA tuggben hela tidigare.
Nu trodde jag att han inte skulle kunna få ner detta ben.
 
Det känns inte alls bra eftersom jag inte sett att det har kommit ut.

Att han har tuggat på min mobil vet ni säkert redan.
 
Men när Britt och Inge var på besök så åkte även Inges mobil på ett tugg.

MOBILEN LÅG PÅ MARKEN!
 
Kartböckerna fick sig en kyss på köpet.
 
Sedan hamnade grejerna på rätt ställe.
Men de fick flyttas längre upp på bordet.

Tazzo hann också med lite tugg på hundarnas koppel när Britt och Inge var här med Hugo och Alice.
 
Idag tuggade han också på något som jag inte visse vad det var.
MEN SVANSEN SOM STACK UT I ENA MUNGIPAN AVSLÖJADE MUNINNEHÅLLET. 
Jag visar bara en LITEN bild eftersom den var ganska tuggad och äcklig när jag fick ut den ur Tazzos mun.
 
JA, DEN VAR DÖD INNAN HAR TOG DEN!
 
Tazzo räds inte heller andra hundar.
Det spelar ingen roll hur stora de är.
 
Den här lurvisen och hans husse mötte vi vid Lindenborgssjön.
 
Ginnis var mer intresserad av att tigga godis.

Att Tazzo inte låter Ginnis vara ifred långa stunder.
Det kan jag förstå eftersom Ginnis är så snäll.
Alldeles för snäll egentligen.
Han borde säga ifrån någon gång.
Inte bara låta mycket.
 
Men när Tazzo jagar Ginnis snopp.
Då är det mindre kul.
 
Inte konstigt att Ginnis behöver vila ibland.
 
Tazzo med efternamnet Tuffing vaktar huset också när det kommer "inkräktare".
 
Alltså inkräktare enligt honom.
 
Övriga i familjen blev väldigt glada när barndomsvännerna och deras hundar kom från Öland för att hälsa på.

Sedan kan man låtsas vara alldeles cool när det står en stoor svart hund nedanför trappa.

Hugo alltså.
Ta lite vatten du Tazzo efter den serenaden uppe på trappan och låtsas som om det regnar.
 
Hugo är kanske lite farlig?
(Han är världens snällaste!)
Men man måste i alla fall försöka få igång honom på lek.

Kanske bättre att försöka leka lite med Alice som är lite mindre än Hugo.
 
Men visst är han cool den lille terroristen.

Det märks att Ginnis håller sig lite på avstånd.
Alice har alltid varit hans lekkamrat men nu struntar hon i honom.
 
Ginnis blir lite utmobbad när hans forna vänner kommer hit.
Eller i alla fall blir han fullständigt nonchalerad.
 
Lika bra att hålla sig på avstånd.

GINNIS TYCKER NOG DET ÄR TREVLIGARE NÄR AMIRALER KOMMER PÅ BESÖK I TRÄDGÅRDEN.

Han har inte ens fått behålla sin favoritplats för slig själv.
Tazzo har lärt sig att hoppa upp i möbler.
 
Han har lärt sig att sprätta med bakbenen.
 
Han har lärt sig att stjäla mina kläder och springa iväg så att det inte går att få tag på honom.
 
Han har lärt sig att tugga sönder mattorna i TV-rummet.
 
Han har lärt sig vad NEJ betyder vilket innebär att han springer iväg och skäller.

 
 
TUR ATT DET FINNS BRA VALPKURS PÅ KARLSHAMNS BRUKSHUNDSKLUBB!
 
Där har han visat sig kunna lära BRA saker också.