VI TRÄNADE RALLYLYDNAD OCKSÅ - SÅKLART och två krulltottar hann leka

 
 
 
 
JA SA´JU DE´!
 
ALLTSÅ ATT VI INTE BARA SATT OCH LATADE OSS.
 
ÄR DET TRÄNING MED GÄNGET SÅ ÄR DET.

MAN KAN INTE BARA BYGGA RALLYBANOR OCH GÅ BANVANDRING.
 
DET GÄLLDE SÅKLART OCKSÅ ATT FÅ LITE FART PÅ VOVVARNA.
 
HERE WE GO!
 
Fast det är ju klart.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
 
Fråga Håkan och Leia så får ni veta.
 
Men det kunde bara bli bättre.

Och bättre!
För alla.
  
 
 
Tove och Bessie är bättre än bra.
 
 
Här är det tecken som gäller.

Faktum är att alla var bättre än bra!
 
 
TILL OCH MED GINNIS!
Även om det fanns mycket som lockade runt omkring så skötte han sig riktigt bra.
 
Till slut.
 
Se så uppmärksam han var!
 
Hela tiden.
 
Ja, i alla fall nästan.
 
Dubbelslalom 

Fast ibland blev det lite konstigt.
 
360 gr höger Ginnis.
Varför sölar du?
 
Sitt framför.
Fast man FÅR sitta lite snett i rally.
 
Men Ginnis!
Man MÅSTE inte!
 
Snacka om rokokoben!
 
På både Ginnis och mig. 
 
Man ska egentligen inte ha koppel på när man tränar rallylydnad med fortsättningsskyltar.
Som till exempel "hopp över hinder".
 
MEN!
 
Jag var tvungen att ha koppel på Ginnis eftersom det fanns något väldigt lockande på rallybanan intill.
 
 
 
 
Ni fattar säkert vad det var som lockade.
 
AVVE SÅKLART
 
Han skötte sig väldigt fint trots att Ginnis gjorde allt för att sabotera.
 
Ginnis!
Stå inte där och psyka mig!
 
Nu matte har jag koll på dig.
 
Vad var det nu jag skulle göra?
 
Skulle jag sitta framför eller skulle jag snurra?
 
Såg du matte?
Jag är suverän att slänga mig ner snabbt när jag ska ligga.
 
JAG ÄR BÄST!
 
DUKTIG GOSSE!

SE´N BLEV DET LEKDAGS!
        

Kan man inte få vara lite privat när man "gör sina behov"?
 
Skyll dig själv Avve.
         

Nu tar vi det lugnt!
En liten stund i alla fall.

För vattenhundar är vi båda två fallera!
Jag menar fall i lera.

Kom inte och hoppa upp på Maggan bara!
 
GRISAR!
 
 FÖRLÅT!
 
JAG MENAR SÅKLART GULLEGRISAR!
 
OBS!OBS!
ETT UPPROP FRÅN PERROKLUBBEN!
Som ett led i arbetet med att revidera RAS (Rasspecifik avelsstrategi) och att SPDAEK fokuserat på våra hundars beteende och personligheter genomförs nu en stor enkätundersökning för att kartlägga Perro de Agua Español ”Perrons” beteende i vardagslivet. Vi är intresserade av uppgifter om alla ”Perros” i Sverige som fötts åren 1998-2012 (Hundar födda efter 2012 omfattas inte av denna studie, då de är för unga), även sådana som inte längre lever. Med hjälp av frågorna i frågeformuläret kan du beskriva just din hunds typiska beteende i olika situationer. Frågorna tar ungefär 20 minuter att besvara. Det behöver inte vara du som är registrerad ägare till hunden som besvarar frågorna. Det viktigaste är att det är en person som känner hunden väl och vet hur den brukar reagera i vardagen.
C-BARQ Survey
surveymonkey.com
Trevligt att du vill svara på frågor om din hunds beteende! Som ett led i arbetet med att revidera RAS (Rasspecifik avelsstrategi) och att SPDAEK fokuserat på våra hundars...