SNÖFRITT HOS SLÄKT OCH VÄNNER

 
 
I BÖRJAN AV FÖRRA VECKAN VAR JAG OCH GINNIS PÅ BESÖK I KALMAR OCH PÅ ÖLAND.
 
DET VAR INNAN SNÖN KOM DIT.
 
IDAG NÄR JAG TRAMPADE RUNT I BLÖTSNÖN DÄR INGEN HADE GÅTT TIDIGARE.
 
Såklart hade massor med folk gått där tidigare.
 
Men inte sedan snön kom.
Snön räckte över stövelskaften.
 
Ginnis hoppade omkring som en känguru.
Han verkade ganska lycklig ändå.
Eller kanske för att det var en massa snö.
Inte vet jag.
Han talade inte om vad han tänkte.

Jag var i alla fall helt slut efter den promenaden!

 
NÄR JAG TITTADE PÅ BILDERNA FRÅN FÖRRA VECKAN SÅ ÖNSKADE JAG ATT DET SÅG UT SÅ NU!
 
Men det får bli att drömma sig tillbaka.
 
När jag kom till Kalmar hämtade jag bara upp broder Stefan och vi for vidare till Öland och Britt och Inge.
 
Ja, ja!
Säg nu inte att där var snö då också.
Den lilla skitsnön gjorde ingen förnär.
 
 
Snön var inget hinder för en härlig hundpromenad.
 
Konstigt nog ville Alice inte alls leka med Ginnis.
Som dom brukar.
 
Hon ville i stället tala om att vi faktiskt var hemma hos henne.
 Där var det hon som bestämde var fiolerna skulle stå.
 
Hugo var som vanligt inte på särskilt mycket lekhumör.
 
Han var mest intresserad över om vi hade godis i fickorna.
 
Gott minne i den gossen!
 
Dålig utdelning tyckte hundarna när Stefan inte hade något godis i fickan.
 
Hur kan man bara gå hundpromenad utan godis????

Alice ägnade sig i stället åt att samla på pinnar.
 
I vanliga fall brukar Ginnis och hon ha dragkamp.
Men inte nu.
Varje gång Ginnis närmade sig morrade hon.
 
Britt tog hand om pinnarna i stället.
Stavgång ska ju vara nyttigt eller hur.

Nu går vi!
Utan godis och utan pinnar.
 
Men det är väl tillåtet att ta med sig hela träd?
Eller nästan i alla fall.

För stor pinne att ha till stavgång i alla fall.
 
Britt fick klara sig med egna stavar.

Kanske skulle jag skaffa mig ett par stavar?
 
Jag som har så svårt för att stava.

Strunt i det!
 
Jag får ägna mig åt fotografering i stället.

Visserligen blir det inte heller alltid bra.
 
Som här till exempel här.
 
Jag försökte få hundarna att posera FRAMFÖR Britt.
 
Men Alice hade hört att Britt hade sagt till henne att komma.
 
Så där satt hon och tänkte inte flytta sig en millimeter.
 
Pli på den hunden!
 
Väl tillbaka hos Britt och Inge blev det såklart fika.
Man måste se till att behålla sin kroppsvolym så att man inte tacklar av.
 
Nu syftar jag såklart på mig själv.
 
Och ingen annan.

Kökspersonalen fixade allt.
 
GINNIS HADE TUR!
 
NÅGOT SOM RRRRULLADE!
 
Inte rullader såklart utan något helt annat.
 
 
Så här såg bollen ut INNAN Ginnis gick till attack.
 
Efter ett tag var det verkligen inget som RRRRULLADE......
 
En lyckad eftermiddag hade vi i alla fall.
 
På kvällen skulle syster Birgitta och jag till Byteatern på medlemsträff.

Birgitta bjöd på mat innan vi skulle iväg.
 
Inte vet jag vad Birgitta säger här.
Kanske det handlade om släktforskning?
Hon skulle nämligen starta en ny kurs dagen därpå och var i planeringsstadiet.
 
God mat fick vi i alla fall.
Som sagt!
Det gäller att inte tackla av.

Stefan tog med sig Ginnis hem till sig när vi körde till teatern.

OCH DÄR FICK VI KAFFE OCH SMÖRGÅS!!
 
Och så lite information.
Och en liten tittarsnutt vid repetitionerna av kommande musical som har premiär 28 februari.

Hann krama om sonen också.
 
När jag kom tillbaka till Stefan där jag skulle sova över hittade jag någon som snott min sängplats!
Hyvens kompis!
Skulle jag ligga i soffan?
Jag hade lika gärna kunnat ligga i soffan eftersom jag inte kunde sova.
JAG SKA INTE DRICKA KAFFE PÅ KVÄLLEN!
 
 
Dagen därpå tog vi en långpromenad tillsammans alla tre.
Fyra om man ska räkna Ginnis.

Såklart måste jag räkna med Ginnis!
 
Det är han som gör att jag överhuvud taget promenerar.
 
Jag är lat!
 En bok och lite frukt.
 
Inte godis!
Nej, nej nej!
Kanske ibland då.
 

Som tur är har jag Ginnis!
 
Syrran försökte få ordning på honom när kameran åker fram.
 
Om det nu skulle vara någon som missat hur han ser åt.
 
Han var mer intresserad av att lukta efter alla rådjur som gått där.

TRÄGEN VINNER!
ENVIS?
JAG?
INTE VÄL?
 
JA,JA.
 
MED EN ÅSNAS ENVISHET ROPAR JAG UT!
 
JAG VILL HA SNÖFRITT!