SPRÄTTEN GINNIS BLEV UTVISAD

 
 
NU FÖR TIDEN ÄR DET INGEN IDÉ ATT SE PÅ ALMANACKAN VAD DET ÄR FÖR MÅNAD.
 
I VETTEKULLA ÄR DET HELT SÄKERT APRIL!
 
 DET VILL SÄGA ATT DET ÄR ALLA VÄDER PÅ EN GÅNG PÅ NÅGOT SÄTT.
 
Ena minuten var det solig och skönt.
Ginnis och jag vandrar runt i trädgården och letade vårtecken.
 
Det innebär att Ginnis letade efter pinnarna som legat gömda under snön tidigare.
            

Jag letade efter sån´t som växer.
 
Det har förstås Ginnis pinnar också gjort någon gång.
Växt alltså.
Men nu är dom stendöda.
 
Ibland tror man att hela naturen har dött.
Men så plötsligt händer det!
          

Ginnis och jag bestämde oss för att ta en promenad ner till brygga.
Fast egentligen vet jag såklart inte om Ginnis ville dit.
 
Men visst kan man se på en hund om han gillar det man gör med dom?
 
Även om dom inte pratar precis.
 
Men han kan slicka sig om munnen och då låtsas jag att Ginnis säger:
MUMS FILLIBABA!

Ginnis kunde i alla fall springa lös medan jag - vad tror ni att jag gjorde?
 
SÅKLART!
 
 FOTOGRAFERADE!
 
Vettekullas vattenfall
 
OCH TITTADE PÅ NATUREN.
 
Och upptäckte att naturen hade ändrat sig sedan förra gång vi var nere vid bryggan. 
 
På andra sidan viken var det annorlunda siluett. 
 
Tretton nya hus ska det bli.

Om de nya husägarna inte står med kikar så kan jag fortfarande sola näck på bryggan eller nästan näck.
 
Jag vill ju inte skrämma livet på folk.
 
Ginnis bryr sig inte så mycket.
 
Han är en högt uppsatt perro.

Kung för en dag.
Tror han i alla fall.

Eftersom det var så fint väder bestämde Ginnis och jag att vi skulle åka ut till Sternö för att köra ett uppletande.
 
Ginnis visste inte detta när vi tog bilen dit.
Som tur var!
Redan innan vi kom fram började det regna.
 Och blåsa.

Ni fattar väl att det inte gick att göra ett uppletande då.
 
Jag försökte berätta för Ginnis om hur jag hade tänkt men han ville inte lyssna på det örat.
 
Kom igen nu matte!
Men Ginnis matte hade tappat lusten att springa omkring i skogen och gömma en massa konstiga saker.
 
Det började nämligen snöa också!
Eller regnblandad snö.
 
 
 
 
 
 
 
Det går bara inte Ginnis!
 
Det fick bli en vanlig enkel promenad i stället. 
 
Men Ginnis trodde att det var han som bestämde .
 
 Han har blivit en riktig sprätt!
 
Han stod och sprätte med bakbenen så kvistar och löv rykte all världens väg.
 
Ginnis har blivit en riktig viktigpetter!
 
Han satte sig på sina "höga hästar".
 
Tagga ner lite grann Ginnis!
Bara för att det inte blev något uppletande så får du skärpa dig!
 
Något bättre.
Inte lika högtflygande planer ser jag.

Jag tänkte att vi skulle träna lite i alla fall.
 
På Sternö badplats finns en fin gräsplan där det går att träna lydnad.
 
MEN OPS!
 
GINNIS BLEV UTVISAD!
HAN FICK SITTA PÅ BÄNKEN.
DYNGSUR

Det var mycket bättre att åka hem och mysa på soffan.