FORTSÄTTNING MED MERSMAK

 
 
NU ÄR DEN SLUT!
PÅ TAZZO FIORTSÄTTNINGKURS!
Ja, det var ett tag sedan men jag har inte fått ändan ur för att skriva något.
 
Det har varit en nyttig och trevlig kurs med bra kursledare, trevliga hundägare och fina hundar.
 
Tyvärr är det inte så många bilder på Tazzo och mig men jag kan ändå berätta att Tazzo har varit väldigt duktig.
Han var definitivt yngst i kursen.
Medan jag var definitivt äldst så det jämnar ut sig.
 
Vi fick prova på alla möjliga aktiviteter och det har gått bra.
Förutom då att spåra.
Tänk att perros kan vara så olika!
Spårning är ju Ginnis paradnummen.
 
Men Tazzo har bara lyckat med ETT spår.
Ett korvspår!
 
Kycklingkorv på varannan meter lockade i alla fall.
 
Kommande bilder var från den gången som vi började med aktivitetspromenad.
Vi gick en runda två och två med början vid en slalombana.
 
Tazzo och jag gick med Jesper och Svea.
Ni fattar såklart vem som är vem, haha.
 
Vi tränade också sittande och liggande (som ni såg på första bilden).
Duktiga Tazzo!
 
Vi tränade också "sök" - i spöregn.
 
Tur att vi kunde gå in och torka till lite under fikat.

Sedan blev det fullt ös igen.
Både på kursen och från skyn så att säga.
 
 
Åse och Bengt hjälpte oss.
Och så Elisabeth förstås.
 
Bengt blev mäkta förvånad när Tazzo släppte leksaken han hade med sig när han var figurant till Tazzo. Han är van vid Ginnis som har mycket svårt att släppa sina leksaker.
 
Lite mys före söket.
 
Nu sticker jag!
 
 SISTA GÅNGEN PÅ KURSEN TRÄNADE VI RALLYLYDNAD INOMHUS.
Tro det om ni vill men vi hade väldigt trevligt vid kurstilfället även om det inte ser ut så.
 
För de flesta var rallylydnad en ny träningsgren så lite genomgång behövdes först.
 
Men alla var jätteduktiga!
 
På rallylydnaden såg jag också hur olika mina hundar är.
Ginnis brukar bli alldeles speedad och skäller massor.
Men Tazzo var tyst!
Det är annat än hemma det.
 
Dessutom lärde han sig jättesnabbt!
 
Duktiga Tazzo!
 
TACK FÖR EN TREVLIG KURS!
Nu har jag anmält Tazzo till flera kurser under våren.
 
Och Ginnis också förstås.
 
Tazzo vill jag att han går fortsättningskursen ännu en gång.
OCH KURS I RALLYLYDNAD!
Det passar mycket bättre för honom än det har gjort för Ginnis.
 
NU VÄNTAR VI PÅ VÅREN!
OCH TRÄNAR I STÄLLET PÅ DEN ALLMÄNNA TRÄNINGEN INOMHUS UNDER VINTERN.
 
MEN FÖRST LITE JULFIRANDE!
 
#1 - - Katarina:

Så mycket kul ni har! Även om Tazzo är dyr I drift är han ju helt oemotståndlig, nästan I Ginnisklass!!!
Nu åker jag ner till mina killar över helgerna, hoppas vi kan ses I januari. Jag är hemma efter den 9/1. Kram och God Jul sålänge!

Svar: Jag hoppas att du får en härlig jul tillsammans med dina killar som vid det här laget håller på att längta ihjäl sig. En promenad med vore perrosar i januari vore fint. Du får låna Tazzo. Ginnis är så mammasjuk så han vill hellst vara hos mig. Kram! Och hälsa Jan-Ove och vovvarna!
Margareta

#2 - - Petra o Timja:

Vilka fina hundar du har o så roligt att de är så olika. Ska bli roligt att se Tazzos utveckling. Du får ha en härlig jul o ett gott nytt år på er! Kram Petra & Timja