SÅ VAR DET DÅ DAGS IGEN! NYÅRSAFTONEN!

 
IDAG ÄR DET ALLTSÅ NYÅRSAFTON IGEN SOM SÄKERT ALLA VET VID DET HÄR LAGET. 
 
Alla som följt min blogg tidigare om åren vet säkert att jag inte är ett stort fan av denna dag.
 
I alla fall har jag, såklart, varit ute på lång, lång runda med hundarna på förmiddagen.
 
Tidigare i veckan har det varit riktigt kallt och vackert.
 
Dessutom har jag fått in hundar som varit rena och fina.
 
Idag är det varmt och väldigt grisigt.

Hade hoppats att det funnits stövlar till hundarna.
 
Varför kan det inte vara VARMT och TORRT?
Kan man önska det till det nya året?
 
Jag passade i alla fall på att ta en massa nya bilder.
 
Tazzo har nu blivit 9 månader.
 
Ginnis är 4 år och 10 månader. 
 
Tänk så olika de är både till utseende och sätt.
 
Tazzo har varit väldigt duktig på att skälla ut mig.
Men med lite råd och stöd från underbara vänner och hundägare/uppfödare så fungerar det just nu riktigt bra.
Ett löst släpande koppel inomhus har gjort susen.
 
Och såklart motion tillsammans med mental träning.
 
Och passivitetsträning.
 
Lite cirkuskonster utomhus är väl bra?
 
SITT VACKERT!
 
Och lite lydnadsträning.
 
SITT - SITT KVAR!
 
KOM!
 
Problemet är bara att Ginnis blir så väldigt lydig när jag försöker göra något med Tazzo.
 
UNDERBARA GINNIS!
SÅ VÄLDIGT SNÄLL!
 
TAZZO ÄR OCKSÅ VÄLDIGT SNÄLL!
 
Tazzo är också väldigt följsam utomhus.
Fast det märks att slyngelåldern gör sitt.
Ibland måste han kolla om jag verkligen menar alvar när jag kallar på honom.
 
Men OK då.
Jag kommer väl då.
 
Får jag godis då?
 
Ni ser väl hur fint Ginnis har satt sig när jag säger till Tazzo?
 
Men vad är det som ligger där nere på marken?
Komockor!
Fast matte tycker nog det är bättre att äta än leksaksråttor.
 
Gott, gotti, gottgott!
 
Men vad var det som lät på andra sidan ängen?
Va´?
Var det jag?
Kallas det eko?
Men jag skällde ju bara lite grann!
 
Ja, ja!
Det blir nog en härlig nyårsafton i alla fall.
Maken fixar god mat och dryck.
Ingen smäller en massa smällare eller fyrverkerier här hemma.
 
SÅ KÄRA VÄNNER!
 
#1 - - sara och gunnar:

hej på dig :-)
hur kan det vara dåligt att ginnis blir så lydig när du försöker göra något med tasso? Gott nytt år kram

Svar: Haha! Jag menar att när jag kallar in Tazzo så kommer Ginnis som skjuten ur en kanon och sätter sig fot, så när Tazzo kommer är platsen upptagen. Det var ETT exempel. Gott Nytt År! Hoppas vi ses snart!
Margareta

#2 - - Katarina:

Fina fina vovvebilder! Gott Nytt År till Er I Vettekulla - Kramar och PPN

#3 - - Anonym:

Fina bilder o fina hundar!

#4 - - Susanne:

Hoppas ni får ett underbart 2015, med massor av roliga hundaktiviteter.
kram
SusElla med massor av Buz

#5 - - Maggan och Avve:

God fortsättning! I år slapp du en slyngel åtminstone. Avve hade gjort mycket för att få komma till er. Han hade det skittråkigt hemma. Kram